Samåkning till Bangkok, någon?
Askmolnet har gjort att mångas planerade resor ställts in. Bra är att det finns en sida eller fler på nätet där man kan mötas och ordna samåkning, så om du vet någon som sitter fast kan det finnas hopp om hjälp där – beroende på vart du ska.
Lärlingsjobb bra vapen mot ungas arbetslöshet
Folkpartiet har en tydlig politik för att underlätta för unga att ta sig in på arbetsmarknaden. Oppositionen verkar strunta i orsakerna till ungas svaga ställning på arbetsmarknaden och har innehållslösa förslag.
Antikvariatet Mormors lekstuga
"I år har svärsonen spikat upp det permanenta taket och hyllorna och så har jag ett bord som jag drar fram i bra väder. En skylt förkunnar: Ta en bok och lägg 5 kr i stupröret."
EU-valet: Svag och feg eller stark och självisk?
"Helt ärligt kan jag säga att jag alltid har röstat borgerligt med lite dåligt samvete. Det är ju till väldigt många procent tur att jag har det så bra som jag har det..."
Svenska nätsurfare vet inte hur bra de har det
Någonstans måste vi svenskar hitta en ventil att vädra ut vår livsfrustration. Och vi har hittat de perfekta offrena; elbolagen, telefonibolagen och bredbandsbolagen. De är de som är de riktiga bovarna. Det är de som vill lura den lilla människan!
Pest, kolera, inhysehjon och backstugusittare
- Vi har det nog ganska bra i dagens Sverige, sa jag, när Sam gick förbi mig och Wikipedia. - Nä. Reinfeldt är värre än kolera, sa Sam.
Melodifestivalen viktigare än Eurovision
"Varför ska vi skicka i väg bra artister som Charlotte Perelli eller Carola till en tävling i vilken hälften av artisterna sjunger falsk, men ändå får poäng av sina grannländer?"
