Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Hej och hå vad gulligt det blev där då :- Mer kärlek i världen skulle vara mitt motto om jag blev kung - och då inte bara för svennar och svennor utan för alla människor. Dessutom skulle jag verka för avskaffandet av mej själv som kung, djurparker och onögig produktion av skräp. Allt skulle tillverkas för att hålla länge - det kommer att tillfredsställa Aguirres nostalgi även om jag skulle abdikera - möjligen inte profitörerna som klappar sej på magen inför allt slit löneslavarna bidrar med. Men vad då göra med ett gammalt kungahus? Ja nu finns det ju inte bara ett - det kryllar av dom och små lantställen lite var stans - många omgärdade med stängsel och bevakningskameror och vaktmästare, buskklippare och annan personal - kostnader??? Ja man kan ju undra. Kan inte hovet tänka ut något bättre sätt att förvalta skattemedlen som tilldelas så finns det ytterligare ett skäl till ifrågasättande av både hovstat och apanage. Lägg därtill vad den kungliga familjen utåt sägs stå för som stöd till barnorganisationer osv. Sälj av en massa onödiga bilar och slott och se till att pengarna kommer till god användning i att tillexempel förbättra livsvillkoren för de som har det svårt - skulle så ske skulle till och med jag kunna respektera kungafamiljen som institution, inte bara som "monarkus vulgaris".

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?