Sila mygg och svälja elefanter
Vi har levt under kungar i det här landet och fogligt följt överheten genom århundraden. Vi har trott på demokratin och vi har trott på bankerna. Men bankerna har nu den roll som kungarna hade förr.
Vi har apartheid i Sverige!
Det har skapats en markant linje mellan dugliga och "odugliga" medborgare i landet. Vi som är sjuka och arbetslösa går då under titeln odugliga, för vi kostar ju samhället ofantliga summor pengar och är en allmänt mycket tärande sektor.
Saab-krisen: GM bör prisas inte risas
SAAB hade varit nedlagt redan 1989 om inte GM gått in. Bara under perioden 2001 -2008 har man skjutit till 22,5 miljarder. Utan GM hade SAAB gått i konkurs flera gånger om.
Jobbiga månader!
Jag var i USA under september månad. Efter att jag kom hem och började spela igen har det inte gått så bra.
Fler feminister - färre mansgrisar!
"Under valrörelsen kommar jag att bila runt i min antiporrbil och rycka ut mot våldtäkter, prostitution och andra typer av sexism i Stockholm. Vi kommer att protestera mot mansgriseriet varthän det dyker upp."
Femtusen hemlösa i Stockholm!
Under varje år som går satsas det mer än 200 miljoner kronor på de hemlösa i Stockholm, men ändå ökar antalet hemlösa hela tiden.
