|
Inlägg #1: Postat: 2010-12-27 11:48:00
|
|
Stor-Nasse |
Pia Isaksson är fortfarande mest pantad av skribenterna på Sourze.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2010-12-27 15:54:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Ca 90 av jounalistkåren röstar v, s och mp, då blir det så här ibland Pia.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2010-12-27 21:22:00
|
|
Pia I |
Att döma av inläggen, så fattar man föga. Det är inte alltid majoriteten som har rätt. Det är inte alltid de som skriker högst som har rätt heller. Ska man bli lika krass som många andra, är inte livet värt att leva.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2010-12-27 21:29:00
|
|
Pia I |
Vidare StorNasse, är det väldigt lätta att snacka skit, när man är anonym. Skitlätt!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2010-12-27 21:31:00
|
|
Aguirre |
"Kungahuset har en speciell uppgift. Har inte folk fattat det ännu?" ja Pia helt rätt.. och såvitt den uppgiften inte består i horor,fortkörningar och nazibrottförnekelser så har vårt kungahus svikit den uppgiften rejält.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2010-12-27 21:39:00
|
|
Pia I |
Tjena Aquirre! Är du här igen och bråkar? Hur har julen varit för dig då?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2010-12-27 21:45:00
|
|
Aguirre |
God..och jag bråkar inte...Hur har julen varit hos kungen och silvia tror du...lite att prata om kanske :-
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2010-12-27 21:56:00
|
|
Pia I |
Jag var inte ditbjuden, så jag har ingen clue, däremot var den ok för mig. Mycket choklad.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2010-12-28 09:40:00
|
|
Jan Olsson |
LEVE Konungariket Sverige,det LEVE,Hurra,Hurra,Hurra,Hurra!!!! - Stå på Dig Kungen! - Bra artikel,Prinsessan Tuvstarr! - Stor-Nasse? - betyder det en stor "gris" eller ett svinaktigt beteende i allmänhet? - fegt att vara anonym - Rädd? - för vad? - Du kanske bara är en liten "griseknoe" - Med vänlig hälsning!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2010-12-28 11:20:00
|
|
Aguirre |
Jan...vadan denna rojalistiska yra...Kungen står inte på sig..han "vänder blad"....Leve kaffeflickorna,Leve SS-Sommerlath,Leve apanaget som går till luder...är det det du menar Jan ?
Jag är för kungligheter,av sentimentalt historiska skäl...men då får dom bete sig som kungligheter oxå...inte som Östermalms-trash.
Leve en ny kung !
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2010-12-28 11:21:00
|
|
Bizon |
Som jag har hävdat i minst 50 år - det är fel att ha djur i bur - livegenskap är jag också starkt emot. Ett ämbete bör tilldelas den som är bäst skickad om denne vill ha det. Att svenskarna framhärdar i att hålla kungen med familj om rumpan beror sannolikt på den genetiskt inkodade ursvenska inställningen att "vi vet vad vi har men inte vad vi får" - möjligen kommer den att gradvis luckras upp vilket vi ska tacka invandrarna för som kommer med nytt genetiskt material --- MEN huruvida det så säkert kommer att påverka inställningen till monarkin i avskaffande riktning är oklart då den svenska modellen är en tämligen harmlös företeelse om man bortser från en och annan fadäs - i vart fall i jämförelse med de patriarkala maktstrukturer som bidragit till att många av dom kommit hit. Svaret kommer vanligen efter frågan, och frågan i detta fall är om människan verkligen är förmögen till att lära av erfarenhet eller om tidigare misstankar ska besannas...
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2010-12-28 11:27:00
|
|
Bizon |
Aguirre - månne du möjligen föredrar en drottning som kan tala om var skåpet ska stå - sånt brukar ju vanligen gå hem även i kungliga familjer - särskilt om hennes majonäs råttningen inte placerar skåpet framför lönndörren - även en kung behöver ju lite frisk luft ibland :-
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2010-12-28 15:27:00
|
|
Jonas Carlsson |
Skäms på dig själv, därför att du dels slits med av mediehysterin och dels är beredd att försvara en uråldrig konstruktion som säger att släktskap och inte kunskap och begåvning skall bestämma vem som är regent. Det framställer dig enbart som naiv och obildad, men jag gissar att det finns plats till alla i Guds hage.
Vad du helt missat är att medierna lever på kungahuset så detta är defacto deras sätt att försvara kungahuset, genom att slita med sig korttänkande medborgare som du själv i dessa fabricerade sanningar. Inte skulle dessa såga av den gren de sitter på, ellerhur? Så tag gärna ditt förnuft till fånga och kritisera medierna för att manipulera opinionen istället, ty det är vad som faktiskt händer.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2010-12-28 16:23:00
|
|
Aguirre |
Jonas...när var kungen en regent..?? kungen har en historiskt sett rätt kul funktion idag..pompa,ståt och traditioner....inget fel på det..men nån makt har han inte..sen att den nuvarande kungen är ett arsel..jaja..men att förneka historien är naivt och obildat...Vi bevarar runstenar,vikingaskepp,regalskepp och gamla dinosaurieben...av samma skäl skall konungen bevaras.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2010-12-28 16:44:00
|
|
Pia I |
# 13
Det var ett väldigt intelligent inlägg! tack för det!
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2010-12-28 16:52:00
|
|
Pia I |
# 14
Min artikel handlade inte om att bevara kungariket, utan om det är nödvändigt att fegt slänga ur sig vad som helt i blaskorna om kungen, en representant för Sverige.
För mig låter det som klagovisor från blöjbarn som ännu inte potttränat klart, utan bara spottar och skriker utan orsak, när ett par av er sätter igång. Ni gillar att ta ord som horor, kaffeflickor och annat skit i munnen och riktigt suga på hatet att inte allt blev som ni ville. Vet ni att många svenskar är inte alls nöjda med något? De är dessutom hjärtlösa och otacksamma.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2010-12-28 20:09:00
|
|
Bizon |
Men Aguirre - det är väl en jävla skillnad på vad nostalgin får ställa till - "runstenar"??? Vad gäller kungafamiljen är det väl ändå människor vi pratar om...
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2010-12-28 20:18:00
|
|
Pia I |
Bra sagt bizon! det är ingen som nämnt tidigare, att kungafamiljen är människor och även om man inte gillar dem, så behöver man inte mobba sönder dem, anser jag! Dålig stil!
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2010-12-28 20:20:00
|
|
Pia I |
Folk som inte ens umgås i kungahuset, vet allt som försigår där enligt skvallerpressen!Tro inte på allt ni hör, är mitt råd!
Kasta sten när man sitter i glashus är inte heller så smart...
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2010-12-28 20:22:00
|
|
Aguirre |
"Och skulle det bli bättre om man avskaffar kungahuset eller om Victoria blir drottning?" Jodå Pia...det är ett försvar för kungen och kungahuset.
Bizon..jag förstår dig...men jämfört med många löneslavar på volvobandet, i gruvan eller i våra kommunalgrå anläggningar så har kungafamiljen ett lätt jobb.. :- ....och bry dig inte om att artikelförfattaren gillar att snacka blöjor,pottor,saliv och skrikande, vissa bara tänder svårt på det..tolerans.
|
| |