Kommunismen har också gjort gott
"För borgerligheten och många socialdemokrater bjuder det emot att erkänna att kommunister över huvud taget gjort något positivt. Varje välförtjänt positiv utsaga om kommunismen måste alltid följas med en negativ."
Ryska soldater, inga gentlemän under WW2 heller
Visserligen har amerikarna också förändrats numera, under t.ex Vietnamnkriget, betedde de sig som djur. Men i alla fall var de gentlemän under andra världskriget. Det kan man inte säga om ryska soldater, som alltid varit råa, pga en ännu råare ledning.
Jag har alltid bojkottat oljebolaget Shell
"En gång för 10 år sedan fick vi slut på bensin och enda mack i närheten var en Shell. Vi tankade två liter, miniminivån, och körde vidare till OK."
Faaaaan vad det är gött att leva!
Jag hade alltid utgått från att kvinnokliniken endast var ett glädjens hus.
Vem skyddar våra söner?
Genom att skuldbelägga män anser sig politikerna "värna" om kvinnor. Trots negativa resultat blir svaren alltid: "Mer feminism!" Mot symptomen! Men vem bryr sig om männen? Eller om pojkarna?
Israel och Palestina
Högern tar ställning för israelerna och vänstern för palestinierna. Lätt som en plätt. Eller hur? Men det har inte alltid varit så och kanske är det inte är så klockrent ens än idag.
