| Inlägg #41: Postat: 2012-12-21 09:51:00 | |
|
Jocke utsourzad |
40 Nu pratar vi om vad hon gjort senast.
Det är vidrigt och mycket allvarligt att skuldbelägga människor orättvist, som hon gjort. En vanlig feministisk strategi. Hon får också DELVIS skylla sig skrev jag. Jag ger mig inte in på detaljerna i angreppen på henne. De är inte mitt problem. Jag stödjer inte några orättvisa eller hotfulla angrepp, därför kritisrar jag också feminismen. Vad gör du StaffanRoger? Jamar med, svarar ej på argument, hyllar sexism/rasism mot vita män, kommer med felatkiga påståenden om invandring som ej betydande för ekonomin! Vidrigt! |
| Inlägg #42: Postat: 2012-12-21 10:14:00 | |
|
X-man |
Bizon "Den där kommittén mot antisemitism SKMA som angripit Sourze på grund av dej och sourze därför avböjt din medverkan här förefaller ha en repressiv makt som inte hör hemma i en demokrati med yttrande och tankefrihet." Du har svaret varför Sourze gått med på detta, det är judar som äger nättidningen.
6 miljoner judar dog inte enbart i koncentrationslägren och inte heller gasades alla ihjäl i dessa läger och inte i alla lägren kunde man gasa ihjäl folk, så svaret på hur många som gasades ihjäl är det ingen som vet, max 1 miljon gasades ihjäl läste jag någonstans, ja det var tidsfaktorn som avgjorde hur många de hann gasa ihjäl, betänker man att de också skulle brännas i ugnarna vartefter så kan siffran verka rimlig med tvekan åt det ena eller andra hållet. Och som sagt var ingen vet exakt hur många det var som gasades ihjäl. |
| Inlägg #43: Postat: 2012-12-21 10:25:00 | |
|
X-man |
Staffan du är nog den minst politiskt kunnige som skriver här, ta reda på fakta innan du yttrar dig . Vadå invandringen kostar ingenting som du har nämnt, när du kommer med ett sådant påstående så talar det för att din politiska kunskap är noll och ingenting! Hur kan 40 miljarder bli 1 av Bnp hade du träslöjd i matematik? Tala om för oss hur stor den genomsnittliga NPD är pr år, så fattar du att dina 1 uppåt väggarna felaktigt!
|
| Inlägg #44: Postat: 2012-12-21 10:40:00 | |
|
Bizon |
Är det nu "Sollen Raggar" #40 som är i farten med sina lustigheter? Eller är det meningen att man ska ta #40 på allvar och att StaffanRoger menar vad han säjer?
I så fall får nog vederbörande precisera sej lite och försöka förstå vad som är en seriös diskussion, och vad som är regelräta påhopp i turbulensen kring en av - vad man ändå borde ha förstått - vad en av våra "makthavare" på ett ytterst ansvarslöst sätt kläcker ur sej, och i typisk makthavaranda inte vill kännas vid konsekvensen av - alltså frågor besvaras med tystnad eller "godag yxskaft". Vilka meriter satte Åsa Lindeborg på posten som kulturchef på Aftonbladet, kan man undra - inte verkar det ha varit någon samvetsgran journalistisk moral som kan hålla isär äpplen och bananer, eller ens försöka åstadkomma en analys av den orsak och verkan som politikerskrået konstigt nog folkvalt men som efter valdagen stretar på med en agenda som folket inte förstod skulle bli verkligheten bakom de fagra löftena av typ "några hundralappar mer i plånboken". För övrigt alldeles solklart att folket får skylla sej själva - precis som Linderborg får, som knappast modigt, men dumdristigt slappt och ansvarslöst utsätter sej själv och sin familj för konsekvensen av svensk politisk fostran som under en följd av år skapat förlorare, dumskallar och mängder av kriminella - för att inte tala om alla de potentiellt kriminella som importerats över vidöppna gränser inom eu - och den kallar du alltså för "en av Sveriges modigaste journalister"? Det jag håller med om är att "det är vidrigt att läsa om hur illa den nya sköna euvärlden sätter allt på ända genom sina direktiv och skyddande av bankernas kriminalitet som tvingar folk att gå på knäna, men det skrev du aldrig - och glöm inte att hon står upp för att försvara det system som fostrat både hög som låg - både de som inte längre bryr sej om varken heder eller moral - både de som skor sej på andras elände och de som drabbas av detta. Nej du "Stollen Raggar" du får nog ta och tänka till lite om du vill bli tagen på allvar. Så länge du så uppenbart bara raggar en nådig klapp på skulten av feministerna gör du nog bäst i att sätta dej på händerna. |
| Inlägg #45: Postat: 2012-12-21 11:06:00 | |
|
Lasse Wilhelmson |
Det är än så länge bara Blzon och jag förmodar Leif E som i denna diskussion svarat på de frågor som artikeln mynnar ut i. Finns det inte folk med ryggrad längre, som inte ens anonymt törs stå för en åsikt.
Vilket mörker. Nu återgår jag till julbestyren och tänker fortsättningsvis i denna tråd bara diskutera med dem som har ryggrad. Sorry Blzon, men har inte tid att resonera ordentligt med dig nu, vi får komma igen efter helgen. Men rent allmänt så skiljer vi oss på en väsentlig punkt, tror jag - den om huruvida mänskligheten är förlorad. Lite väl tidigt att dra den slutsatsen. I synnerhet som du själv finner det meningsfullt att försöka få till en seriös diskussion med vem det vara må. Sug på den, det får bli min helghälsning till dig: |
| Inlägg #46: Postat: 2012-12-21 11:12:00 | |
|
Bizon |
X-man 42
Ber så mycket om ursäkt om jag uttryckt mej oklart i mitt nattliga inlägg - sanningen är att jag var för trött att läsa igenom mina präntade funderingar. Men rätt ska vara rätt - det är inte jag utan Lasse Willhelmson som inte får in sina artiklar sedan i januari om jag minns rätt. Jag har en stark känsla av att den där kommittén mot antisemitism är en lobbygrupp som oavsett etnicitet på sina medlemmar arbetar mer för judisk sak än för semiter - för det första är inte alla judar semiter och för det andra är det genetiska inslaget av semit stort i hela mellanöstern oavset religion. För det tredje är försvar av några uppskattade siffror att förenkla både det historiska förloppet och den mänskliga naturens repressiva intolerans och sökande av syndabockar* då tiderna är svåra för människor. Om nu svaret på frågan varför Sourze gått med på att utesluta en god skribent är att ägarna till sourze är judar så upplever jag vanligen en ganska liten klåfingrighet i våra dagliga debatter då alla verkar få komma till tals utan att störas - muslimer, judar och tokskallar om vart annat - plus en och annan klok människa. För övrigt kunde en biofysiker lätt kunna få fram rimliga siffror på hur många som mördades och destruerades i konsentrationslägrens ugnar. Även ostiologiska data där benmängder skulle kunna analyseras kan ge tämligen rimliga värden, men som jag sagt tidigare - en miljon eller sexton är i praktiken ointressant - det det borde handla om är det sorgliga faktum att människor kan bete sej så mot andra människor. ----------------------------------------------------- *Syndabock - en jet vanligen av hankön som man överlät sina synder på varefter man tog livet av den och sedan brände - har jag inte fel så praktiserades traditionen flitigt under förkristen tid av bland andra hebreerna, alltså judar, och det oavsett om dom vandrade eller ej. |
| Inlägg #47: Postat: 2012-12-21 11:27:00 | |
|
X-man |
Bizon jag kan fylla på med galenskap, nu vill röda korset att illegala invandrare ska ha socialbidrag, vad bra, då kan vi slopa Migrationsverket och dess domstolar och ordna kö till landets biståndsenheter för de fria invandringens folk!
Men då tycker jag också att de rika och besuttna ska betala kalaset som ändå tjänar storkovan på invandringsindustrin! Och varför inte Cecilia Malmström Fp kan ju ta ifrån sin årslön på 40 miljoner och betala notan för invandrarna. Länk: avpixlat.info |
| Inlägg #48: Postat: 2012-12-21 11:34:00 | |
|
Bizon |
Tack Lasse för den hälsningen, och för att det inte var någon beskare karamell att suga på.
Ja kanhända att vi skiljer oss på punkten om tron, men inte mer än att min något mer negativa "tro" i huruvida mänskligheten är förlorad grundar sej på det mörker du nyss nämnde, och som jag förstår att du även erfarit på andra ställen än sourze. Men, ja. Kanske "lite väl tidigt att dra den slutsatsen" - så länge det vinns liv lär det ju ska finnas skäl att hoppas - men bara om man kan finna några värden i livet som är värda vår önskan att bevara. Och som du ju vet så är det där jag inget ser - hoppades en gång på kärleken inte bara den sexuella även om jag anser att den kan vara stor och vacker men även andra former av omhändertagande kärleksyttringar, både mellan människor och arter. Men det är väl som du säjer - jag finner mot alla odds det i någon mån meningsfullt att försöka dra mitt strå till stacken genom att försöka föra någon sorts vettiga samtal - men jag vacklar. Hur som helst min vän - ha en fin tid nu framöver så får vi se om vi kan föra diskussionen framåt när turbulensen är över - och du ska veta att jag inget hellre önskar än att finna något verkligt ljus värt att tro på i detta mörker. Ha det gott Teddy |
| Inlägg #49: Postat: 2012-12-21 11:53:00 | |
|
Bizon |
X-man 47
Barnen själva har inte valt det liv dom fått - nej, och jag tänker mej själv in i deras situation - att ha flytt från vansinne och förföljelse och hamnat någonstans i världen livrädda att skickas tillbaka - som förälder skulle jag säkert göra allt jag kan för att skydda mina barn på samma sätt som dessa människor gör. När det kommer till barn i sådana lägen måste vi vara mer humana än jag anser är lämpligt då det gäller överklasflycktingar som för det första inte alls är så fattiga ens med svenska mått mätt och för det andra är ytterst slipade vad gäller att förhala återsändanden, förfalskning av identitetshandlingar och förfäktande av rättigheter som inte gäller andra an de dessa rättigheter är avsedda för. I sådana fall bör kvarnarna mala snabbt och lämpliga åtgärder bör vidtas för att med god precision kunna scanna in personen i fråga då den återkommer med ny identitet. Sånt ska inte premieras - men då det gäller dessa små barn och deras oroliga föräldrar då önskar jag att vi kunde ha öppnare armar. |
| Inlägg #50: Postat: 2012-12-21 11:59:00 | |
|
StaffanRoger |
anonymt inlägg #41
Om journalister granskar skiten så får de "delvis" skylla sig själva om de blir hotade? Det kan du väl ändå inte mena?! Var någonstans hittar du min hyllning till "sexism/rasism mot vita män"? Ingenstans, för det är bara ännu ett inslag i raden av dina fejkade referat och falska citat. Det jag har skrivit om vad 1 av statsbudgeten har för betydelse för landets ekonomi är enkelt och redigt. Jag har för tydlighetens skull upprepat det några gånger men du har fortfarande misslyckats med att fatta poängen. |
| Inlägg #51: Postat: 2012-12-21 12:00:00 | |
|
StaffanRoger |
Bizon tycker att jag borde "försöka förstå vad som är en seriös diskussion". I vilka kretsar är det du skriver en inbjudan till seriös diskussion? Nej du, jag raggar ingen klapp på skulten av någon, inte av dig heller. Och du fortsätter skuldbelägga Åsa Lindeborg för att hon och hennes familj utsätts för hot ... Det är egendomligt: det verkar som du tror att såssarna styr landet fortfarande. Du har väl upptäckt att vi styrs av en högerregim som är helt beroende av järnrörsgänget för sitt maktinnehav? |
| Inlägg #52: Postat: 2012-12-21 12:07:00 | |
|
Leif Erlingsson |
36 Leif E: "En fråga till Jocke, är det OK att fängsla historiker som kommer fram till andra siffror?"Nej det tycker jag självklart inte. Tycker dessutom att siffrorna borde redovisas någorlunda någonstans. Men de kanske finns, har ej själv sett dem.Jocke utsourzad 2012-12-21 09:21 #39 Länk: sourze.se .Varför inte publicera dem själv? De är inte jättesvåra att leta upp.De som helt förnekar förintelsen får nog skylla sig själva om de blir attackerade.Jocke utsourzad 2012-12-21 09:21 #39 Länk: sourze.se .Jag visste inte att sådana fanns, kan du ge exempel på någon som på fullt allvar helt förnekat att massor av människor dog i koncentrationsläger?
|
| Inlägg #53: Postat: 2012-12-21 12:21:00 | |
|
Leif Erlingsson |
Har ändrat fetningen för att markera frågorna tydligare:Anser du att det som hände med judarna under Andra världskriget är en historisk händelse, som det är legitimt att forska om, diskutera och revidera på samma sätt som vi gör med andra historiska händelser?Om svaret är nej på den frågan: Varför?Om svaret är ja på den frågan: Hur kommer det sig då att många av de som gjort så, dömts till fängelsestraff i flera länder i Västvärlden? Vidare: Känner du till om det finns några andra historiska händelser i vår tid där folk fängslats för att de har en annan uppfattning än den gängse?Slutligen till dig som "yttrandefrihetsfundamentalist": Anser du att åsikter skall kunna bestraffas?"Upp till bevis, Åsa! Visa nu var du står och göm dig inte bakom alla stöveltrampande järnrör i myllan på gator och torg!Hans Berggren 2012-12-19 13:02 i artikeln "Öppet brev till Åsa Linderborg" Länk: sourze.se .På första frågan svarar jag själv ja. På andra frågan svarar jag själv mja, det finns ett turkiskt folkmord som måste förnekas för att inte rendera fängelse. Om man är turk. På tredje frågan svarar jag själv nej.Det fanns en följdfråga på första frågan, "Hur kommer det sig då att många av de som gjort så, dömts till fängelsestraff i flera länder i Västvärlden?". Mitt svar är att det beror på att vissa delar av västvärlden är uttryckliga åsiktsdiktaturer, som fängslar vissa oliktänkande. I andra delar, som i vårt eget land, så är sker åsiktsdiktaturen genom att hindra oliktänkare från att komma fram i det offentliga rummet. Genom förtal o.s.v., just det Åsa Linderborg sysslat med.
|
| Inlägg #54: Postat: 2012-12-21 12:29:00 | |
|
X-man |
Staffan #44 när dina gelikar hoppar på SD folk och slår dem blodiga vad har du för kommentar till detta?
|
| Inlägg #55: Postat: 2012-12-21 12:39:00 | |
|
X-man |
Bison 49 Nu är det inte bara barn det handlar om, utan även deras föräldrar och du vet summan på ett ungefär vad de får i ekonomiskt bistånd runt 21.000 kr i månaden, mycket mer än svenska socialbidragstagare får, när deras El och hyra är betald får de ca 2-3,5 tusen kr att leva på för en person och när det gäller en svensk barnfamilj ca 8-10.000 kr
|
| Inlägg #56: Postat: 2012-12-21 12:47:00 | |
|
Leif Erlingsson |
Åsa Lindeborg, kulturchef på Aftonbladet, är en av Sveriges modigaste journalister.Det är vidrigt att läsa alla som ursäktar dem som hotar henne.StaffanRoger 2012-12-21 09:34 #40 .Efter att ha blivit avslöjad som ett diktaturens kreatur se min förra kommentar här i tråden så fläker hon ut vilket offer hon är. Det finns ingen ursäkt för de grova påhopp som skett mot henne, men det finns heller ingen ursäkt för hennes egna grova påhopp. Inget av dessa ursäktar det andra, och denna tråd handlar om Åsa Lindeborgs övertramp, som faktiskt kom först. Snyftet kan vi ta när hennes övergrepp är uppklarat. Tyvärr är hon inte ansvarig utgivare, så hon slipper i alla händelser rättsligt efterspel. För skulle rätt vara rätt så är det hon själv som förtjänar fängelse. Hon har alltså all anledning att framstå som största möjliga offer, och hon drar in barn och mamma i offerrollen också. Vi ska känna sympati med våra förtryckare!
|
| Inlägg #57: Postat: 2012-12-21 13:29:00 | |
|
Leif Erlingsson |
Fattar ni inte att Iran och Kina skrattar åt oss, när vi p.g.a. åsiktsdiktatur tar bort våra verkliga tänkare som kan tänka själva från det offentliga rummet? Det är som att skjuta bort en del av sin hjärna! Det innebär ett samhälleligt självmord.Antar att dessa länder har riktiga think-tanks, där man får tänka. Har Sverige det, eller är vårt "think-tanks" slutna sekter?
|
| Inlägg #58: Postat: 2012-12-21 13:43:00 | |
|
Bizon |
StaffanRoger
Bra! Du tycks för övrigt hålla med om att folket får skylla sej själva genom att ha röstat in en högertrojka som i akt och mening med hull och hår gått in för att skrota den svenska välfärdsmodellen och att ersetta detta med ett massivt uppbyggande av det nya klass samhället som tar från de fattiga och sjuka och ger till de redan mer än rika. Men du ryggar för att inse vilken roll Linderborg spelar i dramat då hon knappast modigt, men dumdristigt slappt och ansvarslöst utsätter sej själv och sin familj för konsekvensen av den förda politiken genom att själv klä skott för den. Får jag fråga hur smart SR tycker att det är? Dessutom knappast en journalistisk gärning värd namnet. Skulle hon i stället föra sin flagga högt som just journalist skulle hon ha gått djupare i sin analys och ägnat sej åt att bena ut konsekvensen av den svenska politiska fostran som under en följd av år skapat förlorare, dumskallar och mängder av kriminella - och i det arbetet försöka vaska fram den verkliga sanningen - om så vore skulle jag också skriva under på det du påstår - att hon vore en modig journalist, men eftersom så inte är fallet så får det påståendet stå för dej själv. |
| Inlägg #59: Postat: 2012-12-21 13:52:00 | |
|
Bizon |
exman 54 - nu får du försöka skärpa dej - stämmer Staffan #44? Det är väl ok att blanda korten väl i poker eller skitgubbe, men här kan det ju vara bra att hålla reda på både färg och nummer.
Men du har rätt i att det inte bara är barn det handlar om, om nu barn skulle vara så bara - men du menar väl knappast att vi ska behålla barnen och skicka iväg föräldrarna, och det omvända är ju lika orimligt - så vad menar du? Sedan stämmer inte de där siffrorna om hur mycket en invandrare får - det har jag för mej att vi klargjorde med all önskvärd tydlighet förra gången vi diskuterade detta ämne. |
| Inlägg #60: Postat: 2012-12-21 14:19:00 | |
|
Bizon |
Leif 57
Hur det förhåller sej med kina och iran vet jag inte, men jag känner stor skepsis vad gäller båda oavsett deras fantastiska tekniska utveckling som jag rent praktiskt bara hört talas om - varför skulle iran nöja sej med att plocka ner en drönare om dom kan - skulle tro att de där uppvisade exemplaret är en självbyggd atrapp eller ett måndagsex som trillat ner av sej själv - usa är väl inte direkt känt för någon högre kvalitet på sina produkter. Men rent mänskligt sett så verkar det som om denna nymornade kinahype blundar för en hel del brister i människorespekten i båda dess länder - dock kan jag inte referera till några andra erfarenheter än det som en del flyktingar och avhoppare därifrån berättar om. Och förståss en del närgångna program i radion som fått komma fram om kina nu som faktiskt någorrlunda nyanserat tagit upp både plus och minus i den kulturen - särskilt högtstående verkar inte den kinesiska respekten för det enskilda människolivet vara. Inte heller deras randstater har någon anledning att förvänta sej någon jämbördig samtalspartner vad gäller kinesiska anspråk på grund och småöar som ligger nästan lika långt från kinesiskt fastland som sverige är långt. Va fan är det för diplomati - det får väl snarare betraktas som ren jävla ångvältspolitk. Nej Leif med all respekt för ditt kunnande, men mot kineserna känner jag viss välgrundad misstänksamhet - ända från Maos kinautställning på Liljewalks på 70-talet - och sedan invasionen av Tibet. Min annalys är att västs ekonomier har bundit lis ris åt sin egen rygg genom att föda upp den kinesiska ekonomin till ett i dag ägande av en makt som med all sannolikhet inte är så positiv för den redan negativt vacklande kapitalismens balans. "Its coming many yellow" var det inte "Dyllan" redan på sjuttitalet nån gång - och därefter har det bara besannats än mer. |
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.