Det var inte bättre förr
Att studera 1600-talets historia på lokal nivå är mycket intressant. Har man anfäder och anmödrar som dyker upp i domböckerna så blir historien ännu mer levande.
Damerna från Hisingen
Hon som kom att bli min första var från Trollhättan, hon var ganska småväxt men svalde rätt många. Sedan kom det ett par tyska damer och en italienska. Ändå blev jag inte riktigt kär förr än jag mötte Bettan.
Människan har knappast förändrats
Det har länge förts en diskussion om det moderna och det förmoderna. En del påstår att det var mycket bättre förr. Men som vanligt gäller att allting är relativt.
Moderaterna på farlig väg
Artikeln av trafiklandstingsrådet Christer Wennerholm och miljöborgarrådet Ulla Hamilton m.fl. på SvD Brännpunkt den 3 maj visar att de "nya" Moderaterna tänker som förr när det gäller trafiken.
Mord på öppen gata
Rubriken är gammal filmtitel. Det som förr fanns i Hollywoodfilmer är nu verklighet i Sverige.
Varför försvann istiden? Kan den komma tillbaka?
En av alla min frågor nu när klimatfrågorna idisslas som aldrig förr.
Budkavle - säg nej nu!
"Ibland. förr, när orättvisorna i vårt land var för stora så kunde man nånstans i alla fall trösta sig med att det finns de som har det svårar än vi. Vi kunde dra åt svångremmen lite till. Men de dagarna är förbi nu."
