Littorins avgång tragisk följd av feministernas korkade sexköpslag

Showing page 4 of 5: 1  2  3  4  5
Inlägg #61: Postat: 2010-07-19 22:32:00
Jocke S-43
60 Men sedan finns det väl s.k. lyxhoror, som gärna lockar även en påstruken fattig knegare på hans sista slantar? Eller förför en oerfaren ungtupp med första löningen som inte fått till det på annat sätt?
Inlägg #62: Postat: 2010-07-20 07:53:00
Inger Olsson
#50 ligger en stor poäng i det George säger :"hon får ha hur många män hon vill, men hon behöver inte nödvändigtvis sälja sin kropp för det." I #49 åberopar Nettan en länk som bevis på att "Linnea" fritt valt och att hon är en frisk kvinna... För mig är det ingen svårighet med att ställa allvarliga frågetecken kring "Linnéas" hälsa. När mannen står naken är han som mest sårbar. Därför ÄR det också en hämdfylld sysselsättning.
Inlägg #63: Postat: 2010-07-20 08:30:00
Inger Olsson
#61 "Lyxhoror" - var finns dem? I en presumtiv köpares huvud, eller? Från början är prostitution inte en klassfråga, menar jag. I mina ögon en f a k t i s k sorglig patriarkaliskt system, vilket från början leder till att mödrar fortfarande i världen struntar i sin avkomma, men föder dem. Avvisar sen detta liv, oftast en flicka, och kan givetvis sälja livet "enkelt" för några få dollar. /// Mödrar överger sina avkommor fortfarande. Även i Sverige. Dock mer subtilt. ALLA däggdjur blir obotligt skadade. Så även människobarnet. Finns inget dagis som reparerar den typen av "brist". Är jag däremot ett barn från överklassen finns oftast ekonomiska resurser kring mig. Dock finns många kunder härifrån..../// Varför införs en sexköplag men inte försäljningsförbud? Gissar på att feministkvinnor, och deras män, i det övre samhällsskiktet tjänar p e r s o n l ig e n på att prostitution inte förbjuds. Dessa kvinnor anser t ex att prostituerade är ett "mindre" hot mot deras privatliv än vad en älskarinna är...
Inlägg #64: Postat: 2010-07-20 09:38:00
Jocke S-43
63 Så du avvisar feminismen men godkänner dess främsta käpphäst "patriarkat"? Så det är mammorna som avvisar flickorna? Du menar i Indien och Kina, hur stort det nu är. Men i väst är det väl tvärtom? Visst finns det väl "lyxhoror", så länge de varar... Gränserna är med all säkerhet flytande. Men sexköpslagen är en "statsfeministisk konstruktion", mot "patriarkatet". Förklara det!
Inlägg #65: Postat: 2010-07-20 09:46:00
Janne B
INGER Som socialarbetare under 40 år så träffade jag givetvis på horor som gavs alla möjliga slags beteckningar. Men ingen av dem framträdde som "lyxhoror". De kom till mig med sin förtvivlan över sina sociala och medicinska förhållanden. Så såg det nog ut i de flesta små svenska samhällen och städer. OM det finns lyxhoror i storstäderna så är det något som jag inte har erfarenhet av.Damer som verkligen lever ett bra liv i alla avseenden...MEN mån ga skulle säkert må bättre av att registreras i ett Fack och kunna betala skatt och sociala avgiftger. Det skulle höja deras anseende - öka deras trygghet. Skulle också säkert kännas bra för deras barn o andra anhöriga. I Indien finns visst kastlösa - folk som nästan anses inte existera. SÅ ska vi inte ha det!
Inlägg #66: Postat: 2010-07-20 11:22:00
Inger Olsson
#64 Tja, nu krånglar du till det. Feminister får könsmaktsording till att BLI en "biologisk" sanning! Tyvärr. I övrigt struntar de i f a k t i s k a biologiska sanningar. En jävla s t o r skillnad! Patriarkatiska system uppstod för många tusen år sen. Kan ha tagit något olika riktningar men har definitivt, från början, haft med näringsfångst att göra. Tillgång och tillgänglighet till föda, fördelningen av arbetsuppgifter. Skillnad på därav jakt, boskap och fiske/samlanden. På det följer bofasthet/arvsrätt mannens och muren kring stan byggs. I en karg miljö med starkt fysiskt tungt arbete efterfrågas till slut pojkar. Kvinnounderskott uppstår och bortrövandet av kvinnor i andra byar införs. Mest intressant är religion, guden blir en MAN. Den troende ber till honom för G u d e n s skull. Skuld och straff. Man ber inte till andarna för sin e g e n skull. Abraham offrar sin son för Gudens skull mm Symbolik och utsmyckning. Kvinnor i sådana system blir generellt lika aggressiva. Se på farmorn! Människan har ju funnits i över 50 000 år. Olika samhällen har funnits. Även lågaggressiva. Tack och lov.
Inlägg #67: Postat: 2010-07-20 12:14:00
Inger Olsson
#65 Janne B: "Lyxhora"? Den dagen en torsk kommer till en prostituerad för h e n n e s skull - den dagen kommer aldrig! ///Man ska i n t e glömma bort de prostituerade killarna. De står inte på första pinnsteget ens. Och det bevisar att det INTE handlar om ett yrke. Det har aldrig accepterats att gå "sängvägen", oavsett vad och vem. Endast DEN som föraktar sig själv kan tillåta andra att också förakta. Häri ligger kommunikationen! /// Jag tror inte fler prostituerade blev trygga eller fick mer anseende om de gick med i ett fack. Får frisörer mer status för att de går med i ett fackförbund? Prostituerade har kunnat betala skatt, driva företag m m - OM det var detta som var drivkraften och syftet. De besökte t o m soss pga sin medicinska och sociala hälsa, som du säger. Lägg ner könshandeln d ä r f ö r att det är en form av människohandel. Janne B: Vet du förresten att det är alldeles för m å n g a psykopater till män inom rättspsykiatrin, vars mödrar var/är prostituerade? Undersökningar i USA tyder på detta också. Alltså ingen slump. Så Janne B: VEM talar du för? Oftast finns det många inblandade i sådan verksamhet och som är kostsam för alla.
Inlägg #68: Postat: 2010-07-20 12:45:00
Jocke S-43
64 Det blir än mer tillkrånglat när du använder begreppet "patriarkat" på ditt sätt. Utanför den idag dominerande PK feministbetydelsen, "där mannen är överordnad kvinnan". Men OK! Det fanns könsroller i alla samhällen. Båda var mer eller mindre "patriarkat" eller "matriarkat", med delvis vattentäta skott emellan.
Religionen uppfanns troligen av män, som förklaring inför och en slags "revansch" inför det gudomliga underverket att kvinnan kunde föda barn. Då gjorde man en manlig gud, inom den monoteistiska religionen, som då hade skapat kvinnor, och män. Balansen var återställd! Men det finns ju andra religioner, med både kvinnliga och manliga gudar. När det gäller idag är vi nog mer överens, om det förflutna är det svårt att dra för stora slutsatser. Enligt Aaron Kipnis, mansforskare i USA, har det funnits matriarkala och patriarkala perioder beroende på försörjning mm. En mycket intressant bok! "Riddare utan rustning".
Inlägg #69: Postat: 2010-07-20 14:31:00
Inger Olsson
#69 Svårt ja, men jag drar ihop en mycket lång ond cirkel... Människans symbolik, via utsmyckning, säger mer än ord och här står vi nu, väl civiliserade, påstår vi år 2010, men i n g e n i FN vågar väl ta upp frågan om barnbegränsning? Om orsaker och verkan och därför ställa krav? Ändå undrar jag varför kvinnan inte tar kommando över sin kropp. Är kvinnan inte ett offer för menstruation, barnafödslar, trafficking och prostitution, aneroxia och orättvisa löner i västvärlden så befinner hon sig i ett flyktingläger på den afrikanska savannen med en unge på rygg, de andra klänger på hennes armar och ben, den sjätte bär hon som foster. Alla ungar har diarré, hon är inte ens ett levande skafferi då mjölken sinat. Men det där sjunde "barnet", det största och mest odrägliga ska in mellan hennes ben igen därför DET anses vara HANS rättighet. Så säg mig Jocke: vad är det som gör att den t ä n k a n d e människan inte kan avstå sex ens, hoppa över i dåliga tider? I synnerhet vissa män, i vissa kulturer. Saknar han egen rytm i handen, eller vad?
Inlägg #70: Postat: 2010-07-20 15:02:00
Jocke S-43
69 Mitt var 68! Visst Inger, barnbegränsning är A och O. Det var en kraftfull beskrivning du gjorde! Jag kan inte svara för alla män eller för alla kvinnor, eller för alla kulturer och alla tider! Det är komplicerade faktorer, där även kvinnor har ett delansvar.
Men jag kan säga så här, eftersom du gav en bild av Afrika.
När den vite mannen, för det var han, som ständigt var på jakt för att exploatera, för sin egen OCH för sin vita kvinnas skull kom till Afrika. Så var det den svarte mannens värld som blev det primära målet. Hans politik, kultur, jaktmarker osv. Det var inte kvinnorna i sitt hemområde han riktade in sig på, för att ta över Afrikas rikedomar. Det var så den svarte mannen förlorade en del av sitt självförtroende. Det var så han oftast exploaterades i första hand som slavar i Amerika, eller som hunsad gruvarbetare i Sydafrika. Osv.
Så din berättelse hur sann den än är, har vi hört i olika versioner! Men den om manligt lidande, även med kvinnors godkännande, lär vi få vänta på!
Män har mer förtryckt varandra, delvis för kvinnors skull, än de har förtryckt kvinnor. Precis som hos djuren, för att "få till det" och få sprida sina gener. Det är OCKSÅ en förklaring!
Inlägg #71: Postat: 2010-07-20 15:37:00
Jocke S-43
70 Således så slår t.ex. män mer varandra, antagligen i de flesta kulturer, än de slår kvinnor, även om det spiller över en del från könet som skall lära sig döda sina bröder. Men nu i jämställdhetens tidevarv, så intresserar man sig inte för våldets problematik i stort, utan bara för den sötaste lilla tårtbiten. Och detta fastän man vet, alla utom svenska politiker som "VILL INTE VETA!", med sitt könsfascistoida "mäns våld mot kvinnor" att kvinnor slår ungefär lika mycket! Finns mycket utländsk forskning, nertystad här!
När infon om kvinnlig endast omskärelse nådde Sverige, för 20-30 år sedan, så var pekfingret där: "fy man, ja just du svenske man idag, du också!" Numera är väl bilden kansdke mer nyanserad, kvinnor deltar i hanteringen, vem vet hur mycket? Likaså i Kina, med snörda fötter ett otyg verkligen mammorna snörde sina döttrars fötter. Kvinnlig absurd fåfänga, som på diverse andra håll, som i mindre grad men dock även här hemma idag?
Men lille Ferdinand har det inte heller lätt. Som hans mossa, kossan säger: "Men varför leker inte du med de andra små tjurarna, och stångas du med?"
Inlägg #72: Postat: 2010-07-20 15:43:00
Nettan999
# 65. Janne B. Du svarar visserligen Inger men måste ändå ta mig friheten att hoppa in. Övervägande delen av de som säljer sex vill ha fackförening och skulle må bättre av det men tillåts inte. ”Lyxhoror” eller ej så är det ytterst få som kan vara det i ett land där man har en sexköplag såsom den är i Sverige. Hotellen skulle tvingas stänga om det förekom minsta misstanke om att prostitution förekom. Kommer ihåg för ett antal år sedan när feministerna gick ut i media och krävde att hotellen skulle förbjudas sända porr på sina TV-kanaler. Det var spaltmeter i tidningarna. Hur skulle det sett utom Hotellen tillät sexhandel?
Janne, Du säger hur det såg ut i de flesta svenska samhällen att prostituerade kom och berättade om sina medicinska situationer etc. Hur tror Du det skulle sett ut, eller vilket bemötande tror Du det fick om en av dessa prostituerade, och tillika hemmafru, sade att det är trevligt med lite ombyte eller något liknande? Jag har gjort en hel del research i samband med att sexköplagen infördes och fick ett helt annat bemötande. Det förväntas från både kvinnogrupper och socialarbetare att en kvinna som säljer sex ska må dåligt av det. Vilken person, man eller kvinna, vill utsätta sig för soc eller kvinnogrupper eller kanske riskera att utsättas för dessa tvåkategoriers granskning. Jag hävdade då och jag hävdar idag att beroende på vem som frågar så blir svaret därefter. För ärligt talat Janne, tror Du att någon på soc eller någon kvinnogrupp skulle acceptera ett annat svar än det de fick?
Inlägg #73: Postat: 2010-07-20 15:43:00
Inger Olsson
#70 Jocke: Under dåliga tider kan en huggorm "avvakta" att föda. Jag har också avstått ;- Om du ser på problematiken under å r t u s e n d e n - så vore det väl fan så egendomligt OM vi aldrig kunde nå en mer vetenskaplig nivå! Jag menar: med tänk f ö l j e r ju moral! OM länder idag ska få hjälp/bistånd, inom FN, skulle man inte kunna kräva en motprestation? Att passivisera en individ är allvarligt, desto allvarligare med en population och än etter värre med ett land!
Inlägg #74: Postat: 2010-07-20 16:05:00
Janne B
Inger o Nettan / Jag läser noga vad ni skriver men har inte ngt att tillägga just nu. Jag tänker långsamt men väl ;-
Inlägg #75: Postat: 2010-07-20 16:29:00
Inger Olsson
Jocke: Att männen omskär flickor och snörar in småfötter? Nej, nej, det är de gamla kvinnorna som tjänar socialt på detta och håller skitet vid liv. På ett sätt har kvinnan mer makt, men den är mer subtil. Redan på cellnivå har Y-cell högre dödlighet Men OM hon inte förvaltar sin makt väl och gott, får vi många störda män. Och det har vi. Inte?

Som jag ser det utnämns de "goda" morsorna som b a r a en ko!Ferdinards morsa är en "ko" och därför hånas hon och är mindre värd. Det går att finna redan i Ur-verket Kung Giljames. När han ger sig iväg efter odödlighetens klätterväxt...
Inlägg #76: Postat: 2010-07-20 17:05:00
Jocke S-43
75 Men det är ju det jag skriver, att kvinnorna själva har deltagit eller dominerat i omskärelse och snörda fötter, och fört kulturen vidare. Men att pekpinnen numera riktats mot männen, även mot svenska män idag.
När det gäller Ferdinands morsa så får hon ju leva vidare...Men kanske till en lägre status än en slaktad tjur? Komplicerat vad skall man välja? Statusen eller livet?
Inlägg #77: Postat: 2010-07-20 17:33:00
Inger Olsson
Jocke: nu var du kvick! ;- "Kon får ju leva vidare...Men kanske till en lägre status än en slaktad tjur?" Jag har lite svårt att förstå de som säger "antingen eller". Som ställer individ MOT kollektiv. Ingen kan ju födas/verka helt fri och parallellt löper revirets självbevarelsedrift. Vi är ju beroende på olika sätt. Och h ä r hänger livet skört... Man kan ha respekt för livet i sig självt. Och därmed döden. Utifrån detta måste man våga ställa sig vad som ett samhälle kan acceptera och inte. Varför i s f. Ekonomiska aspekter är oundvikliga.
Inlägg #78: Postat: 2010-07-20 17:39:00
Inger Olsson
74# Janne B: Vad jag förstår föreslår du en legalisering av könshandel för att de prostituerade ska kunna få ett anständigt socialekonomiskt liv?
Inlägg #79: Postat: 2010-07-21 19:43:00
BillyRoev
Billy Butt börjar verka en aning butter/bitter mot kvinnor. Eller, det har han varit sedan han började skriva här. Orsaken är ju knappast obekant, men varför fortfarande så fixerad vid alla de prostituerade/småflickor som förstör vuxna mäns liv, Buttman?

Har du aldrig tänkt på att du kanske sänker hela den här siten Sourzes anseende genom, om inte din blotta närvaro, så åtminstone dina ständiga tirader mot det kvinnliga könet? Få vettiga människor lär ju vilja frottera sig med din sort.

Du kanske skulle trivas bättre med en undergiven man snarare än en jämställd kvinna, det är inget att skämmas för i så fall.:
Inlägg #80: Postat: 2010-07-22 14:04:00
Nettan999
#79. Billy Roev. Så jäkla fegt att inte kunna framträda med namn när Du kommer med påståenden om någon. Fråga personen så kanske Du får svar.
Showing page 4 of 5: 1  2  3  4  5
Laddar...