Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#82,83,84 Ja ibland söker sej diskussionerna egna spår - Abba - The Supremes - Space girls osv. På den tiden hade jag lite verksamhet i Skärholmen för ungar i de mest sprudlande åldrarna - helt underbart var det - de små live stod och väntade på mej vid tunnelbanespärrarna och eskorterade mej till våra lokaler där vi sedan dansade och lekte till sleepingtime och jag blev avvinkad på väg hem - jag bodde ju som medlemmar i kultureliten bör ute på Lidingö :- Visserligen i en stor villa som någon ur den besuttna borgerligheten hyrde ut till ett litet nätt kollektiv - ja de var tider de :- Men helt långsökt kanske det inte heller är med melodifestival och Abba då det i mångt och mycket handlar om "opinion" och opinion svänger precis som musiken då den är som bäst - en gång stod kampen på skolgårdarna mellan Tommy Steel och Elvis Pressly - senare mellan raggare och Modds - högervåg blir vänstervåg och tillbaka igen kan jag bara konstatera. För eller mot hur Assange blivit behandlad - för eller mot Wikileaks roll i världspolitiken - människan vacklar fram i sitt delade flertal och söker ständig polaritet - katoliker och protestanter, rojalister och republikaner, för eller emot - detta ständiga för eller emot.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?