Rapportera inlägg

Valt inlägg:

>Daniel1978: hej, du glade Daniel1978. Lite lustigt att du nämnde "Bullens pilsnerkorv". Känner du till bakgrunden till den? Det gör jag källa: P1. Bakgrunden är den största salmonellaepidemin i Sverige, som skedde på 1950-talet har jag för mig. Många människor dog. _______________________________________________________________________ Varifrån kom smittan? Jo, den kom från Alvesta slakteri om jag minns rätt, där man hade låtit djur ligga i värmen innan slakt, eftersom man hade fått in ovanligt många djur den sommaren. Företaget ifråga höll på att gå i konkurs, eftersom människor tappade förtroendet för det fullt naturligt f.ö.. ______________________________________________________________________ Vet du hur man löste det "problemet"? Jo, man kallade in en kändis med smeknamnet "Bullen" och han fick bli affischnamn åt korven ifråga, mer eller mindre motvilligt därtill. Apropå katastrofer, konspirationer och vad vissa oetiska företag gör för att tjäna pengar. Om "Bullen" liknar Donald Rumsfeld eller inte överlåter jag åt någon annan att avgöra. _______________________________________________________________________ Apropå Bilderbergarna, frimurarna, m.fl., så är de knappast påhittade men du kanske vet mer om vad de sysslar med för ljusskygga aktivitetet än vad jag gör. I såfall för du gärna berätta det, så att andra får kunskap. Du kan väl även gärna berätta om vad Trilaterala kommissionen, Illuminati, Bohemian Grove, Aspen Institute, scientologikyrkan, Moonsekten, Rotary, m.fl. eg. sysslar med. Tack på förhand. Är det något som är "vrickat" är det deras bild av verkligheten och din om du förnekar deras existens och inflytande. _______________________________________________________________________ Om "vi", vilka nu "vi" är, utgör svansen på normalfördelningen, så utgör du magen på den, d.v.s. de dästa personer i massan, som framförallt koncentrerar sig på att följa strömmen. Sådana människor har aldrig förändrat eller förbättrat världen...tyvärr. Jag tycker dock att du själv är ovanligt högljudd för att vara en del av massan. Bra första steg men nästa logiska steg är att: VAKNA upp ur dvalan och öppna de ögonlock, som alltför länge har varit slutna. Se världen som den är, snarare än som du önskar att den vore. _______________________________________________________________________ Här har du ett intressant klipp att titta på, från EU, 24:e februari i år. Engelsmannen Nigel Farage säger sin åsikt om EU:s s.k. president. http://www.youtube.com/watch?vuFRFA4wlVj8 __________________ " daniel1978 2010-04-23 13:14:00 Hej alla glada konspirationsteoretiker! Har ni någonsin stannat upp och tänkt efter vad ni pysslar med när ni häver ur er den ena galenskapen efter den andra? Det är inte bara 11:e september som avhandlas, utan även jordbävningen i Haiti, inluensan, vulkanutbrottet, kondensstrimmor efter flyplan et c. Är det ett sammanträffande? frågar man sig. Nej, naturligtvis inte, svarar man sig. Det måste vara en hemlig grupp, Bilderbergarna eller Frimurarna eller kanske . Jag har en teori om att ni helt enkelt är biologiskt betingade att betrakta allt ur en vrickad synvinkel. Ni utgör svansen på normalfördelningen, den högljudda klick som alltid virvlar upp ur slammet när en stor katastrof inträffar.. till sist nånting som kommer ge er kalla kårar efter ryggarna: tror ni att det är ett sammanträffande att killen på Bullens pilsnerkorv ser ut som Donald Rumsfeld..? Där har ni något att ligga sömnlösa över. "

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?