| Inlägg #21: Postat: 2010-07-15 23:16:00 | |
|
Jocke S-43 |
19 Den feministiska iden och hjärntvätten bygger just på detta, som tydligt skymtar i ett par inlägg ovan mellan raderna men ändå: "Män är i huvudsak de som är onda, kvinnor de goda." Att det DELVIS är eller ser ut så, beror både på sociala och bilogiska könsroller. Mäns våld kopplat till försvaret av kvinnan och barnet. Skillnad i könens hjärnan, osv. Men 94 av männen är lika "goda" som 98 av kvinnorna! Högst ungefär så. Just nu startade lustigt nog ett program i TV4 om "kvinnliga mördare". Men man kan ju bara läsa länken om hur det går till i feministiska Bang som i sista nummret hyllar manhat!för att inse att verkligheten inte är så pullenuttig hos feministerna själva. Tvärtom, med interna fysiska slagsmål! Länk: expressen.se
|
| Inlägg #22: Postat: 2010-07-15 23:24:00 | |
|
open minded |
#13 Som att det enbart är där det finns ömma tår. Ingen bansch är felfri oavsett vilken det är. statistik är lite av information för idioter enligt min mening. många regler och lagar bygger på just statistik och alla dessa tusentals lagar som finns i sverige är inte alla helt nödvändiga. Att det skulle finnas statistik på hur många som blivit sjuka efter att de varit på sjukhus tvivlar jag starkt på att det ens existerar fanns det något sådant skulle ju folk helt enkelt sluta lita på sjukhusen. Själv tycker jag inte att sexköpslagen är nödvändig. kolla bara eftereffekterna av lagen. Från att staten delvis hade koll på vilka och hur många det gick på gatorna och delade med sig av sina "tjänster" till att de förlorade den lilla kontroll de hadde helt genom att de flesta övergick till hallikars uppgift att hitta kunder. Även där uppstår de problem pga att kunden inte mött kunden innan affären genomförs du vet helt enkelt inte vad du får. Men kan önska det du vill ha. Hade staten varit smarta så hade de väl ändå sett igenom vad som hade varit bästa lösningen i HELHETEN. Vad är det som gör att de som skrivit lagen vet exakt vad alla vill ha? kan det vara statistiken? är det generellt med alla lagar som skrivs tro. Självfallet ska det finnas lagar men det finns för många onödiga lagar som samhället skulle må bättre av utan. Värför ska det vara så tabu och göra så många saker. Hur kul är det att inte få göra det man vill göra. Alla dessa lagar skapar oerhörda klyftor i samhället. Folket måste på ett eller ett annat sätt gömma sig i skuggorna för att få göra vad de vill göraoavsett vad lagen säger. Är det så det ska se ut i samhället?
Det är måna lagar som kriminaliserar många människor på olika sätt helt i onödan. Skulle vi se helheten i lagboken med alla lagar och sätta statistik över vilka lagar en människa årligen bryter mot så skulle den förmodligen i slutändan visa att alla i sverige någon gång brutit mot lagar. Det betyder väl att alla är kriminella? Att förbjuda någonting helt, är enormt korkat och sett enbart ur ett perspektiv och det fungerar inte. Det finns alltid en grupp människor som gör det som förbudet står för. Vissa förbud är det hälften av folket som bryter mot. det bevisar ju bara hur "bra" lagarna fungerar. Lagar är till för att utnyttja folk om du inte visste det. |
| Inlägg #23: Postat: 2010-07-15 23:37:00 | |
|
open minded |
Inger. Du ställer oerhört många frågor. Du frågar faktiskt mer än vad du själv svarar på . det är omöjligt att svara på alla du har i ett inlägg kortfattat. Men frågar man inte så kan man ju inte veta och det mesta går att ta reda på själv ändå.
|
| Inlägg #24: Postat: 2010-07-15 23:42:00 | |
|
Nettan999 |
Till alla Er som säger att prostitution inte är ett yrke så tycker jag att vi i första hand skall fråga de personer som utövar detta och anser det som sitt yrke. Är vi inte lite nedlåtande mot dessa personer? Vi sitter och är så jäkla snara på att döma ut något som vi redan bestämt oss för att ska vara på ett särskilt sätt. Sedan undrar jag om alla Ni som uttalar Er så självsäkert om detta tabubelagda ämne...Om det inte är ett yrke, är det då en fritidssysselsättning för vårt eget höga nöjes skull. Erfarenhet verkar många av Er ha eftersom Ni uttalar Er såsom Ni gör. Sex är något som man alltid ägnat sig åt av olika orsaker. Kemin är enligt mig det som mestadels avgör. Några tar kontanter, andra smycken och resor, åter igen andra ägnar sig åt sex för att få en trygghet. ALLA SÄLJER SIG FÖR NÅGOT. Du med och jag med för vi måste ju få hop till hyra, el, och förhoppningsvis ha råd att gå till tandläkaren och/eller betala vår medicin. Är inte Staten lika mycket hallick? Eller försäkringskassan för att inte tala om dem. Det är fler personer som tagit sitt liv p.g.a. Försäkringskassans vidriga och förnedrande människosyn än vad någon som sålt sex frivilligt gjort. Synen på sex hos vuxna måste ändras.
|
| Inlägg #25: Postat: 2010-07-15 23:44:00 | |
|
Rådmansson |
Att Aftonbladets ansvariga ödelagt valrörelsen genom att dra up en gammal historia mitt i Almedalsveckan är allvarlig. Saken var gammal, från tiden innan Littorin blev minister, obevisat och, i bästa fall, preskriberad och påhitt av en hora som hade prostituerat sig själv frivilligt. Lena Mellin och Jan Helin och Helle Klein som är prästtförstörde rättstatens sunda diskussion, för att hjälpa Socialdemokraterna genom Aftonbladet.
Några av er, som argumenterar här, tycker att en lag ska följas, även om den vilar på orättvissa och motsägelsefulla grunder. De tänker verkligen med arslet. Sexköpslagen är skit. Den som säljer sex ska vara oskyldig och t o m skyddas såsom Aftonbladet gör nu medan den som köper sex dvs KVINNLG SEX köpt av en MAN, för pengar, inte på annat indirekt sätt ska bära hela börden i rätten. En anonym hora, som sålt sex på eget bevåg i en lägenhet, går till Aftonbladet och anger en av köparna som hon lockat själv. Om sexköp ör ett brott, då är hennes handling ”anstiftan till brott”, vilket i sig är straffbart. Men hon betraktas i lagen och i den summa opinionen som oskyldig, trots att dessutom är en skattesmittare. Var finns jämställdheten inför lagen? Man får inte sälja knark utan att vara brottslig. Brottet läggs inte bara på den som köper knark. Lagen och Aftonbladet skyddar en brottsling. Några i denna debattkista försvarar svenska rättsvidriga förhållanden uppfunna av revanschfeminister som drivs av hat mot män som art. Det finns sunda feminister som vill sätta stopp till en traditionell brist på jämställdhet mellan könen. Men dessa feminister vill inte ha någon jämställdhet. De vill ta över makten själva för att utöva samma typ av makt som männen drivit på i århundraden. Sverige skryter med sexuell frihet och uppmuntrar ungdomar till tidiga sexförbindelser, till analsex, och andra frånstötande vanor. Samtidigt förföljer man en normal sexrelation bara för att den regleras av pengar på jämlika villkor. Pengar etablerar i alla fall en ömsesidig relation. Om man använder andra ”köpmetoder”, då är det helt OK. Vi vet hur underordnade tjejer ger sig sexuellt till sina överordnade för att få fördelar. Några gifter sig för pengar men en gammal gubbe som ska dö snart. Men då är det inte prostitution. Varför ska betraktas som en social tjänst om en kvinna torkar arslet av gamla och senila gubbar, men inte om någon ger sex åt en stackars som, liksom skalden Fröding, köper kärlek på det enda sättet som är tillgänglig för honom? Om en kvinna köper sex av en man eller av en annan kvinna och om en man köper det av en annan man, då är det ingett brott. Vad är detta för rättstänkande? Naturligtvis måste man bedriva människohandel, när maffior och hallickar tvingar kvinnor at prostituera sig. Men hur kan man påstå att det inte går att skilja detta och gatuprostitutionen från den affärsverksamhet som vissa kvinnor bedriver på egen hand och på egen kön i sin lägenhet. Ska man motarbeta prostitutionen då måste man rikta in sig på att stoppa all försäljning, inte lurpassa köparna. Och om en hora lockar till sig kunder för att sedan anmäla dem, då är det verkligen vidrigt. Sverige heter Ruotsi på finska. Vi lever i Ryssland eller i DDR, inte i ett sunt rättvist samhälle längre. Rena bananrepublik |
| Inlägg #26: Postat: 2010-07-16 01:11:00 | |
|
Sunny fri |
Ja BB.Du har helt rätt här!Den lagen är helknäpp.
|
| Inlägg #27: Postat: 2010-07-16 01:22:00 | |
|
open minded |
Inger--->VARFÖR jobbar inte prostituerade för att få yrkesstatus och därmed legitimation? kanske för att de inte vill bli beskattade.Skatt är 48.2 mindre pengar på allt en medelsvennebanan tjänar. Eftersom staten är medvetna om att det inte helt går att kontrollera penninghanteringen som det ser ut i dagsläget så utför de förbud och dylikt. Tänk om alla prostituerade va egna företagare och hur mycket pengar det skulle generera till staten. Staten vet även att det är omöjligt att få alla att bli egna företagare pga att det är mer betalt på den svarta marknaden. Legitimation Nu får du faktiskt ta och ge dig.. värför skulle man behöva leg för att prostituera sig det är ju inte så att de är läkare eller något sådant. Bara för att en läkare har leg betyder det inte att alla de är lämpade i sitt arbete fullt ut. En läkare har säkert 1000 saker de måste ha koll på.. En prostituerad har?
|
| Inlägg #28: Postat: 2010-07-16 08:51:00 | |
|
Janne B |
Stora grupper prostituerade har jobbat för rätten att betala in skatt och få motsvarande förmåner som pensionspoäng osv.
|
| Inlägg #29: Postat: 2010-07-16 11:23:00 | |
|
Nettan999 |
Hur pålästa är de flesta av Er egentligen? Sexarbetare vill både ha F-skattsedel och betala skatt som andra medborgare i Sverige föratt kunna sjukskriva om de blir sjuka. Vad jag vet så ahr flera sexarbetandekvinnor försökt få lov att betala skatt men tillåts inte göra det. Länk: expressen.se Myndigheterna gör sig här skyldig till att kvinnorna erbjuder en, idag, olaglig handling.
Och "Open minded! Du är lite inskränkt i Ditttänkande när Du jämför en läkare och en sexförsäljare. Ska vi då inte börja jämföra sexföräljarna, Turistguider, städare, servetriser etc. ALLA som utför något har att tänka på att de ska utföra ska göras på så sätt att kunden, klienten etc, ska vara nöjd |
| Inlägg #30: Postat: 2010-07-16 11:29:00 | |
|
open minded |
Att AB har stor makt i mainstream är det ingen tvekan om. Tjejen i frågan såg nog en kassako den stunden hon såg bilden på L. Undra vad AB betalade henne för scoopet? Om vi nu skulle börja granska medarbetarna hos Tex AB hur många tror ni då har köpt sexuella tjänster. Ganska många skulle jag tro men skulle dessa få sparken om det nystades upp på ytan Nej. AB slutade vara en bra tidning för ca 10 år sen, själv har jag inte köpt tidningen på ca 7-8 år eller läst den på nätet och det kommer att förbli så.
|
| Inlägg #31: Postat: 2010-07-16 11:51:00 | |
|
Nettan999 |
#30. Open minded: Håller med Dig om Aftonbladet att de har makt. Alla vill vi väl kunna fålite extrainkomst men jag tycker det är lite oansvarligt av Dig att bara anta att tjejen ifråga såg en kassako. Vad är det som säger att inte Aftonbladet idkat utpressning om tjejen? AB kunde t.ex hota med att publicera något känsligtom henne om hon inte berättade....För det är ju faktiskt så att AB och andra tidningar har ett antal journalister som bevakar bl.a. politiker och då såg sin chans att skriva om sådant de anser ligger i allmänintresset. Det är inget jag vet men lika sant som att påstå att det endast beror på att tjejen ville få in lite extra pengar. Däremot vet jag att det är på sådant sätt många av våra journalister arbetar d.v.s. med utpressning och andra ljusskygga verksamheter. För vem skulle egentligen våga anklaga en tidning utan att riskera att få hela sitt liv förstört?
|
| Inlägg #32: Postat: 2010-07-16 12:36:00 | |
|
Inger Olsson |
Open Mind: #22, #23, #27 Du verkar prata i en politisk "sanningsideologi". Som Dag Nilsson ungfär. Flum. I ena stunden anser du att prostitution inte är att betrakta som "yrke" och därför behövs inget leg. Sen avslöjar du din högst p r i v a t a låga syn på prostituerade: #27 CITAT "En läkare har säkert 1000 saker de måste ha koll på.. En prostituerad har?" Du verkar i a f ha besökt en prostituerad med den kännedomen! Sen ditt svamlande om skatten. CITAT: "Tänk om alla prostituerade va egna företagare och hur mycket pengar det skulle generera till staten. Staten vet även att det är omöjligt att få alla att bli egna företagare pga att det är mer betalt på den svarta marknaden". Open Mind, åter igen: det har varit FRITT att t o m annonsera sin prostitutionverksamhet i Sverige och några hade F-skattsedel och betalade skatt. Men de flesta prostituerade gav fan i det! Betalade hellre sitt missbruk OCH hallick... Grundproblemen med prostitution är av en annan natur.
|
| Inlägg #33: Postat: 2010-07-16 13:18:00 | |
|
Inger Olsson |
Om någon har missförstått mitt inlägg i #1 vill jag förtydliga: Sexköplagen är totalt fuckad. Staten u p p v i g l a r därmed sina egna medborgare till skatte- samt anstiftan av brott. Dessa kvinnor inhämtar SÄKERT andra ekonomiska bistånd. Detta femiprojekt är en del i ett farligt spel på hög nivå. /// B B: s artikel diskuterar i övrigt "prostitution" något ytligt. Det här är svåra frågor, men måste ställas. Om vi såg till all annan typ av "slavhandel", så vore det mer konsekvent att förbjuda all direkt sexhandel - prostitution. Den skadar samhället mer, än gör nytta. Dessutom finns inget stöd i naturvetenskapen av idag att separera kropp från själ mentala förmågor vilket vårt gamla kulturella förhållningssätt byggde på. I det gamla systemet sågs prostitution, som annan prygel och förnedring, som en "lätt sak". Kvinnor och yngre, även män, skulle klara detta eftersom inte hjärnan ansågs ta skada. "Kroppen" var ett stycke "kött" som i stort föraktades. Idag vet vi att hjärnan tar skada - när kroppen tar stryk.
|
| Inlägg #34: Postat: 2010-07-16 17:26:00 | |
|
Jocke S-43 |
Jag tycker också att BB:s kritik av sexköpslagen är ytlig och förenklad! Och hans ev förhållande till Schyman förtar en del av logiken. Men patos är det inget fel på!
I min artikel "Den skamliga sexköpslagen" försöker jag framföra de viktigaste invändningarna mot lagen. Om än i satirisk form! Det är viktigt att kritiken fortsätter, så att inte skattefifflare, manshatare och andra kan dra nytta av denna troliga ickeaffär, påhittad av Aftonblahadet! En bra kritisk artikel full av argument från en jurist kom idag på newsmill. |
| Inlägg #35: Postat: 2010-07-16 20:33:00 | |
|
Jocke S-43 |
Mårten Schulz, juridikkdocent: "Aftonbladet har satt rättsäkerheten ur spel. Tänk om Anna inte ens finns? Tänk om Anna ljuger?" Skarp analytisk artikel som tydligt visar varför "sexköpslagen" är även en jurdisk katastrof! Och en moralisk amöba!
Länk: newsmill.se |
| Inlägg #36: Postat: 2010-07-16 20:37:00 | |
|
Jocke S-43 |
Tillägg 35 "jurisk" är alltså en förkortning av "juridisk", som i det här fallet avser att associeras till "djurisk"! "Män är djur" typ.
|
| Inlägg #37: Postat: 2010-07-16 21:23:00 | |
|
Bizon |
:- Ja män är djur, liksom kvinnor. För övrigt tror jag att om Anna finns vilket hon troligen gör så kommer hon att framträda i sinom tid - det ligger alldeles för mycket pengar i den här affären för att bara bli hängande i luften under rubriken "skydd av källa". Hon har troligen själv valt att kontakta tidningen och kommer säkert att bli erbjuden en god slant för ett framträdande. Skulle hon ha ljugit är det för sent att backa ur den lögnen utan att verkligen göra sej till ett än större åtlöje än att stå för att hon är prostituerad eller tjänat en hacka någon gång på sina könsliga företräden som för övrigt ganska många tjejer gjort någon gång i sitt liv - även killar, dock troligen inte lika många.
|
| Inlägg #38: Postat: 2010-07-17 04:54:00 | |
|
Bur-q-ua12 |
"Nettan999", #29, hur påläst är du själv?!
Den länk du hänvisade till, Expressen 4/4 2003 färsk länk, eller hur?: Länk: expressen.se säger ju EMOT det du skrev!!! _______________________________________________________________________ Den prostituerade kvinna - "Rosinha Sambo" - hm, låter taget OCH inte så lite komiskt! som nämns i artikeln, fick ju f-skattesedel, såvitt jag förstår saken och tvärtemot vad du skrev! Det skrivs t.ex: "F-skattsedeln ser hon som en seger." Återigen: HUR påläst är DU "Nettan999"?! _______________________________________________________________________ B12, av Rubens stam 1-12, för Sällskapet Bur-q-ua Länk: societyofbur-q-ua.tk; BB, bröd och bur-q-ua åt folket! _______________________________________________________________________ " Hur pålästa är de flesta av Er egentligen? Sexarbetare vill både ha F-skattsedel och betala skatt som andra medborgare i Sverige föratt kunna sjukskriva om de blir sjuka. Vad jag vet så ahr flera sexarbetandekvinnor försökt få lov att betala skatt men tillåts inte göra det. länk Myndigheterna gör sig här skyldig till att kvinnorna erbjuder en, idag, olaglig handling. Och "Open minded! Du är lite inskränkt i Ditttänkande när Du jämför en läkare och en sexförsäljare. Ska vi då inte börja jämföra sexföräljarna, Turistguider, städare, servetriser etc. ALLA som utför något har att tänka på att de ska utföra ska göras på så sätt att kunden, klienten etc, ska vara nöjd inlägg #29" |
| Inlägg #39: Postat: 2010-07-17 05:19:00 | |
|
Nettan999 |
#38. Bur-q-ua12: Hur påläst jag är? Tillräckligt föratt vetavad jag talar om. Att artikeln är sedan 2003 utan att något ytterligare nämnts i media om det säger en hel del om hur detta tabubelagda ämne
inte tas upp i media. Fler kvinnor vill sälja sex, låt dem göra det utan att skuldbelägga dem för deras yrkesytövande. Länk: tv4.se Bara för tjänsten finns är det inte något som säger att alla kommer att anlita de som tillhandahåller denna tjänst, lika lite som jag kommer att anlita en djurskötare bara för att tjänsten finns att tillgå. |
| Inlägg #40: Postat: 2010-07-18 10:46:00 | |
|
George Debaly |
Sanningsvittnena angående ämnet prostitution är de som en gång har sålt sin kropp och av någon anledning har slutat. Om inte annat har de gjort så för att åldern eller kroppen tagit ut sin rätt. Av dessa livserfarna personer brukar man höra väldigt lite positivt om prostitution, något som talar emot vår nuvarande lagstiftning och det är inte heller något man talar så mycket om så länge man fortfarande är attraktiv på köttmarknaden. Ungefär på samma sätt som när fotomodeller sällan kritierar branchens baksidor, så länge de är attraktiva, yrkesverksamma och pengarna rullar in, men när de längre inte anlitas, då kommer en rätta bilden fram och den är sällan vacker.
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.