Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Tack Lasse för den hälsningen, och för att det inte var någon beskare karamell att suga på. Ja kanhända att vi skiljer oss på punkten om tron, men inte mer än att min något mer negativa "tro" i huruvida mänskligheten är förlorad grundar sej på det mörker du nyss nämnde, och som jag förstår att du även erfarit på andra ställen än sourze. Men, ja. Kanske "lite väl tidigt att dra den slutsatsen" - så länge det vinns liv lär det ju ska finnas skäl att hoppas - men bara om man kan finna några värden i livet som är värda vår önskan att bevara. Och som du ju vet så är det där jag inget ser - hoppades en gång på kärleken inte bara den sexuella även om jag anser att den kan vara stor och vacker men även andra former av omhändertagande kärleksyttringar, både mellan människor och arter. Men det är väl som du säjer - jag finner mot alla odds det i någon mån meningsfullt att försöka dra mitt strå till stacken genom att försöka föra någon sorts vettiga samtal - men jag vacklar. Hur som helst min vän - ha en fin tid nu framöver så får vi se om vi kan föra diskussionen framåt när turbulensen är över - och du ska veta att jag inget hellre önskar än att finna något verkligt ljus värt att tro på i detta mörker. Ha det gott Teddy

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?