Lyckoslantens Spara har dött, men Slösa lever
"Företagarna ägnar sig inte precis åt välgörenhet. Deras viktigaste mål är att minska tiden mellan när en vara produceras och när den hamnar i soporna. Därför tillverkar man undermåliga produkter som snart måste bytas ut."
Helgmålsbönen är min rutin
"Rutin kan vara dödande men en god rutin kan ge stadga åt tillvaron också."
Hemlösa behandlas som försöksdjur
Varför ska våra hemlösa människor tvingas vara försöksdjur åt redan etablerade personer i en meningslös karriär.
Dödstraff för könsterrorister!
Vad kan göras åt problemet med manlig könsterrorism? Är dödstraff en möjlig väg, läs och begruna.
Klubb Intern - en nostalgitripp
Nostalgitripp tillbaka runt dåtiden, Häcktet, Bysis och nu klubb Intern. All heder åt den gamla krogen som en gång regerade i Pia och Barbies regi och med Christer Broman bakom vinylen.
Det är inte olagligt att vara en skitstövel
Häromdagen i "100 Höjdare" så satt Filip, Fredrik, Martin och Anders Timell och hade ett grabbigt självbelåtet program där man i stort sett bara ägnade sig åt att vara elak.
Sverige åt folket och de sunda företagarna!
Måste ge en kommentar till Jan Schmidts inlägg "Vem bygger välfärden". Jag är lika förbannad som du på att storföretag gör enorma vinster bara för att de har pengar att betala skatteplanerare och flera bolag att jämka vinster och förluster med.
