| Inlägg #1: Postat: 2010-07-30 15:51:00 | |
|
Lasse i Gatan |
Citat:Politiskt Inkorrekt.
Erik Almqvist från SD tillbakavisar bestämt Gisings kritik. De flesta av våra toppkandidater har kämpat och jobbat i motvind och jobbat gratis. De har blivit av med jobb, vänner och allting och ändå kandiderat. Vidare säger han att partiet inte är kritiska mot muslimer, men mot islam. Vi har aldrig haft synpunkter på enskilda personer. Vi har varit väldigt kritiska mot många av de värderingar som den muslimska kulturen för med sig, och det ser jag inget konstigt med. Enligt en intervju till tidningen Aftonbladet reagerar Almqvist starkt på Gisings paralleller till Nazityskland och misstänker istället att det kan finnas andra orsaker till avhoppet. – Staffan kom in som medlem i höstas efter att ha läst Jimmie Åkessons debattartikel som han tyckte var bra. Så avgången beror nog inte på vår linje i islamfrågan eftersom det var anledningen att han gick med i partiet. Man kan bara konstatera att Gisings avhopp snarare förbättrar SD än försämrar. Delar man inte partiets värdedringar har man inget där att göra, och det är bättre att avhoppet sker nu än efter valet. Expressen har även en webbfråga som lyder: ”Tror du att kritiken kommer att påverka SD i valet?”. I skrivande stund har 80 procent röstat NEJ. // "det kan finnas andra orsaker till avhoppet" läs vidare så kommer svaret.// Knarkombudet synd att du inte tog reda på den egentliga orsaken till avhoppet då kanske din artikel skulle ha blivit mera trovärdig, nu kom den i samma klass av faktaförvrängda och lögnpropagadavinklade skitartiklar som du har skrivit tidigare.// Avhoppad SD-man har miljonskuld till staten AVHOPPAD SD-KANDIDAT PI skrev tidigare om Mariestadspolitikern Staffan Gising som nu hoppat av SD då de enligt honom är rasistiska gentemot muslimer. Det skulle så vara. Hans avhopp kan nämligen visa sig vara en välsignelse för partiet. Staffan Gising är de facto skyldig svenska staten 1,3 miljoner kronor. Han har även tre bolagskonkurser bakom sig. Hans skulder hos kronofogden består av skatter, bötesmedel, underhållsstöd, felparkeringsavgifter och fordonsskatt. Sådant bränsle är högvilt för massmedia och opponenterna som ständigt letar efter minsta lilla fel bland SD-politiker. Därav välsignelsen. |
| Inlägg #2: Postat: 2010-07-30 16:46:00 | |
|
Leif-Arne |
”Politiskt inkorrekt” är ett retoriskt grepp som betyder ”Nu tar vi martyrmössan på”, i det här fallet för att media är så illfula att de granskar SD, så gement! Ett annat vackert grepp är att som ”Lasse” gör ägna sig åt personangrepp anonymt. –”Gärna debatt baserat på person, bara jag får stå gömd i skrubben” Dagens hjälte!!
|
| Inlägg #3: Postat: 2010-07-30 17:29:00 | |
|
Lasse i Gatan |
#2/ Leif-Arne är det säkert att du inte är släkt med Vidkun Quisling.
|
| Inlägg #4: Postat: 2010-07-30 17:42:00 | |
|
Leif-Arne |
-”Oh min hjälte, så skarpt och sinnrikt du argumenterar, inför en sådan knivskarp logik måste jag ge mig på onåd”. By the way, Quisling är ingen som hör till släkten, däremot skulle en SD debattör kunna använda hans retorik idag, det räcker att byta ut ”jude” mot ”muslim”. Min morfar vr kollega till Henry Rinnans fr däremot, det slår till och med ett släktskap med Quisling
|
| Inlägg #5: Postat: 2010-07-30 21:25:00 | |
|
ombudet |
Som vanligt hos Lasse så är det oerhört mycket skrik och ingen ull. Visa mig faktaförvrängningen och visa mig lögnen. Det uppmanar jag dig att göra efter varje artikel jag skriver men du har aldrig någonsin vid något enda tillfälle klarat av att göra det.// Så fortsätt du att skriva som du gör. De enda som förlorar på dina skriverier är SD som via ett fåtal söker en seriös debatt men som tvingas se typer som du underminera och förstöra deras arbete.// Men du kanske faktiskt är så till den milda grad egotrippad att du verkligen tror att du hjälper SD genom att lämna stupida kommentarer så snart du kommer åt. "är det säkert att du inte är släkt med Vidkun Quisling" Seriöst, tycker du att det är en replik värdig en vuxen människa i en politisk debatt?// Själv är jag helt övertygad om att en majoritet av de som läser vad du skriver ruskar på huvudet och tänker, "om SD är ett parti för Lasse i gatan så kan det inte vara ett parti för mig." Så jag uppmanar dig att fortsätta!! Kalla mig vad du vill, påstå vad du vill, huvudsaken är att du gör det för det enda du lyckas avslöja är, hör och häpna, din egen dumhet.
|
| Inlägg #6: Postat: 2010-07-30 22:36:00 | |
|
Nettan999 |
#5. Ombudet. Helt klart skulle jag också vilja ha tag på det material som Lasse hänvisar till.
|
| Inlägg #7: Postat: 2010-07-31 00:39:00 | |
|
ombudet |
Det allra mesta finns nog bara i hans huvud och resten vet jag var man hittar för såvitt jag förstått så har Lasse bara en "kunskapskälla" och det är nättidningen Politiskt Inkorrekt.
|
| Inlägg #8: Postat: 2010-07-31 11:25:00 | |
|
Lasse i Gatan |
#5/ Michael Gajditza/ ombudet/
Citerar dig: "De enda som förlorar på dina skriverier är SD som via ett fåtal söker en seriös debatt men som tvingas se typer som du underminera och förstöra deras arbete." exakt tolkning av vad du själv sysslar med, satt du och tittade i spegeln när meningen kom till. Din artikel om alla invandrare från jordens alla hörn du mötte på din morgonpromenad med din hund, som arbetade med skitjobb som en etnisk svensk aldrig skulle ta och att dessa skulle bli utvisade när SD kom in i riksdagen. Jag har frågat dig tidigare var du har läst det någonstans, svaret brukar utebli. Du har skrivit det tidigare i dina artiklar om utvisningar och nu kom det igen i din senaste artikel. Citat:" Deras tankar om att återsända massor av invandrare ska ställas mot hur verkligheten ser ut och då kan man ställa sig frågan; hur många av dessa vill man göra sig av med? " Har de sådana utspel i sitt partiprogram? visa mig. Annars far du med lögn och faktaförfalskning. Tar ett annat exempel när nättidningen Fria Tider skrev om försvarets övning med att sätta in millitär mot svenskar som skulle bedriva etnisk rensning, där hakade du på och påstod att Fria Tider stod för artikeln och i slutändan var SD iblandad i det hela, när det i själva verket var en SKÅNSK PK-REDAKTÖR som hade skrivit hela artikeln. Du gjorde dig besvär med att slå upp etnisk rensning i Nationalencyklopedin där det det stod om mord och våldtäkter, och i slutändan var det SD som stod för de åsikterna. Det kallar jag för lögn och faktaförfalskning. Citat ur din artikel Under ytan är SD fortfarande ett rasistiskt parti "Vill du verkligen lägga din röst på ett parti som försvarar mord och våldtäkt? Jag gör det inte.forts. |
| Inlägg #9: Postat: 2010-07-31 11:26:00 | |
|
Lasse i Gatan |
forts.Säkert kommer någon nu att försvara detta med att det inte är partiet som säger så här, utan en skribent på Fria Tider. Mitt svar kommer då att bli att det är partiets väljare som i kommentarerna ger uttryck för samma åsikt och om detta är vad väljarna förväntar sig så kommer inte någon politiker hos SD att göra något annat än att försöka leva upp till väljarnas förväntningar, även om man på olika sätt nu förnekar detta." Det var inte ens en skribent på Fria Tider som hade skrivit artikeln. Har påpekat din faktaförfalskning tidigare i dessa två exempel, men inte fått något svar. Du har hållit dig undan från Sourze en viss tid så att mina kommentarer kommit i skymundan, sedan kommer du in igen och brer på som vanligt utan att ge något svar på mina frågor. Trodde ett tag att du också led av ADHD, men det är värre än så du är en PSYKOPAT. Är det någon som jobbar stenhårt för att SD inte ska komma in i riksdagen är det du, punkt slut. Den frågan jag ställde till Leif-Arne om han var släkt med Vidkun Quisling vet inte vad du hade med det att göra han förstod ironin i min fråga och tog det på ett skämtsamt sätt, men detta tog du åt dig, en Quisling passar nog bättre in på din person.
|
| Inlägg #10: Postat: 2010-07-31 18:22:00 | |
|
ombudet |
Frågan om morgonpromenaden känner jag inte igen så den kan jag ha missat men svar kommer pronto. Jag har inte hittat den någonstans. Det är min egen berättelse om en tänkt morgonpromenad för att visa upp ett Sverige som t.ex du aldrig talar om. Dina övriga frågor har jag besvarat både en och flera gånger. Det är bara att leta rätt på respektive inlägg och läsa innantill. Här och nu, ett exempel. I det invandringspolitiska program som antogs vid riksårsmötet 070519 och som finns att läsa på partiets hemsida, berättar man att en särskild "återvandringsmyndighet" ska inrättas. Detta tillsammans med vad som för övrigt sägs av SD i debatten ger slutsatsen att partiet satsar på att invandrare ska återvända till sina respektive hemländer. För att få stöd till detta så tvingas man avsäga sig sitt svenska medborgarskap för all framtid enligt programmet. Märkligt att jag måste tala om för dig vad SD vill och var det står att man vill det.// Ditt påstående att jag inte svarat tidigare är med förlov sagt ren bs. Det är som sagt bara att leta sig tillbaka till respektive artiklar och tillhörande kommentarer så ser man detta. Jag begriper inte vitsen med att komma med påståenden som du gör som är så otroligt enkla att motbevisa.// Du kan kalla mig vad du vill, det gör det ändå inte rätt och åter så har vi anonymitetsfaktorn att ta hänsyn till. Det är så lätt att vara som du är när man inte behöver stå för något av det man säger. Då kan man, som du gör, utan vidare påstå att andra är lögnare och ge dom olika öknamn. Smart? Ja, kanske men samtidigt så otroligt fegt och ryggradslöst. Jag skulle aldrig kunna agera på det viset utan jag är av den uppfattningen att har man en åsikt som man vill framföra så står man också för den. Så det där med psykopat och Quisling förlåter jag dig för. Man får anta att du helt enkelt inte förstår bättre.
|
| Inlägg #11: Postat: 2010-08-01 01:19:00 | |
|
Apberger |
Jag stöder vare sig Sverigedemokraterna eller Alliansen - jag är vänsterorienterad - men ombudet är alldeles för blåögd när det gäller muslimfrågan. Snart har vi så många kameler i Sverige att det inte bara kommer att varnas för älg utan även för kamel när vi är ute och åker med våra automobiler.
|
| Inlägg #12: Postat: 2010-08-01 06:28:00 | |
|
Leif-Arne |
Den enda i Sverige som föder upp kameler, vad jag vet, är en öländsk bonde alböke. Kamelerna trivs alldeles utmärkt ihop med bondens svenska kor.
|
| Inlägg #13: Postat: 2010-08-01 06:52:00 | |
|
Apberger |
Nu förstår jag varför böneutroparen tvärsöver gatan börjat råma.
|
| Inlägg #14: Postat: 2010-08-01 09:01:00 | |
|
Staffan Gising |
Hejsan !
Efter mitt avhopp har det blivit en mindre storm. SD som gör allt det kan för att smutskasta och misskreditera mig. Senast var att jag borde varit tyst. Men hur skulle det se ut, om jag valt att vara tyst till valet, för att direkt efter tala om vad som döljer sig under SD yta ? Är det väljarna en politker ska vara lojal mot, eller är det paritet ? För mig är valet självklart. |
| Inlägg #15: Postat: 2010-08-01 09:36:00 | |
|
Apberger |
Hej, Staffan. Jag har länge undrat vem ombudet var ombud för - men nu vet jag.
|
| Inlägg #16: Postat: 2010-08-01 10:08:00 | |
|
Staffan Gising |
Det var inget ombud, utan det var jag. Papegojan är Balder : En av mina sambos...
|
| Inlägg #17: Postat: 2010-08-01 10:51:00 | |
|
Apberger |
Jaha, jag trodde det var en bild på dig som du såg ut när du var medlem i SD. Men nu vet jag bättre.
|
| Inlägg #18: Postat: 2010-08-01 11:03:00 | |
|
Lasse i Gatan |
#10/ Michael Gajditza/ ombudet/ Citerar dig: "känner jag inte igen""kan jag ha missat""Jag har inte hittat den"typiskt för en psykopat, blåneka och ljuga sig fram. Den fejkade artikel du inte känner igen heter. "Lita inte på Sverigedemokraternas förenklingar" en av dina hatartiklar mot SD. //Citat: " Väl hemkommen funderar jag lite på morgonens upplevelser och tänker på hur det skulle bli om man genomförde vad somliga vill, det vill säga att skicka tillbaka många av de människor jag mött under min morgonrunda, till deras respektive hemländer."// i samma artikel står det//Citat: "hos ett parti som kandiderar till riksdagen så saknas nyanserna fullständigt. Var alltid misstänksam mot partier som Sverigedemokraterna som presenterar enkla lösningar på svåra problem.// Har frågat dig tidigare om var man kan läsa om dylik hemskickning av invandrare. I dag först får jag ett svar från dig som jag begärt tidigare och hur var det, vem var det som skrev om etnisk rensning? inget svar den här gången heller.// Så här står det i din senaste artikel // Citat: "Deras tankar om att återsända massor av invandrare ska ställas mot hur verkligheten ser ut och då kan man ställa sig frågan; hur många av dessa vill man göra sig av med?// Inte ett ord om att det blir på frivillig väg, eller som det står i SD:s Invandringspolitiska program, med generösa bidrag för att återvända. forts.
|
| Inlägg #19: Postat: 2010-08-01 11:04:00 | |
|
Lasse i Gatan |
forts.Citerar.SD "ÅTERVANDRING OCH BISTÅND" Assimilering är en lång och svår process som inte alltid lyckas och som i vissa fall kan ta flera generationer att fullborda. De invandrare som istället föredrar att återvända till sitt gamla hemland skall ges ett generöst stöd till frivillig återvandring. Den engångssumma som idag betalas ut till hemvändande invandrare skall höjas kraftig och vid sidan av detta skall även ett individualiserat och behovsprövat återvandringsstöd kunna betalas ut varje månad under de första åren av återetableringen i hemlandet. En förutsättning för att få återvandringsstöd är dock att man avsäger sig sitt svenska uppehållstillstånd och eventuella medborgarskap för all framtid. En återvandringsmyndighet, med syfte att stödja och hjälpa återvandrare och att samla kunskap om frivillig återvandring, skall inrättas.Sverigedemokraterna vill koppla invandringspolitiken och återvandringspolitiken till biståndspolitiken på så sätt att man, i takt med att kostnaderna för invandring och integration minskar, kan angripa problemets grundorsaker istället. Delar av de ekonomiska resurser som frigörs ska satsas på att utbilda och anställa återvandrare i bistånds- och näringslivsprojekt som kommer återvändaren och dennes hemland tillgodo. Det svenska biståndet skall även i högre grad riktas till länder eller närområden till konflikter som tar emot stora flyktinggrupper. Regeringar som vägrar att ta emot egna medborgare som avvisats eller utvisats från Sverige skall kunna gå miste om svenskt bistånd."
|
| Inlägg #20: Postat: 2010-08-01 15:35:00 | |
|
ombudet |
#18 och 19 Lasse, du är så makalöst full av svammel att jag har aldrig stött på något liknande. Jag tänker inte öda tid på att besvara frågor igen som jag redan besvarat. Gå tillbaka till artiklarna och du hittar mina svar i kommentarerna.// Om man är beredd att skapa en hel myndighet för återsändande så lär det väl knappast handla om fem personer.....När man sedan också gör sitt yttersta för att skapa en så fientlig atmosfär som möjligt och t.ex försvårar för invandrare att komma ut på arbetsmarknaden så är färdriktningen glasklar.// Det finns vid sidan av att be en gäst att lämna festen många olika sätt att göra klart för honom att han inte är välkommen. Så sluta hyckla och säg som du innerst inne tycker! Du är ju fortfarande bara en anonym typ så lätta ditt hjärta bara.
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.