Valt inlägg:
# 65. Janne B. Du svarar visserligen Inger men måste ändå ta mig friheten att hoppa in. Övervägande delen av de som säljer sex vill ha fackförening och skulle må bättre av det men tillåts inte. ”Lyxhoror” eller ej så är det ytterst få som kan vara det i ett land där man har en sexköplag såsom den är i Sverige. Hotellen skulle tvingas stänga om det förekom minsta misstanke om att prostitution förekom. Kommer ihåg för ett antal år sedan när feministerna gick ut i media och krävde att hotellen skulle förbjudas sända porr på sina TV-kanaler. Det var spaltmeter i tidningarna. Hur skulle det sett utom Hotellen tillät sexhandel?
Janne, Du säger hur det såg ut i de flesta svenska samhällen att prostituerade kom och berättade om sina medicinska situationer etc. Hur tror Du det skulle sett ut, eller vilket bemötande tror Du det fick om en av dessa prostituerade, och tillika hemmafru, sade att det är trevligt med lite ombyte eller något liknande? Jag har gjort en hel del research i samband med att sexköplagen infördes och fick ett helt annat bemötande. Det förväntas från både kvinnogrupper och socialarbetare att en kvinna som säljer sex ska må dåligt av det. Vilken person, man eller kvinna, vill utsätta sig för soc eller kvinnogrupper eller kanske riskera att utsättas för dessa tvåkategoriers granskning. Jag hävdade då och jag hävdar idag att beroende på vem som frågar så blir svaret därefter. För ärligt talat Janne, tror Du att någon på soc eller någon kvinnogrupp skulle acceptera ett annat svar än det de fick?
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?