sourze.se

En hårding i förkläde

Det är inte lätt att vara tonåring idag, men det var det minsann inte förr heller! Låt mig berätta om min karriär som framsätesåkare i Impala-Nisses bil...

Kommentarer

Oansvarigt skylla på den mänskliga faktorn

"Som bilist skall vi alltid vara medvetna om att en fara kan lura runt hörnet, i princip borde vi ha trafikskylten Annan Fara med oss i vårt medvetande när vi kör bil."

Kommentarer

Jag har Sveriges bästa bil!

Avgaserna har knappt mätbara värden, sade bilprovaren.

Kommentarer

Ge mig hellre regn än snöelendet!

"Okej så man kan bygga snögubbar och barnen kan ha kul, men herregud häromdagen fick jag gräva fram min bil ur snön och under de först femton minuterna under körningen höll jag på att frysa ihjäl innan värmen kom i gång."

Kommentarer

Jag skulle välja bilen om det inte var för miljön

"Jag vet att det lönar sig ekonomiskt att åka kollektivt. Men jag skulle välja bil ändå om det inte handlade om miljön. Det är väl därför jag aldrig lyckats skaffa sundare matvanor. Det drabbar bara mig själv om jag misslyckas."

Kommentarer

Köpa bil

Läser annonser, y-loppor och söndagsbörsar. Fynden travade på varandra i dubbla spaltbredder. Fint skick går bra, besiktad och klar, bra pris vid snabb affär och måste ses.

Kommentarer

Jämställdhet i trafikpolitiken?

Det borde vara självklart att kvinnor har samma tillgång till bil som män - ändå är det inte så.

Kommentarer