Inlägg #441: Postat: 2010-05-26 14:01:00 | |
TreeOfLiberty |
Per hur dum är du? jag postade videon till Jesse ventura för att man skulle jämföra hur termit ser ut med det man såg rinna ut från tornet.
|
Inlägg #442: Postat: 2010-05-26 14:02:00 | |
daniel1978 |
Amris #438, omöjligt att svara på. Till skillnad från mången poet, artist, trubadur, shaman et c här på Sourze så påstår jag mig inte förstå det exakta händelseförloppet när ett passagerarjetplan brakar in i en superskrapa. När någon påstår motsatsen ska man ta denna persons utsagor med en riktig grävskopa full med salt. Om personen dessutom beskriver sig själv som "multidimensionell stigfinnare" eller liknande så kan man naturligtvis utgå från att personens trovärdighet och kompetens i tekniska frågor är försvinnande liten.
|
Inlägg #443: Postat: 2010-05-26 14:02:00 | |
TreeOfLiberty |
#427. Banestyrelsen du är verkligen religiös. Kul att se att du inte har ett enda argument. Du använder dig av dina egna ord och blundar för faktan, varför tror konspirationsförnekare som dig att era ORD är fakta?. Säg inte nej som ett litet barn, du vet inte vad du pratar om, sidan 15 fig 9 i deras rapport har en SE bild där man ser aluminumpartiklarna. Du vet verkligen inget om nanomaterial va? SEM kan inte se om det finns rent aluminum eller inte. Man ignorerar inga mer sannolika förklaringar än termit då det inte finns några mer sannolika förklaringar, du kan själv inte ge några mer "sannolika" förklaringar, din färg teori är löjlig och debunkad för länge sedan, allt stödjer att det är termit. det fanns inga produkter i byggnaden som man vet som det skulle kunna vara, du bara hittar på saker medans du predikar din religion. Du förstår inget om färg, jag förklarade precis för dig att byggnader inte använder sig av nano färger och att färger inte kan skapa nano partiklar som mixar sig på detta sättet och jag har redan förklarat varför det inte kan vara färgen på balkarna som många konspirationsförnekare har påstått att det är. Du ljuger och säger att de inte har lyckats att matcha flagorna med någon känd termit när deras rapport gör just detta på sidan 23-24. Jag har också förklarat varför deras tester stödjer att det är rent aluminum. Ska man skratta eller gråta när man ser personer som är så lurade och religiösa som dig? jag tycker synd om dig att du har stannat i din utveckling. Efter att ha bombat dig med fakta så att du försvarslös vill jag att du behandlar mig som NIST och går ner på dina knän och gör mig till din kung, sätt igång och dyrka mig omedelbart!. Jag väntar fortfarande på att ni ska kalla de 246 personerna från kongressen samt en fd FBI-chef för foliehattar för att dom vill ha reda på varför Pentagon blockerade sina egna agenter att gå efter al-quida meldemmar innan 9/11. Jag väntar ockå på att ni ska kalla 9/11-kommissionens medlemmar som sagt att där var en mörkläggning för foliehattar, och jag väntar på att ni ska kalla NIST fd chef som är en exprt inom området för en dåre, hur vågar han tala emot NIST rapporten som blev finansierada v företag med kopplingar till familjen Bush och terrorist-banken BCCI... Sedan kan du forsätta att blunda för att där var militära demolerings experter i New york innan 9/11 och spion agenter från samma nätverk vid tornen dagen av attacken och alla bilbomber som blev rappoterade av poliser och journalister, kanske förklarar varför vittnen såg röda blixtrar i ett bälte runt bygnaden innan den kollapsa, eller så kanske det bara var några på insidan av tornet som bestämde sig för att ha ett sista rave party med high tec rave teknologi som ingen har skådat tidigare innan dom dog...
|
Inlägg #444: Postat: 2010-05-26 14:16:00 | |
Amris |
Daniel min logik som kvinna är benägen att hålla med dig, jag tror inte att någon här på Sourze förstår sig på detta händelse förlopp hur tornen kunde rasa som nu skedde. Jag vill nog poängtera att debatten är en omöjlig sits för lekmän att påstå något över huvud taget, jag är rädd att kanske alla bygger sina förklaringar med antaganden som inte jag blir klokare på.
|
Inlägg #445: Postat: 2010-05-26 14:19:00 | |
Per W |
#441 Så Jesse Venturas filmade fyrverkeriexperiment på You Tube skulle stödja teorin med termit i WTC? Vilket skämt.
|
Inlägg #446: Postat: 2010-05-26 14:22:00 | |
TreeOfLiberty |
Två tester alla kan göra där hemma!: Test 1. Lägg lite pizza bröd och skinka på marken och tänd fyr på det, blir det en vesuvio eller inte?. Om inte, så ser ni hur löjlig färg teorin om nano-chipsen är.
Test 2. Knäpp upp era byxor och låt dom falla mot marken, står båda era ben kvar? om dom gör det så ser ni hur löjlig kollaps teorin är. Så, låt och sluta jaga spöknen nu och ställ istället knarklangarna CIA inför rätta, en terrorist-stat som USA som jobbar med knarknätverk och nazister som Klaus Barbie i operationer som slutar med att civila blir mördade och att knarkkungar tar över demokratiska regeringar kan göra precis vad som helst. läkemedelsföretagen har inga problemn med att mörda tusentals människor när dom vet att deras produkter är giftiga och tar livet av människor, men politiker i makten som jobbar med terrorister i hemliga operationer, dom hade såklart inte kunnat göra vad läkemdelsföretagen gör för pengar, speciellt inte när folk i makten kan roffa åt sig mer än pengar, militär och politisk makt globalt, den härskande klassen är änglar! och jag känner mig som en i klubben medans jag trycker i mig deras GMO,fluorid och kvicksilver. |
Inlägg #447: Postat: 2010-05-26 14:23:00 | |
Leif-Arne |
Om där skulle finnas en sammansvärjning mellan al Q och någonslags federala kontorsninjor, rent hypotetiskt: Om al Q skulle vilja skada den amerikanska administrationen maximalt, vilket man får anta, vilket skulle då anses vara den maximala skadan: det som skedde eller att inför en amerikansk omvärld och resten av världen avslöja att deras egen regering mördat flera tusen av sina egna medborgare i hemlandet? Tror någon långskägget själv i sin grotta skulle hålla på sådana uppgifter?
Skulle al Jazeera låta bli publicera? Något sådant har inte skett och skälet är mycket enkelt, de vill kunna fortsätta ha sin publiks förtroende och idkar därför källkritik. Däremot har de publicerat material som stöder att det var ett solojobb från al Q |
Inlägg #448: Postat: 2010-05-26 14:23:00 | |
TreeOfLiberty |
#445. Du är verkligen en idiot visst är du?. Det som stödjer termit teorin är det jag skrev i mitt långa inlägg som du blundar för. hur korkade är folket här egentligen?. utan er hade inte folk som Hitler och Stalin kunnat komma till makten.
|
Inlägg #449: Postat: 2010-05-26 14:25:00 | |
Per W |
Sök!
|
Inlägg #450: Postat: 2010-05-26 14:28:00 | |
TreeOfLiberty |
Jag måste verkligen köpa ett nytt tangentbord kan inte skriva bra med detta missar små ord hela tiden. Det har nu blivit erkännt vad vi redan visste att CIA har förfalskat videos av Bin laden Länk: infowars.com
|
Inlägg #451: Postat: 2010-05-26 14:28:00 | |
Per W |
Och dina särskrivningar gör oändliga kommentarer oläsliga. Less is more.
|
Inlägg #452: Postat: 2010-05-26 14:30:00 | |
Per W |
Tror du på det där själv? Läs de övriga rubrikerna på sajten.
|
Inlägg #453: Postat: 2010-05-26 14:31:00 | |
TreeOfLiberty |
Sök vad?. du har problem per. ingen har debunkat något av det jag skrev. men i dina fantasier har folk säkert gjort det. vågar inte du heller kalla NIST fd chef och 9/11-kommissionens medlemmar för foliehattar?...
|
Inlägg #454: Postat: 2010-05-26 14:33:00 | |
Leif-Arne |
Om där skulle finnas en sammansvärjning mellan al Q och någonslags federala kontorsninjor, rent hypotetiskt: Om al Q skulle vilja skada den amerikanska administrationen maximalt, vilket man får anta, vilket skulle då anses vara den maximala skadan: det som skedde eller att inför en amerikansk omvärld och resten av världen avslöja att deras egen regering mördat flera tusen av sina egna medborgare i hemlandet? Tror någon långskägget själv i sin grotta skulle hålla på sådana uppgifter?
Skulle al Jazeera låta bli publicera? Något sådant har inte skett och skälet är mycket enkelt, de vill kunna fortsätta ha sin publiks förtroende och idkar därför källkritik. Däremot har de publicerat material som stöder att det var ett solojobb från al Q |
Inlägg #455: Postat: 2010-05-26 14:34:00 | |
TreeOfLiberty |
"Läs de övriga rubrikerna på sajten." Jag läste dom andra rubrikerna på sajten, vad är inte sant? vad har ingen källa? det som står där stämmer. Missade du vad källan var? CIA agenter har erkännt att dom förfalskade videos. hur svag mentalt är du per? är källan infowars eller länkar som vidare till källan?. väx upp nångång och sluta neka allt som går emot din religion.
|
Inlägg #456: Postat: 2010-05-26 14:38:00 | |
TreeOfLiberty |
Leif-Arne du har ingen aning vad du pratar om. du får nog läsa på lite om hur svarta operationer funkar, du behöver bara kontrollera några få personer, det är inte flera hundra olika personer som är med på det. du bara anlitar några och ger dom några uppgifter utan att dom vet hela bilden, sedan kan du antingen mörda dom efteråt eller använda dom till fler operationer om det gick bra första gången. dina beivs att al Q låg bakom finns inte och är påhittade.
|
Inlägg #457: Postat: 2010-05-26 14:38:00 | |
Dag Nilsson |
#438 Amris, ingen påstår att det var de mekaniska skadorna som ledde till rasen. Det som gäller är värme från eld. Husen var så stark byggda att alla ytterpelare plus hörnorna efter en sida kunde vara helt av och ändå skulle husen stått pall för en storm från vilket håll som helst. Alla pelare 236 47 var 15 gånger grövre vid botten än vid toppen av husen. De skulle ha stått emot såväl hetta som krockvåld minst lika bra längre ned.
#435 Lief-Arne, nej inte vad jag vet finns en sådan rapport. Däremot finns massiv kritik på hur de officiella rapporterna gjordes. Den värsta som jag ser det är att inga som helst rester efter WTC7 sparades. Allt skeppades i väg för återvinning i Indien och Kina. Inga prover kunde tas på balkars brottställen. Detta är helt oerhört. Så vitt jag vet kom inte ens försäkringsbolagen åt att göra tester. Inte heller byggforskning för vilka det givetvis var högintressant att göra analyser av såväl temperaturer som brottytor, knäckning, buckling, vridning mm deformationer. Många med mig anser att det skedde massiv förstörelse av bevismaterial. |
Inlägg #458: Postat: 2010-05-26 14:39:00 | |
TreeOfLiberty |
Sibel Edmonds har en historia att berätta. Hon började arbeta som översättare av turkiska och farsi för FBI fem dagar efter 9/11. En del av hennes jobb var att översätta och transkribera inspelningar av konversationer mellan turkiska underrättelseagenter och deras amerikanska kontakter. Hon fick sparken från FBI i april 2002 efter att hon uttryckt sin oro över att en översättarna på hennes avdelning var medlem av en turkisk organisation som var under undersökning för att ha mutat höga regeringstjänstemän och kongressledamöter, narkotikasmuggling, illegal vapenförsäljning och spridning av kärnvapen. Hon överklagade sitt avsked, men fann det mer oroväckande att inget gjordes för att komma till rätta med den korruption som hon hade kartlagt. John Ashcrofts justitiedepartement bekräftade indirekt Edmonds sanningsenlighet genom att två gånger åberopa State Secrets Privilege för att förhindra henne att berätta vad hon vet. ACLU har kallat henne “den mest nedtystade människan i USAs historia.”
Enligt en frisläppt version av en rapport från justitiedepartementets överinspektör från 2005 är Sibel Edmonds’ anklagelser “trovärdiga,” “allvarliga” och “förtjänar att granskas noggrant och ingående av FBI.” Kanske än mer fördömande är att John Cole från FBI nyligen bekräftade ett av de viktigaste elementen i Edmonds’ påståenden när han avslöjade existensen av “FBIs årtionde-långa utredning” av Marc Grossman vid utrikesdepartementet. Edmonds hävdade att Grossman kan vara USAs högsta ledare av hela det utländska spionprogrammet. Cole sade vidare att undersökningen “till slut begravdes och tystades ner.” Cole, som nu arbetar som underrättelseofficer för flygvapnet anser inte bara att Edmonds är “mycket trovärdig,” utan bekräftar också de “pågående och ingående försök som Turkiet gör för att utveckla sitt inflytande i USA” genom ett antal olagliga medel. “Turkiska personer ber om en tjänst—du vet, ‘Om du hjälper mig så hjälper jag dig’—och det som händer är helt enkelt att den folkvalda tjänstemannen får pengar eller någon sorts gåva,” förklarade Cole. “Eller, om det är en regeringstjänsteman - jag har sett det hända efter att de gått i pension - så får de väldigt lönsamma jobb i ett turkiskt företag, eller vilket land det nu må vara.” Senatorn Charles Grassley R säger om hennes anklagelser, “Absolut, hon är trovärdig och anledningen till att jag tror att hon är mycket trovärdig är att folk från FBI har bekräftat stora delar av hennes redogörelse". Nyligen släppta FBI-dokument bevisar existensen av mycket känsliga undersökningar kring brottslighet och nationell säkerhet i fråga om "turkiska aktiviteter" i Chicago kring tiden före 11 september, 2001. Dessa dokument ger ytterligare stöd till många av de påståenden som den f.d. FBI-översättaren Sibel Edmonds har gjort, offentligt och i Kongressen sedan 2002. Dokumenten släpptes efter en efterfrågan under the Freedom of Information Act FOIA kring en organisation vid namn Turkish American Cultural Alliance TACA, en organisation som Ms. Edmonds vid ett flertal tillfällen nämnt som delaktiga i de brott som hon blev medveten om när hon jobbade som översättare för FBI. |
Inlägg #459: Postat: 2010-05-26 14:39:00 | |
TreeOfLiberty |
Sibel Edmonds släppte en bomb på Mike Malloys radioprogram förra året. I intervjun säger Sibel “Jag har information om saker som vår regering har ljugit för oss om. Jag vet. Att till exempel påstå att vi avslutade vårt intima förhållande med bin Laden och talibanerna efter Sovjetunionens fall - det är lätt att bevisa att detta är lögner, baserat på den information de hemligstämplade i mitt fall, eftersom vi hade ett mycket intimt förhållande med dessa människor, och det involverar Centralasien, hela vägen fram till 11 september”. Detta intima förhållande inkluderade användningen av Bin Laden för operationer i Centralasien, inklusive Xinjiang, Kina. Dessa operationer inkluderade användningen av al-Qaida och Talibanerna på samma sätt "som vi gjorde under konflikten mellan Afghanistan och Sovjetunionen," dvs, att bekämpa fiender genom ombud.
Enligt Sibel var detta början till en mer än 10 år lång illegal, hemlig operation i Centralasien av en liten grupp i USA som hade som mål att gynna olje- och militärindustrin, med hjälp av turkiska agenter, saudiarabiska partners och pakistanska allierade som befrämjade detta mål i islams namn. Det som ger Sibel ytterligare trovärdighet är att ledaren för en terroristorganisation baserad i Pakistan med nära anknytning till al-Qaida har redogjort i detalj för hur hans grupp fått omfattande politisk och ekonomiskt stöd från CIA i utbyte mot fortsatta attacker mot Irans regering, befolkning och infrastruktur. Abdolmalek Rigi, ledare för den pakistansk-baserade terroristorganisationen Jundullah sade i sitt vittnesmål att “De sade att de skulle samarbeta med oss och ge mig militär utrustning, vapen och maskingevär. De lovade också att ge oss en bas längs gränsen mellan Afghanistan och Iran. De var beredda att ge oss träning och/eller all hjälp vi behövde i fråga om säkerhet och rutiner för telekommunikation och annat stöd; amerikanerna sade att de var villiga att förse oss med detta i stor skala" sade Rigi. Rigi antydde att förhållandet med amerikansk underrättelsetjänst fortsatt efter valet av Barack Obama och fram till idag. Länk: vaken.se |
Inlägg #460: Postat: 2010-05-26 14:44:00 | |
daniel1978 |
Amris, notera hur Dags svar är fullt med påståenden utan källhänvisningar. Dag är övertygad om att han förstår fysiken bakom kollapserna. Det är ett fritt land så han har all rätt att uttrycka dessa åsikter. Men, lika fullt.. skickar du saltet?
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.