Det ofattbara
Finns det en möjlighet att man kan glömma sitt barn i en bil? Kan det hända mig? Kanske, blir mitt svar efter att jag rannsakat mig själv. Jag lider med det ofattbara när kväll övergår i natt.
Livet, vänskapen och döden
Liksom alla andra i detta vackra land roades jag av Hasse och Tage. Jag åkte bil med en kompis föräldrar en gång när Lindeman kom på radiokanalen, och kompisens pappa stannade vid vägkanten för att kunna höra ordentligt.
Ge rörelsehindrade en bil de kan använda
Möjligheten att kunna förflytta sig längre sträckor inom rimlig tid är en viktig ingrediens i att behålla livskvaliteten för den som är rörelsehindrad.
Varför är du så tjock?
"Övervikten gör att jag måste planera allt i detalj. Vilken bil får jag plats i? Var finns viloplatser? Var finns det en toalett stor nog för min kropp? Känslan av att inte kunna styra sin kroppsvikt är väldigt generande."
Varför köper vi dåliga bilar?
Sveriges mest köpta bil, Volvo V70, är inte bra! Ägarna är inte nöjda med den, visar Motormännens stora enkät. BMW och Subaru ligger i topp vad gäller nöjda ägare. Men var finns deras köpare?
Jag är ett bussåkande miffo - bli ett du med!
Ja, jag erkänner - jag är en av de där galningarna som frivilligt går upp en halvtimma tidigare och tar bussen till jobbet och lämnar min "älskade" bil hemma.
Funderingar i en bil
Det känns underbart att kunna hoppa tillbaka i tiden ibland och minnas, att bara kunna välja en episod ur livet som sedan spelas upp likt en film.
