Rapportera inlägg

Valt inlägg:

X-man 47 Barnen själva har inte valt det liv dom fått - nej, och jag tänker mej själv in i deras situation - att ha flytt från vansinne och förföljelse och hamnat någonstans i världen livrädda att skickas tillbaka - som förälder skulle jag säkert göra allt jag kan för att skydda mina barn på samma sätt som dessa människor gör. När det kommer till barn i sådana lägen måste vi vara mer humana än jag anser är lämpligt då det gäller överklasflycktingar som för det första inte alls är så fattiga ens med svenska mått mätt och för det andra är ytterst slipade vad gäller att förhala återsändanden, förfalskning av identitetshandlingar och förfäktande av rättigheter som inte gäller andra an de dessa rättigheter är avsedda för. I sådana fall bör kvarnarna mala snabbt och lämpliga åtgärder bör vidtas för att med god precision kunna scanna in personen i fråga då den återkommer med ny identitet. Sånt ska inte premieras - men då det gäller dessa små barn och deras oroliga föräldrar då önskar jag att vi kunde ha öppnare armar.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?