Sagans ouppnåeliga verklighet
Jag anser att min text talar för sig själv. Kritik välkomnas, enjoy!
Ansvaret som ingen orkar bära
"Jag kanske anser att jag ÄR ansvarig för mig själv och för den värld jag hjälper till att skapa varje stund i mitt liv, men jag tar inte det ansvaret till mitt hjärta."
Reinfeldt vill tysta media
Reinfeldt är inne på en farlig väg när han anser att medias granskning av politikernas förehavanden är orimlig.
Utan bevis är Hassan Assad en fri man
"Jag anser det fullkomligt ok att SÄPO samarbetar med CIA, med britterna, fransmännen och - ja, absolut - med de duktiga israelerna. Men... när man väl samarbetat ifrån sig måste en d o m s t o l få granska det material som kommit fram."
Mina barn ska inte bli akademiker
Jag var inbjuden till ett par för en tid sedan. De tillhör rödvinsvänstern. Alltså anser de att riktiga arbetare är jordens salt och vill skydda dem från till exempel dokusåpor.
Dödsstraffet återinfört i Sverige
Detta kan bli bland det sista jag någonsin skriver, för samhället har dömt mig till döden. Det anser att jag är så värdelös att jag inte ens har rätt till en snabb och smärtfri död, utan ska pinas ihjäl både psykiskt och fysiskt.
Min kompis har haft panikångest i över 20 år
"Hur många ursäkter man än får av folk som anser sig vara ansvariga för det man gått igenom, så, visst kan man förlåta, men absolut inte sluta sakna en barndom."
