Valt inlägg:
Är det konstigt?
Del 1: http://www.youtube.com/watch?vBRvmiahEKMs
Del 2: http://www.youtube.com/watch?featureendscreen&vmVh91aKBJ9Q&NR1
Del 3: http://www.youtube.com/watch?vUS4rxbcoW9g&featureendscreen&NR1
Landskrona, Malmö, Eskilstuna, Södertälje, Bredäng, Fittja, Hallunda, Akalla, Hjulsta, Botkyrka, Backaplan, Hissingen, Angered och så vidare. Vad säger dessa namn på städer och stadsdelar er egentligen? Svara ärligt. Får ni positiva vibbar av tanken på att eventuellt bosätta er i dessa orter? Får ni en oerhörd välvilja till att fortsätta i samma takt? Är ni fortfarande lika fientligt inställda mot folk som säger att det finns ett problem med hur det Svenska samhället börjar fungera? Jag har inga, grundläggande, sympatier för Sverigedemokraterna. Jag har inga, grundläggande, främflingsfientliga värderingar. Och jag har inga, grundläggande, rädslor gentemot folk från andra nationer.
Jag har alltid varit för människors lika värde, jag har alltid tyckt att vi skall vara villiga att öppna upp våra hem för behövande individer.
Men, mer och mer, börjar jag känna en avsmak så fort jag hör folk som säger att Sverigedemokraterna är ute och cyklar. När folk säger att vi inte har ett problem med integrationen av invandrare. När folk säger att man inte behöver känna någon form av rädsla för folk från diverse östmangruckoländer. När folk säger att "svenskar är överrepresenterade" i kriminalstatistiken, och att det antalsmässigt är fler svenskar i svenska fängelsen. När folk säger att herr Åkesson ljuger om sina siffror, att han hittar på massor av saker om invandrare för att han Islamofob och allt vad folk kallar honom.
Se de tre länkarna. Vi hör om östafrikaner som skulle råna/våldta en kvinna, men så fort de såg att hon var "av deras egen sort" så slutade dom upp. Vi hör om unga killar i Bergsjön, Göteborg, som inte ser något fel med OG-gänget, som gärna skulle vilja gå med, som berättar om hur majoriteten av alla som dom känner i Bergsjön är kriminella dom går t.om så långt som att säga att "alla är kriminella". Vi ser hur somliga Arabkvinnor lovprisar Malmö, för att det är som vilken annan arabstat i världen som helst. Att en säger att det är precis som att vara hemma. Vi ser hur Landskrona har blivit, där otaliga idioter står i en musikvideo och gallskriker "Hela Landskrona hatar polisen", om hur deras "demokratiskt" valda staty skall vara av en s.k. "musiker" som gör låtar om hur han skiter i Svenskar, polisen, konsekvenser och dylikt.
Bilden som målas upp i dessa klipp är kanske litet vriden. Men om ni verkligen far ut till dom ghetton som finns i Sverige, spenderar några dygn där och verkligen känner av situationen, så kommer ni antagligen, precis som jag, att inse att problemet är mycket större än vad vi varit medvetna om. Du behöver antagligen inte åka så långt innan du möter stora Afrikaner som försöker råna dig för att du inte har några cigaretter till övers, för att du befinner dig i en studentsituation. För mig hände det i Vasastan, i Stockholm. Och, surprise surprise, det var inte några svenskar som försökte råna mig. Det var inte några norrmän heller. Dom var inte ens Europeer. Dom var invandrade, sedan tre år, från Afrika och talade bara den grövsta svenskan i stil med "Ge hit" och liknande "kommandon".
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?