Rapportera inlägg

Valt inlägg:

69 Mitt var 68! Visst Inger, barnbegränsning är A och O. Det var en kraftfull beskrivning du gjorde! Jag kan inte svara för alla män eller för alla kvinnor, eller för alla kulturer och alla tider! Det är komplicerade faktorer, där även kvinnor har ett delansvar. Men jag kan säga så här, eftersom du gav en bild av Afrika. När den vite mannen, för det var han, som ständigt var på jakt för att exploatera, för sin egen OCH för sin vita kvinnas skull kom till Afrika. Så var det den svarte mannens värld som blev det primära målet. Hans politik, kultur, jaktmarker osv. Det var inte kvinnorna i sitt hemområde han riktade in sig på, för att ta över Afrikas rikedomar. Det var så den svarte mannen förlorade en del av sitt självförtroende. Det var så han oftast exploaterades i första hand som slavar i Amerika, eller som hunsad gruvarbetare i Sydafrika. Osv. Så din berättelse hur sann den än är, har vi hört i olika versioner! Men den om manligt lidande, även med kvinnors godkännande, lär vi få vänta på! Män har mer förtryckt varandra, delvis för kvinnors skull, än de har förtryckt kvinnor. Precis som hos djuren, för att "få till det" och få sprida sina gener. Det är OCKSÅ en förklaring!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?