Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#69 Svårt ja, men jag drar ihop en mycket lång ond cirkel... Människans symbolik, via utsmyckning, säger mer än ord och här står vi nu, väl civiliserade, påstår vi år 2010, men i n g e n i FN vågar väl ta upp frågan om barnbegränsning? Om orsaker och verkan och därför ställa krav? Ändå undrar jag varför kvinnan inte tar kommando över sin kropp. Är kvinnan inte ett offer för menstruation, barnafödslar, trafficking och prostitution, aneroxia och orättvisa löner i västvärlden så befinner hon sig i ett flyktingläger på den afrikanska savannen med en unge på rygg, de andra klänger på hennes armar och ben, den sjätte bär hon som foster. Alla ungar har diarré, hon är inte ens ett levande skafferi då mjölken sinat. Men det där sjunde "barnet", det största och mest odrägliga ska in mellan hennes ben igen därför DET anses vara HANS rättighet. Så säg mig Jocke: vad är det som gör att den t ä n k a n d e människan inte kan avstå sex ens, hoppa över i dåliga tider? I synnerhet vissa män, i vissa kulturer. Saknar han egen rytm i handen, eller vad?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?