Valt inlägg:
Har ändrat fetningen för att markera frågorna tydligare:Anser du att det som hände med judarna under Andra världskriget är en historisk händelse, som det är legitimt att forska om, diskutera och revidera på samma sätt som vi gör med andra historiska händelser?Om svaret är nej på den frågan: Varför?Om svaret är ja på den frågan: Hur kommer det sig då att många av de som gjort så, dömts till fängelsestraff i flera länder i Västvärlden? Vidare: Känner du till om det finns några andra historiska händelser i vår tid där folk fängslats för att de har en annan uppfattning än den gängse?Slutligen till dig som "yttrandefrihetsfundamentalist": Anser du att åsikter skall kunna bestraffas?"Upp till bevis, Åsa! Visa nu var du står och göm dig inte bakom alla stöveltrampande järnrör i myllan på gator och torg!Hans Berggren 2012-12-19 13:02 i artikeln "Öppet brev till Åsa Linderborg" http://www.sourze.se/c396ppet_brev_till_c385sa_Linderborg_10799862.asp .På första frågan svarar jag själv ja. På andra frågan svarar jag själv mja, det finns ett turkiskt folkmord som måste förnekas för att inte rendera fängelse. Om man är turk. På tredje frågan svarar jag själv nej.Det fanns en följdfråga på första frågan, "Hur kommer det sig då att många av de som gjort så, dömts till fängelsestraff i flera länder i Västvärlden?". Mitt svar är att det beror på att vissa delar av västvärlden är uttryckliga åsiktsdiktaturer, som fängslar vissa oliktänkande. I andra delar, som i vårt eget land, så är sker åsiktsdiktaturen genom att hindra oliktänkare från att komma fram i det offentliga rummet. Genom förtal o.s.v., just det Åsa Linderborg sysslat med.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?