Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#438 Amris, ingen påstår att det var de mekaniska skadorna som ledde till rasen. Det som gäller är värme från eld. Husen var så stark byggda att alla ytterpelare plus hörnorna efter en sida kunde vara helt av och ändå skulle husen stått pall för en storm från vilket håll som helst. Alla pelare 236 47 var 15 gånger grövre vid botten än vid toppen av husen. De skulle ha stått emot såväl hetta som krockvåld minst lika bra längre ned. #435 Lief-Arne, nej inte vad jag vet finns en sådan rapport. Däremot finns massiv kritik på hur de officiella rapporterna gjordes. Den värsta som jag ser det är att inga som helst rester efter WTC7 sparades. Allt skeppades i väg för återvinning i Indien och Kina. Inga prover kunde tas på balkars brottställen. Detta är helt oerhört. Så vitt jag vet kom inte ens försäkringsbolagen åt att göra tester. Inte heller byggforskning för vilka det givetvis var högintressant att göra analyser av såväl temperaturer som brottytor, knäckning, buckling, vridning mm deformationer. Många med mig anser att det skedde massiv förstörelse av bevismaterial.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?