Valt inlägg:
Sibel Edmonds släppte en bomb på Mike Malloys radioprogram förra året. I intervjun säger Sibel “Jag har information om saker som vår regering har ljugit för oss om. Jag vet. Att till exempel påstå att vi avslutade vårt intima förhållande med bin Laden och talibanerna efter Sovjetunionens fall - det är lätt att bevisa att detta är lögner, baserat på den information de hemligstämplade i mitt fall, eftersom vi hade ett mycket intimt förhållande med dessa människor, och det involverar Centralasien, hela vägen fram till 11 september”. Detta intima förhållande inkluderade användningen av Bin Laden för operationer i Centralasien, inklusive Xinjiang, Kina. Dessa operationer inkluderade användningen av al-Qaida och Talibanerna på samma sätt "som vi gjorde under konflikten mellan Afghanistan och Sovjetunionen," dvs, att bekämpa fiender genom ombud.
Enligt Sibel var detta början till en mer än 10 år lång illegal, hemlig operation i Centralasien av en liten grupp i USA som hade som mål att gynna olje- och militärindustrin, med hjälp av turkiska agenter, saudiarabiska partners och pakistanska allierade som befrämjade detta mål i islams namn. Det som ger Sibel ytterligare trovärdighet är att ledaren för en terroristorganisation baserad i Pakistan med nära anknytning till al-Qaida har redogjort i detalj för hur hans grupp fått omfattande politisk och ekonomiskt stöd från CIA i utbyte mot fortsatta attacker mot Irans regering, befolkning och infrastruktur. Abdolmalek Rigi, ledare för den pakistansk-baserade terroristorganisationen Jundullah sade i sitt vittnesmål att “De sade att de skulle samarbeta med oss och ge mig militär utrustning, vapen och maskingevär. De lovade också att ge oss en bas längs gränsen mellan Afghanistan och Iran. De var beredda att ge oss träning och/eller all hjälp vi behövde i fråga om säkerhet och rutiner för telekommunikation och annat stöd; amerikanerna sade att de var villiga att förse oss med detta i stor skala" sade Rigi. Rigi antydde att förhållandet med amerikansk underrättelsetjänst fortsatt efter valet av Barack Obama och fram till idag. http://vaken.se/modules/smartsection/item.php?itemid680
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?