Rapportera inlägg

Valt inlägg:

X-man 42 Ber så mycket om ursäkt om jag uttryckt mej oklart i mitt nattliga inlägg - sanningen är att jag var för trött att läsa igenom mina präntade funderingar. Men rätt ska vara rätt - det är inte jag utan Lasse Willhelmson som inte får in sina artiklar sedan i januari om jag minns rätt. Jag har en stark känsla av att den där kommittén mot antisemitism är en lobbygrupp som oavsett etnicitet på sina medlemmar arbetar mer för judisk sak än för semiter - för det första är inte alla judar semiter och för det andra är det genetiska inslaget av semit stort i hela mellanöstern oavset religion. För det tredje är försvar av några uppskattade siffror att förenkla både det historiska förloppet och den mänskliga naturens repressiva intolerans och sökande av syndabockar* då tiderna är svåra för människor. Om nu svaret på frågan varför Sourze gått med på att utesluta en god skribent är att ägarna till sourze är judar så upplever jag vanligen en ganska liten klåfingrighet i våra dagliga debatter då alla verkar få komma till tals utan att störas - muslimer, judar och tokskallar om vart annat - plus en och annan klok människa. För övrigt kunde en biofysiker lätt kunna få fram rimliga siffror på hur många som mördades och destruerades i konsentrationslägrens ugnar. Även ostiologiska data där benmängder skulle kunna analyseras kan ge tämligen rimliga värden, men som jag sagt tidigare - en miljon eller sexton är i praktiken ointressant - det det borde handla om är det sorgliga faktum att människor kan bete sej så mot andra människor. ----------------------------------------------------- *Syndabock - en jet vanligen av hankön som man överlät sina synder på varefter man tog livet av den och sedan brände - har jag inte fel så praktiserades traditionen flitigt under förkristen tid av bland andra hebreerna, alltså judar, och det oavsett om dom vandrade eller ej.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?