Sverige är en skendemokrati
Att vår demokrati fungerar så dåligt beror främst på att journalisterna sviker sitt uppdrag. De ska stå på folkets sida mot makthavarna. Nu är det tvärtom. De står på makthavarnas sida, mot folket.
Bristfällig kunskap om ätstörningar
Trettiotusen svenskar har ätstörningen som inte syns utan främst innebär psykiskt lidande. Primärvården saknar kunskap om ätstörningen och nekar drabbade vård.
Vem vill ha en gnällspik?
"Jag skulle vilja ge dessa mobbare och gnällspikar ett gott och välmenande råd. Försök att ge den kärlek ni så desperat söker och trängtar efter till er själva först och främst. Om ingen annan gör det, var er egen goda fe."
Ingen upprepning av 1930?
"De överkonsumerande länderna, framförallt USA, Spanien, Storbritannien, Frankrike, Italien och Australien, måste dra ned på sin konsumtion och de överproducerande länderna, främst Kina och de asiatiska länderna, dra ned på sin produktion."
Vi som ofrivilligt står utanför
Kanske främst politikerna skryter med att vi nu har den lägsta arbetslösheten på sexton år. Gläds gör de nog också, likaså de som har fått jobb. Vem tror på oss som ofrivilligt står utanför?
Reflektioner!
Citat: "Den makt som finns i ett frihetsliberalt samhälle är främst rätten att inte stå till förfogande"
Sysselsättning vs effektivitet 5
Människorna söker först och främst upplevelser som ger stimulans och välbefinnande. Det sker rimligen bäst genom konsumtion av strukturer och koncentrationer i lagom portioner...
