| Inlägg #41: Postat: 2010-04-23 18:32:00 | |
|
liolinv |
>Lars Nilsson: Ja, inte är världen då god i allafall. Det är ett som är säkert. Tycker Du det Lars, att världen och dess makthavare tillhör de goda krafterna, hur man nu väljer att definiera det begreppet? Du frågar om barnen kan se fram mot Julafton. Vilka barn avses? Avses bortskämda västerländska barn, eller de barn i andra delar av världen, vilka arbetar för att de förras julaftnar ska bli det övermått av lyx, som ger illusionen av en harmonisk värld, där alla är lyckliga?
_______________________________________________________________________ _ " Lars Nilsson 2010-04-23 14:00:00 OK, nu vet jag efter att ha läst kommentarerna, att man skall utgå från att bakom alla politiska beslut man inte gillar och all världens olyckor finns en ondskefull konspiration Därför är det logiskt att bevisbördan på att icke så är fallet ligger hos de som anklagas. Lätt som en plätt! I en annan artikel har jag också lärt mig att svenska riksdagsmän är knähundar åt USA eftersom man inte tar avstånd från den officiella bilden av 9/11. Ondskans makt är förfärande. Kan barnen se fram emot julafton med något hopp månne? " |
| Inlägg #42: Postat: 2010-04-23 18:40:00 | |
|
Rune Larsson |
Det är mycket militära aktiviteter. NATO och USA har flyttat in i Sverige och i sommar skall USA och även England bomba i Sverige utanför Luleå. I Skåne har den militära NATO-aktiviteter ökat, så ock utanför Orrefors/Åfors, Hudiksvall, dessutom har NATO fått större delen av Norrland att träna krig i.
Carl Bildt arbetar för Bilderbergergruppen och menar att de enskilda staterna skall lämna ifrån sig sin ekonomiska suveränitet och hälsan skall även den lyda under en världsregering. USA anser att Carl Bildt är Europas viktigaste statsman och det militära samarbetet med Sverige är numera det viktigaste för USA och här vill jag ställa frågan om USA placerat eller skall placera kärnvapen i Sverige? Svininfluensan var ju en bluff det vet vi ju nu. HAARP är ett system som kan nyttjas till diverse naturkatastrofer det vet vi också. Det är också anmärkningsvärt att Polens elit förolyckas. Jag betvivlar att de skulle ha en så dålig säkerhet på ett plan som transporterar de viktigaste personerna militära eliten att det störtar. Vädret var ju inte dramatiskt dåligt. Angående flygstoppet för askmolnen så kunde man flyga när det var en stor sandstorm. Jag betvivlar att flygstoppet hade med vulkanaskan att göra. Överdriven dramatik vill jag påstå. Världens maktelit arbetar nu hårt på att bygga en världsregering även politiker pratar om den nya världsordningen och man bör ju ställa frågan vad de menar med det. En sak är säker, det sker viktiga processer bakom ryggen på oss och det sker avledande händelser så att folk inte skall få ögonen på vad som egentligen sker. En sak är säker vi kommer inte att gilla det makteliten gör bakom ryggen på oss. |
| Inlägg #43: Postat: 2010-04-23 18:54:00 | |
|
liolinv |
>Daniel1978: hej, du glade Daniel1978. Lite lustigt att du nämnde "Bullens pilsnerkorv". Känner du till bakgrunden till den? Det gör jag källa: P1. Bakgrunden är den största salmonellaepidemin i Sverige, som skedde på 1950-talet har jag för mig. Många människor dog.
_______________________________________________________________________ Varifrån kom smittan? Jo, den kom från Alvesta slakteri om jag minns rätt, där man hade låtit djur ligga i värmen innan slakt, eftersom man hade fått in ovanligt många djur den sommaren. Företaget ifråga höll på att gå i konkurs, eftersom människor tappade förtroendet för det fullt naturligt f.ö.. ______________________________________________________________________ Vet du hur man löste det "problemet"? Jo, man kallade in en kändis med smeknamnet "Bullen" och han fick bli affischnamn åt korven ifråga, mer eller mindre motvilligt därtill. Apropå katastrofer, konspirationer och vad vissa oetiska företag gör för att tjäna pengar. Om "Bullen" liknar Donald Rumsfeld eller inte överlåter jag åt någon annan att avgöra. _______________________________________________________________________ Apropå Bilderbergarna, frimurarna, m.fl., så är de knappast påhittade men du kanske vet mer om vad de sysslar med för ljusskygga aktivitetet än vad jag gör. I såfall för du gärna berätta det, så att andra får kunskap. Du kan väl även gärna berätta om vad Trilaterala kommissionen, Illuminati, Bohemian Grove, Aspen Institute, scientologikyrkan, Moonsekten, Rotary, m.fl. eg. sysslar med. Tack på förhand. Är det något som är "vrickat" är det deras bild av verkligheten och din om du förnekar deras existens och inflytande. _______________________________________________________________________ Om "vi", vilka nu "vi" är, utgör svansen på normalfördelningen, så utgör du magen på den, d.v.s. de dästa personer i massan, som framförallt koncentrerar sig på att följa strömmen. Sådana människor har aldrig förändrat eller förbättrat världen...tyvärr. Jag tycker dock att du själv är ovanligt högljudd för att vara en del av massan. Bra första steg men nästa logiska steg är att: VAKNA upp ur dvalan och öppna de ögonlock, som alltför länge har varit slutna. Se världen som den är, snarare än som du önskar att den vore. _______________________________________________________________________ Här har du ett intressant klipp att titta på, från EU, 24:e februari i år. Engelsmannen Nigel Farage säger sin åsikt om EU:s s.k. president. Länk: youtube.com __________________ " daniel1978 2010-04-23 13:14:00 Hej alla glada konspirationsteoretiker! Har ni någonsin stannat upp och tänkt efter vad ni pysslar med när ni häver ur er den ena galenskapen efter den andra? Det är inte bara 11:e september som avhandlas, utan även jordbävningen i Haiti, inluensan, vulkanutbrottet, kondensstrimmor efter flyplan et c. Är det ett sammanträffande? frågar man sig. Nej, naturligtvis inte, svarar man sig. Det måste vara en hemlig grupp, Bilderbergarna eller Frimurarna eller kanske . Jag har en teori om att ni helt enkelt är biologiskt betingade att betrakta allt ur en vrickad synvinkel. Ni utgör svansen på normalfördelningen, den högljudda klick som alltid virvlar upp ur slammet när en stor katastrof inträffar.. till sist nånting som kommer ge er kalla kårar efter ryggarna: tror ni att det är ett sammanträffande att killen på Bullens pilsnerkorv ser ut som Donald Rumsfeld..? Där har ni något att ligga sömnlösa över. " |
| Inlägg #44: Postat: 2010-04-23 18:56:00 | |
|
liolinv |
rättelse: "I såfall får du gärna berätta ..."
|
| Inlägg #45: Postat: 2010-04-23 19:09:00 | |
|
Lars Nilsson |
Man behöver bara läsa några kommentar inkl #41 och #42 för att inse att Sourze mer och mer lockat till sig rättshaverister, världsförbättrare samt frustrerade människor med osannolikt usla personliga yrkeskarriärer bakom sig och andra personer med tragiska livsöden i bagaget. Självhävdelsen och revanschlystnaden hos dessa krakar är naturligtvis extremt hög. Här får dom sitt utlopp. Men tragiskt är det.
|
| Inlägg #46: Postat: 2010-04-23 19:13:00 | |
|
Lars Nilsson |
#45. Var och en -som försöker läsa- "Liolinv" ostrukturerade och oläsliga kommentarer förstår vad jag menar.
|
| Inlägg #47: Postat: 2010-04-23 19:24:00 | |
|
GunnarL |
45-46/ Tragiskt var ordet Nilsson! Och varför i all världen skulle man lägga ner energi på att försöka läsa "Liolinv":s kommentarer. Redan layouten förskräcker.
|
| Inlägg #48: Postat: 2010-04-23 19:33:00 | |
|
Yxskaft |
Jag kan sannolikt hålla med dig om ________________________________________________________________________ att det sannolikt inte är en tillfällighet att "vissa" "kan ha" dragit nytta av en tillfällighet. _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Jag förutspår att vi har en framtida Pulitzerprisvinnare i liolinv.
|
| Inlägg #49: Postat: 2010-04-24 04:06:00 | |
|
liolinv |
>Lars Nilsson: jag har en uppriktig önskan att besvara ALLA kommentarer. Är det felaktigt, enl. dig? Du slänger dig med ord, som du inte begriper, t.ex. "rättshaverister". Jag frågar dig Lars: vad är "hönan" och vad är "ägget" i sammanhanget? Om någon enl. dig är en "rättshaverist", kan du då dels: a. definiera ordet och/eller b. säkerställa vad som är orsaken till "a" och om "a" var oberättigat?
_______________________________________________________________________ Personligen föredrar jag ord som "världsförbättrare" go Lars! you know it all!? _______________________________________________________________________ Så kommer vi till granskningen av budbäraren, d.v.s. dig Lars... du som projicerar dina problem på mig. Vem är Du Lars? Kan du inte berätta mer om det? Tacksam för svar. Det vore intressant att se vem som är mest "tragisk". F.ö. vad är det för fel på tragik? _______________________________________________________________________ TRAGIK Redan de gamla grekerna, säger man ju ibland. Redan de gamla grekerna visste att uppskatta just tragik. DET var ingen tillfällighet! Om du Lars N. med "tragiskt" menar att "Sourze" borde införa censur för oliktänkande "losers", så får du väl motionera om sådan här. Varsågod: motionera för lite censur på nätet. Du är inte ensam. Frågan är dock om det är i sin ordning i en demokrati. _______________________________________________________________________ EPILOG apropå "tragisk": VEM ska gråta först av dig - Lars N. - och mig? Därom tvista de lärde. Alla har skäl att gråta. Vilket är Ditt skäl, eg.? _______________________________________________________________________ " Lars Nilsson 2010-04-23 19:09:00 Man behöver bara läsa några kommentar inkl #41 och #42 för att inse att Sourze mer och mer lockat till sig rättshaverister, världsförbättrare samt frustrerade människor med osannolikt usla personliga yrkeskarriärer bakom sig och andra personer med tragiska livsöden i bagaget. Självhävdelsen och revanschlystnaden hos dessa krakar är naturligtvis extremt hög. Här får dom sitt utlopp. Men tragiskt är det. " |
| Inlägg #50: Postat: 2010-04-24 04:11:00 | |
|
liolinv |
>inlägg #46:
Lars Nilsson hänvisade tydligen till sitt tidigare inlägg #45. Vilken av mina kommentarer han åsyftade är dock oklart. Jag har tvärtom försökt att göra dem läsligare, genom "detaljer", såsom "_______________________________________________", m.m. Du borde snarare TACKA mig för min invention, syftande till högre läsbarhet av texter. Du behöver inte säga "tack". Jag förstår hur prestige fungerar, vid det här laget. ______________________________________________________________________ " Lars Nilsson 2010-04-23 19:13:00 #45. Var och en -som försöker läsa- "Liolinv" ostrukturerade och oläsliga kommentarer förstår vad jag menar. inlägg #46 " |
| Inlägg #51: Postat: 2010-04-24 04:16:00 | |
|
liolinv |
>GunnarL: Till att börja med: vad du menar med "layout" ställer jag mig frågande till. Läs gärna det, som jag nyss skrev till Lars N. Kanske är det snarare "Sourze", som brister i sin kommentarsfunktion. Bara en tanke.
______________________________________________________________________ Jag kan även undra varför du ens skriver här, hr GunnarL, om du är missnöjd med mina kommentarer. Är inte det lite ologiskt? ______________________________________________________________________ " GunnarL 2010-04-23 19:24:00 45-46/ Tragiskt var ordet Nilsson! Och varför i all världen skulle man lägga ner energi på att försöka läsa Liolinv:s kommentarer. Redan layouten förskräcker. anonymt inlägg #47 " |
| Inlägg #52: Postat: 2010-04-24 04:19:00 | |
|
liolinv |
Jag instämmer med dig "yxskaft", även om jag inte sitter i juryn.
Gör Du? ;O Säg åt dem i juryn att skicka priset till min "poste restante"-adress, gärna omgående igår...behöver "snabba cash". _______________________________________________________________________ " Yxskaft 2010-04-23 19:33:00 Jag kan sannolikt hålla med dig om ________________________________________________________________________ att det sannolikt inte är en tillfällighet att "vissa" "kan ha" dragit nytta av en tillfällighet. _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Jag förutspår att vi har en framtida Pulitzerprisvinnare i liolinv. anonymt inlägg #48 " |
| Inlägg #53: Postat: 2010-04-24 09:33:00 | |
|
Yxskaft |
Visst gör det ont när knoppar brister...
|
| Inlägg #54: Postat: 2010-04-24 13:07:00 | |
|
sunny fri |
Har inte orkat med den här debatten men jag har ett litet ordspråk som brukar roa svärsonen:Bara för att man är paranoid är man inte skyddad mot förföljlese:
|
| Inlägg #55: Postat: 2010-04-25 05:13:00 | |
|
Pia I |
Jag tycker att kommentarerna är roliga. Har skrattat för mig själv, rätt så högt! :-
|
| Inlägg #56: Postat: 2010-04-25 11:03:00 | |
|
open minded |
"Jag vill inte framstå som konspiratoriskt lagd men..." Vad är det för fel med att vara sanningsökare? Det är väl som vilken tro som helst eller har jag fel? tyvär är de verkliga teorierna inbäddade i detta tabubelagda ämnet sanningen om vad som pågår på planeten finns tillgängligt på nätet men ignoreras på grund av att de är "konspirationsteorier" värför skulle inte denna information stämma? mycke av det som finns är byggda på fakta oftast med många källor. |
| Inlägg #57: Postat: 2010-04-27 00:46:00 | |
|
liolinv |
> sunny fri, #54: din kommentar var rätt underhållande, även om ordspråket säger emot sig självt:
" sunny fri 2010-04-24 13:07:00 Har inte orkat med den här debatten men jag har ett litet ordspråk som brukar roa svärsonen:Bara för att man är paranoid är man inte skyddad mot förföljlese: anonymt inlägg #54 " ______________________________________________________________________ En "paranoid person" är väl ALDRIG skyddad mot förföljelse, tänker jag, beroende på om du avser verklig eller inbillad sådan. ______________________________________________________________________ Även jag, som "trot eller ej", INTE tillhör nämnda kategori inbillningssjuka/-förföljda märker dock att ordspråket stämmer in även på sådana som mig...d.v.s. sanningssägare, "whistle blowers" det där var engelska: "förföljelse medelst kommentarer", "word stalking" minns var du läste det först, för jag myntade frasen nyss! ______________________________________________________________________ |
| Inlägg #58: Postat: 2010-04-27 00:51:00 | |
|
liolinv |
> open minded: tack för din synpunkt! Lustigt att du valde ordet "sanningssökare", då jag själv använde "sanningssägare" i kommentaren efter din. Jag såg som hastigast din kommentar innan jag skrev min och kanske registrerade min hjärna omedvetet ditt ordval men lite märkligt är det ändå, tycker jag.
"open minded 2010-04-25 11:03:00" |
| Inlägg #59: Postat: 2010-04-27 01:10:00 | |
|
sunny fri |
lio:Jag menade att även en paranoid person kan råka ut för verklig förföljelse:det var det svärsonen tycte var så kul .Att de anser sig förföljda hela tiden är ju sjukdommen.Nej jag brukar orka hänga med i debatterna men det har varit o är myckte jobbigt med sjukdom o sånt.Så jag har bara läst mina gamla favoriter i princip. Ja en whistle blowers blir förföljd men på riktigt.Både jag o min dotter har hamnat där någon gång när vi inte kunnat hålla käften.
Kram på dig |
| Inlägg #60: Postat: 2010-05-22 03:30:00 | |
|
liolinv |
>"sunny fri", till att börja med, så vet jag inte vem du kallar "paranoid". Tacksam för svar. Vidare, så vill jag att du ska veta vad JAG tycker ja, det ordet stavas med "ck" är kul men samtidigt tragiskt: Det är kul men samtidigt tragiskt att du och andra inte förmår behärska svenska. Det är tydligt, genom att du t.ex. inte har någon efter skiljetecken. Det är även tragiskt att du hänvisar till din svärson, som referensram för "humor". / Kram
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.