Är ni förvånade?

Showing page 1 of 5: 1  2  3  4  5
Inlägg #1: Postat: 2012-12-07 04:29:00
Yiddish
Är det konstigt?

Del 1: Länk: youtube.com
Del 2: Länk: youtube.com
Del 3: Länk: youtube.com

Landskrona, Malmö, Eskilstuna, Södertälje, Bredäng, Fittja, Hallunda, Akalla, Hjulsta, Botkyrka, Backaplan, Hissingen, Angered och så vidare. Vad säger dessa namn på städer och stadsdelar er egentligen? Svara ärligt. Får ni positiva vibbar av tanken på att eventuellt bosätta er i dessa orter? Får ni en oerhörd välvilja till att fortsätta i samma takt? Är ni fortfarande lika fientligt inställda mot folk som säger att det finns ett problem med hur det Svenska samhället börjar fungera? Jag har inga, grundläggande, sympatier för Sverigedemokraterna. Jag har inga, grundläggande, främflingsfientliga värderingar. Och jag har inga, grundläggande, rädslor gentemot folk från andra nationer.
Jag har alltid varit för människors lika värde, jag har alltid tyckt att vi skall vara villiga att öppna upp våra hem för behövande individer.

Men, mer och mer, börjar jag känna en avsmak så fort jag hör folk som säger att Sverigedemokraterna är ute och cyklar. När folk säger att vi inte har ett problem med integrationen av invandrare. När folk säger att man inte behöver känna någon form av rädsla för folk från diverse östmangruckoländer. När folk säger att "svenskar är överrepresenterade" i kriminalstatistiken, och att det antalsmässigt är fler svenskar i svenska fängelsen. När folk säger att herr Åkesson ljuger om sina siffror, att han hittar på massor av saker om invandrare för att han Islamofob och allt vad folk kallar honom.

Se de tre länkarna. Vi hör om östafrikaner som skulle råna/våldta en kvinna, men så fort de såg att hon var "av deras egen sort" så slutade dom upp. Vi hör om unga killar i Bergsjön, Göteborg, som inte ser något fel med OG-gänget, som gärna skulle vilja gå med, som berättar om hur majoriteten av alla som dom känner i Bergsjön är kriminella dom går t.om så långt som att säga att "alla är kriminella". Vi ser hur somliga Arabkvinnor lovprisar Malmö, för att det är som vilken annan arabstat i världen som helst. Att en säger att det är precis som att vara hemma. Vi ser hur Landskrona har blivit, där otaliga idioter står i en musikvideo och gallskriker "Hela Landskrona hatar polisen", om hur deras "demokratiskt" valda staty skall vara av en s.k. "musiker" som gör låtar om hur han skiter i Svenskar, polisen, konsekvenser och dylikt.

Bilden som målas upp i dessa klipp är kanske litet vriden. Men om ni verkligen far ut till dom ghetton som finns i Sverige, spenderar några dygn där och verkligen känner av situationen, så kommer ni antagligen, precis som jag, att inse att problemet är mycket större än vad vi varit medvetna om. Du behöver antagligen inte åka så långt innan du möter stora Afrikaner som försöker råna dig för att du inte har några cigaretter till övers, för att du befinner dig i en studentsituation. För mig hände det i Vasastan, i Stockholm. Och, surprise surprise, det var inte några svenskar som försökte råna mig. Det var inte några norrmän heller. Dom var inte ens Europeer. Dom var invandrade, sedan tre år, från Afrika och talade bara den grövsta svenskan i stil med "Ge hit" och liknande "kommandon".
Inlägg #2: Postat: 2012-12-07 04:32:00
Yiddish
Åk till en stad som Eskilstuna eller Södertälje brottsligt sätt, mellan Sveriges mest kriminella städer och spendera några veckor där. Vandra ut till Årby eller Skiftinge. Eller ännu bättre: Vandra runt centralt i stan en löningsnatt. Du kommer se vilka det är som bara "bråkar lite vänligt" och vilka som är spik nyktra, och enbart är ute efter att slå ner en full individ som nyss fått sin lön för att komma åt dennes ekonomiska resurser. Under min tid i bägge städer såg jag inte en enda Skandinavisk rånare... Ljuger mina ögon och öron för mig? Kan ni inte, snälla förklara, hur jag svalt en grav konspiratorisk, nationalistisk lögntablett, och på så vis inbillar mig?

Åk till Malmö och vandra runt på stan om de sena kvällarna. Se hur länge du kan gå omkring innan du, som dom säger i "Fucking Svenne", trycker upp dig mot en vägg och "tullar" dig efter värdesaker. Se hur lång tid det tar med aktivt motstånd innan någon drar kniv mot dig. Du som kvinna, med åsikterna av att allt jag skriver nu är lögn; klä dig som du skulle klätt dig där du bor nu för en blöt utekväll. Åk till Malmö och gå på en av de riktigt "hippa" uteställen som finns i Malmö, och bara upplev hur du kommer bli behandlad av de olika invandrargäng som härjar där. Se dock till att ha med dig ett bra försvar för din gång hem till vandrarhemmet/hotellet därefter, då du antagligen inte kommer vara många kvarter från den som följer efter dig med otyg i sinnet.

Är det konstigt att SD faktiskt växer? Är det konstigt att dom, som somliga kallar "järnrörsgänget" här inne, faktiskt känner sig hotade och sliter åt sig ett tillhygge under sin blöta utekväll en sommarnatt i Stockholm? Är det konstigt att SD fortsätter att växa, dessa "skandalvideos" till trots?
För mig är det inte så jävla konstigt. Jag har nämligen tröttnat på att riskera att bli nedslagen för att jag nekar folk cigaretter på stan. Jag har tröttnat på att behöva se mig över axeln varje gång jag är i områden som ligger i utkanten av centrala Stockholm. Jag har tröttnat på att häcklas för att jag inte går omkring i östmangruckiska kläder och faller ner på knä så fort en Imam brölar ut sin hyllning till den kosmiska stofilen som kallas för allah.
Inlägg #3: Postat: 2012-12-07 04:33:00
Yiddish
Jag har, personligen, fått min öppensinnighet krossad. Men inte på grund av någon Sverigedemokratisk kampanj, inte på grund av någon dokumentär som är ute efter att svartmåla en folkgrupp för att dom är en folkgrupp. Utan min öppensinnighet har krossats av de invandrarfamiljer jag lärt känna under mitt liv, familjer som inte bryr sig om något annat än att slippa arbeta för något i Sverige. Min öppensinnighet har krossats av att jag blir utsatt för rånförsök varannan och var tredje helg jag rör mig på stan, av invandrargäng. Min öppensinnighet har krossats av hur invandrarkids skryter om hur dom våldtar, rånar, misshandlar, gör inbrott och motsätter sig polisen.
Jag är trött på att folk hela tiden försöker ljuga ihop en, nästan, obligatorisk bild av att invandrarna sköter sig så bra här i Sverige.

Jag är trött på att inte få lov att säga att jag tror att vi har ett problem i Sverige, utan att kallas för rasist. Jag är trött på att känna mig hotad för att jag råkar gå in i ett specifikt kvarter. Jag är trött på att araber, muhammedaner och Svenska radikaler skriker "leve Hitler" varje gång jag försöker hedra mitt kulturella arv och de släktingar som blev avrättade i Hitlers koncentrationsläger, och därför klär mig i en Yamaka.

Det får räcka med erat vansinne nu. Vi har ett problem med hur invandringen i Sverige sköts. Och jag riskerar bli misshandlad, trakkasserad och utstött om jag publicerar dessa åsikter under mitt eget namn. Är ni verkligen så förvånade över att SD växer?

MVH
En med Yiddiskt arv
Inlägg #4: Postat: 2012-12-07 08:41:00
X-man
Yiddiskt. Det gör inte någon större skillnad vilket arv man har, men det är tydligt att det är fult att vara jude enligt Hamaskramarna och de finns här på Sourze, Och ett folk som Reinfeldt tycker är för hemskt, är dessa etniska svenskar både här på Sourze och i övriga Sverige.
Och som bekant förföljs svenskar av de kategorier du syftade på, med stöd av vår regim-
Så ditt tal om Hitler och vad han stod för, har vi främst sympatisörerna i AFA och EXPO och i 7 klövern i sin helhet, de fungerar inte bättre än vad Hitler gjorde på sin tid, när de bedriver sin hetspropaganda mot svenska folket som står upp för Sverige och svenskarna!
Inlägg #5: Postat: 2012-12-07 09:43:00
Leif Erlingsson
Yiddish, tack för att du balanserat tar upp ett verkligt problem.  Sverige har också potential för inbördeskrig och jag betvivlar f.ö. att den situationen har uppstått av en slump.
Inlägg #6: Postat: 2012-12-07 09:56:00
Bizon
Häftigt Yiddish!
Det var en riktig ordlavin som visserligen inte kommer att få så många läsare här på sourze då få verkligen är läskunniga här - även förståndshandikapp av diverse slag är tyvärr kraftigt representerat.

Innehållet i din text har dessutom en stark botten i vad jag förstår - egna erfarenheter, och på grund av dessa ett starkt känsloengagemang.

Tyvärr har du rätt i det mesta av det du beskriver - och ävenledes tyvärr är det så att alltför många kampanjer mot infödingarna i detta land har gått ut på att indoktrinera människor att konsekvenslöst skandera "vi gillar olika" vilket kan tyckas nog så bra om man inte förstår att det gäller skillnader i människovärde - där landets tidigare innevånare står som förlorare då deras naivitet i allt väsentligt ockuperat användningen av deras eventuella förstånd.

Dags att stänga gränserna för den fria rörligheten inom eu - det är dags att i varje mänsklig rörelse över gränserna mellan eus länder kartlägga identiteter och mängden medfört kapital och gods hur hur detta anskaffats.

Dels kommer en hel del tämligen kapitalstarka så kallade flyktingar att påvisas kunna försörja sej själva och alltså inte behöva belasta svensk socialtjänst.

Och dels kommer en hel del av övrig brottslighet av typ villainbrott som i mellansverige ökat och i vissa fal mer än fördubblats under senare tid och bevisligen utförs inför öppen ridå av människor
huvudsakligen från andra eu-länder.

Sedan har vi den särskilda gettoproblematiken som du pekar på genom att rada upp några av de mest kända problemorterna, men kultur- religions- och vimotdom-problematiken är mer spridd än så med ras- etnisk- och sociokulturellt betingad mobbing som en del av vardagen för många människor - likaledes inför öppen ridå, men förblindade ögon.
Inlägg #7: Postat: 2012-12-07 10:35:00
X-man
Leif E Man kan läsa det allt oftare att folk befarar att ett inbördeskrig kan bryta ut i Sverige, men frågan är den vilka de är som kastar första stenen?
Jag har försökt utröna vilka grupperingar som mest skulle dra nytta av ett inbördeskrig och hur man än försöker vara neutral så lutar det åt att Islam skulle vinna störst framgång.
Jag baserar detta på det kompakta stöd Islam har av främst vänstern men också de vänstervridna moderata partiet där partipiskan viner hej vilt så att medlemmar hoppar av och söker sig till svenskvänliga partier och de partierna är många.
Kan så vara att än så länge handlar det om lokala organisationer runt om i Sverige, vilket massmedia har missat med flit, ja du vet "fy för dessa främlingsfientliga" som är bäst att tiga ihjäl, tyvärr är det inte lika lätt att tiga ihjäl de svenskfientliga organisationerna, när de ständigt vill degradera den inhemska befolkningen.
Inlägg #8: Postat: 2012-12-07 13:31:00
Bizon
I sammanhanget vill jag rekommendera en mycket bra och talande film från 2006 som ger en liten inblick i gettovärldens villkor.
Filmen utspelar sej i London, men skillnaden är inte stor från vad som ni sker i de snabbt växande invandragettona i sverige.

Filmen heter "KIDULTHOOD Streets of London" - se den!

I takt med att den pågående nedbrytningen av det samhälle invandrarna förväntas ska integreras i kommer kampen att hårdna mellan alla grupper vilket till att börja med kommer att skapa ett småskalitgt men allt mer hårdnande inbördeskrig där medellivslängden stadigt kommer att vara i sjunkande - mest på grund av yttre våld.
Inlägg #9: Postat: 2012-12-07 14:26:00
Yiddish
Inlägg #10: Postat: 2012-12-07 16:35:00
X-man
Ett ögonblick! En ironisk kommentar som har sin poäng och att det ligger mycket i det här som skribenten påstår. "
"Nytt förslag från V,S och hela högen, för att rösta måste man vara akademiker, bara man röstar rätt,borgligt eller sossar spelar ingen roll, pöbeln förlorar rösträtten helt och hållet och skall man kritisera islam måste man vara professor i islam detta gäller inga andra religioner"
Inlägg #11: Postat: 2012-12-07 16:43:00
X-man
Sverigedemokrater står lägst på samhällsstegen, påstår flertalet av vår högt utbildade och omtyckta journalister som verkligen är något att lita på. Sådant skriveri plockar Sd poäng på och tömmer snart 7 klövern på sina medlemmar som självklart går över till Sd i första hand.
Inlägg #12: Postat: 2012-12-07 17:55:00
Bizon
Yiddish 9

Detta är tvåan - schyst!
Inlägg #13: Postat: 2012-12-07 20:27:00
Bizon
Yiddish 9
Tog mej igenom uppföljaren till KIDULTHOOD som du länkade till - tack för det.
Episod två utspelade sej sex år senare då Sam som slog in skallen på en rival kom ut från fängelset.
Samma elände, samma respektlösa människosyn, samma kriminalitet, samma drogande i alla lägen, och samma ständiga verbala förnedring och både psykiska och fysiska våld.

Detta var troligen sista filmen och skulle antagligen ta udden av den hopplösa pessimism som den första lämnade som en dålig smak av dåliga odds i förlorarnas skitaktiga spel med alltför höga insatser utan ens ett tröstpris.

Uppföljaren tillförde inget, men slätade över smörjan med ett "lyckligt" slut vars orealistiska perspektiv- och konsekvens-löshet gjorde filmskaparnas uppenbara grundintention i ettans uppväckande socialrealism till skränig underhållning vars sensmoral uppenbart ville visa att dessa stygga pojkar inte är så stygga egentligen.

Men bortser vi från slutet så kvarstår filmen som den dramadokumentär den borde diagnostiseras som - alltså en sjukjournal över vad dagens gettosamhällen gör med alltför många av jordens barn.
Inlägg #14: Postat: 2012-12-07 22:23:00
Yiddish
Kidulthood fanns tyvärr inte på youtube, utan den enda jag hittade var just Adulthood.

Ghettofieringen av många stadsdelar i London är skrämmande, och då talar jag inte enbart om ställen som Kensal Green, Clapton och liknande. Utan då talar jag även om den mer "klassiska" ghettofieringen som fanns under det tredje riket, där judar förs samman i separata stadsdelar för att "hållas för sig själva". Att detta är självvalt i Golders Green och Hammersmith gör ingen större skillnad för mig, som ateist, men ändå kulturell jude.
Ett ghetto är ett ghetto, och ju mer isolerat en sådan stadsdel är, ju svårare blir det att faktiskt bygga de broar som behövs, om vi nu vill kunna samexistera med "främmande" kulturer.
Och det är ännu en sak: Vad är det som gör en kultur främmande? Är det att vi inte är uppvuxna i den själva, eller är det bara att den är lite exotisk? För mig, som har mycket familj i Israel och själv har bott där under mina barndomsår, är inte islam särskilt främmande.

Islam är långt mycket mer än en religion och en politisk ideologi, det är en kultur som är byggd på hat mot alla "kuffar" orena/otrogna/hundar, förvånansvärt får mycket mera plats i detta lilla uttalande som existerar runt i världen. Jag besökte Gaza under min tidiga vuxna ålder och hörde Imamer läsa utdrag från koranen om hur t.om stenar skulle "vända sig mot de otrogna hundarna, och skrika Oy, Muslim! Det gömmer sig en jude bakom mig! Dra ditt svärd och skär av honom skallen!!!". Strax därefter fick de sekulära palestinierna föra mig i säkerhet, för att en grupp på över 100 rosenrasande palestinier var på "judejakt".
Sympatiskt? Icke... Jag skulle vilja påstå mig känna många religioner och kulturer, då jag levt ett ganska flackande liv, inte bara i Skandinavien, utan även i mellanöstern och asien. Så det handlar inte, för mig i alla fall, om någon "främlingsfientlighet". Utan för mig handlar det om att jag inte gillar den religiösa skaran särskilt mycket, över huvud taget.

Och det är, faktiskt, synd att jag inte kommer få särskilt många läsare av det här. För jag känner, personligen, att jag har en ganska balanserad syn på saken. Även om jag är oerhört islamkritisk. Jag är dock, inte enbart islamkritisk, utan är även mycket kritisk till alla religioner med en Abrahamistisk gud. Jag är även kritiskt inställd till hinduister, buddhister och konfusianister.
Inlägg #15: Postat: 2012-12-07 23:57:00
X-man
Så, nu börjar Kommunansvariga backa ur, smakar det så kostar det.
Länk: op.se
Inlägg #16: Postat: 2012-12-08 00:06:00
Bizon
Ja du Yiddish - i religiöst hänseende har vi nog en viss samsyn på eländet.
De flesta religioner jag känner till har ett kardinalfel inskrivet i sina urkunder i det att dom menar sej vara den enda rätta religionen - detta gäller inte minst judendomen, som verkar ha lämnat den föreställningen i arv till både kristendom och islam.
Med den föreställningen är det svårt att hålla fred på jorden.

Nu är väl de flesta krig av ekonomisk och territoriell natur, men religionsmotsättningar har ofta stor betydelse.

Både den islamska och den judiska religionen är ju så kallade statsbärande - båda även med utpräglat sekteristisk kultur som sätter sina oftast infödda anhängare i särställning gentemot omgivande kulturelement. Precis som den zigenska vilken ju är kristen.

I likhet med den zigenska är även den judiska ett folk i förskingring. Den muslimska har blivit det i allt större utsträckning på senare tid - från bildandet av staten israel till dags dato.

Många judar kanske särskilt kullturella som du flyttar från israel - förmodligen som många sekulariserade muslimer flyttar eller snarare flyr från de av israel ockuperade och hårt terroriserade områdena.
Alltså detta en provkarta på mänsklig galenskap med små variationer.

Zigenarna flydde indien som en fördriven minoritet - orsak religion. Judarna har åtskilliga gånger fått fly från sina boplatser - varför? Jo dom utmärkte sej själva som judar. Muslimerna trampar på i samma hjulspår vi skulle inte ha uppfunnit hjulet.
De första kristna förföljdes ända ner i underjorden innan deras maktvänliga religion upptäcktes av maktens funktionärer som ett i särklass billigt sätt att hålla folket i herrans tukt och förmaning. Och från Rom utgick ett påbud att hela europa skulle kristnas.

Och här är vi nu - en hel del människor som inte har så ont av att det finns diverse religioner så länge dom inte tar sej för står plats.

Sedan har vi lite var stans religiösa konstellationer som aningen skarpare försöker efterleva sin respektive religiösa disiplin - dylika brukar kallas extremister.

Allt detta skulle människan klara sej betydligt bättre utan, men så säkert är det inte att livet skulle bli så mycket bättre för det - tar vi zigenarna som exempel så är dom kristna och inte är dom så speciellt accepterade för det.

Förefaller som om människan är oförbätterlig oavsett etnisk, kulturell eller ekonomisk bakgrund.

Nåja Yiddish - jag brukar vara glad åt att någon läser något av det jag skrivit någon gång - inget att hänga läpp för att det är så få som orkar igenom lite större texter med andra ord.

Ha det gott
Inlägg #17: Postat: 2012-12-08 00:13:00
Leif Erlingsson
Läst och förstått.  Kvitto till Yiddish och Bizon.  Så har iallafall någon läst.
Inlägg #18: Postat: 2012-12-08 05:16:00
Bizon
Leif 17
Du är en intellektuell klippa - därtill även hjälpsam. Du vet att du har min uppskattning.
Inlägg #19: Postat: 2012-12-08 06:32:00
Bizon
X-man 15
Ja goda och likaledes hjälpsamma kommuninnevånare och deras politiska representanter har och fortfarande försöker ordna livets villkor så gott det går för allehanda hitkommande människor av vilken orsak det vara må.

Vi måste förvisso förstå att människor som tvingas fly sina hem och oftast tvingas kasta sej hals över huvud ut i en okänd värld gör det därför att det viktigaste för de flesta av dom är att komma ur ett helvete där deras död är lika säker som att det är omöjligt att överleva i sådana helveten med någorlunda mänsklig värdighet i behåll.

Om du tog dej en till på filmerna - eller bara den som Yiddish länkade till så ser du andra generationens invandrarungdomar med så mycket frustrerad ilska att den omöjligt skulle kunna rymmas i deras kroppar utan att krevera med lite då och då.

Och precis som Strömsunds kommun tagit emot 69 nationaliteter fördelade på ex antal individer? Framgår inte, men låt säja en så där en 10 personer per nationalitet, och nu förväntas att ta emot 80 till 2013 och detta i en inte alls särskilt stor kommun som på intet vis kan integrera alla dessa då det de facto är en omöjlighet - det finns ju inte ens en möjlighet att integrera infödingarna i detta land, alltså urinnevånarnas barn har i alltför hög utsträckning varken bostäder eller egen försörjning.

Samma ilska möter du i skinnskallarnas ögon här dom där, och samma bittra rädsla som gör ungar utan framtid till potentiella aggressionsmonster som konstant har alla taggar ut och slår åt alla håll - se dom där filmerna, eller ta dej en promenad i Malmö där dessa ungar håller till.

Kommunfolket ska inte anklaga sej så som görs i Strömsund då deras uppgift varit omöjligt ogörlig redan från början.

Många av de svenska politiska höjdare har varit medvetna om både förutsättningarna och den ofrånkomliga utvecklingen av att ha vidöppna gränser inom ett europa i socioekonomiskt kaos - där både fattigdom, arbetslöshet, klass- religions- och ideologiska-motsättningar skapar demografiska spänningar av det slag som närmar sej de som utlöser krig.

Lägg därtill ett översniket bankväsende utan moral, en totalt utflippad produktionsindustri som förlägger produktionen i låglöneländer i asien, och för att bara hejda mej någonstans - en krigsindustri som förser galningarna i världen med så ineffektivt krigsmaterial att dom inte lyckas ta död på varandra direkt utan måste plåga folk i halva världsdelar inte bara i trettioåriga krig utan flerhundraåriga.

Jag brukar hävda att krigande folk har krigande gudar - stämmer med judiska, kristna och muslimska - stämmer för övrigt med de flesta andra folk - men det funkar uppenbarligen även utan gudar.

Så krasst får vi väl se på vår natur - människan är ett krigande djur.
Med den reproduktionskapacitet vi besitter kommer nya problem - vi har varit alltför benägna att försöka hålla sams då vi ju även tycker att krig är besvärligt - i alla fall sedan det pågått några år. Även vår förmåga att bekämpa virus och bakterier har dämpat pandemiernas befolkningsdecimerande effekt - vilket sammantaget bidrar till jordens mänskliga överbefolkning.

Ja det är väl bara att konstatera att vi människor har vår natur emot oss - vi är för bra på att lösa konflikter utan att spilla alltför mycket blod - vi är även ganska framgångsrika vad gäller kampen mot våra mikroantagonister så att vi kan fortsätta att föröka oss i övermått. Vi jobbar således lydigt på i enlighet med guds påbud - uppfylla jorden, och att "inte lämna sten på sten".
Inlägg #20: Postat: 2012-12-08 07:50:00
X-man
Bizon Jag har både läst och tagit del av länkarna och dessutom skickat länkar till några myndigheter, jag har vissa kontakter. Apropå kontakter det går alldeles utmärkt att mejla till våra folkvalda politiker och ställa frågor det händer att jag ringer upp dem ibland. Och vad fina de är som stryker en medhårs, med svar som naturligtvis ska vi rätta till det du talar om och tack för att du ringde och sedan blir det inte mer sagt, för de ska iväg på sammanträden och på med luren. När man skrivit till någon riksdagsledamot så blir man inte förvånad, att en av tio ids ge något svarsmejl. Det heter tala med din politiker, jag måste skratta när de stryker en medhårs och man blir inte klokare av det, för de kommer inte gärna med några bra upplysningar t.ex i brännande frågor och då tänker jag på hur de ska förebygga kriminalitet, då får man svaret ja det är en mycket komplex och svår fråga, men vi jobbar på det här och så kommer något exempel vi har satt upp några gatlyktor vid ett skogsområde så att ingen behöver känna sig rädd längre för någon form av överfall. Hurra vad effektivt, var och än som går ute efter mörkrets inbrott har en pannlampa och så har vi löst de flesta försöken till att någon ska begå brott? Bizon det enda rätta vore och då håller jag faktiskt med SD, stoppa massinvandringen och se till det befintliga folket av alla kategorier att de kommer in laglig ordning och reda. Ta vara på de resurser vi har. Med andra ord bygg upp en välfärd i den mån det går, genom att tvinga alla att deltaga och kräv det personliga ansvaret av varenda kotte och stoppa allt dalt med invandrarna och sluta och betrakta dem som undermåliga hjälplösa individer, som jag anser är rasistiskt, när de underskattas på detta sätt av våra myndigheter och även av ljusblå svenskar i sin helhet!
Showing page 1 of 5: 1  2  3  4  5
Laddar...