Dör Göteborgs hemlösa i kylan?
Det har uppstått ett meningsutbyte mellan tidningen Metro och hemlöshetsorganet Faktum i Göteborg. Det tycks handla om journalisters trovärdighet. Vågmästarna i sammanhanget är åtta döda hemlösa. "Har de dött av kyla eller andra sviter av sitt tillstånd?"
Om du dör mamma, då tar jag livet av mig
"I taket lyser stjärnorna" är tung! Det är tufft och bitvis fullständigt omöjligt att hålla tillbaka tårarna. Tre generationer kvinnor lever en tragedi men filmen lyckas ändå måla bilden i nyanser, blandade färger med skratt och glädje.
Morel - en kämpe för människorätten
Hochschild: "Enorma mängder gummi och elfenben skeppas från Kongo till Bryssel, folk och natur exploateras hänsynslöst och under tre decennier dör cirka tio miljoner människor i Kongo."
Onödigt varmt i gallerior och varuhus
Jag dör av värmeslag, då jag kommer in på nybyggda Gallerian i Stockholm.
Snälla, återbetala pensionerna innan vi dör!
Alliansregeringen visar förhoppningsvis inte samma förakt för utlovade löften till pensionärerna som Personregeringen gjorde.
