Så skapades ett monster
"Tyvärr är det massmedia som styr språket i Sverige. Bättre än någon annan vet de hur man ändrar på människors sätt att tänka, det gäller bara att byta ord. Som verbala ingenjörer har de bytt ut ordet radikal mot liberal."
Klimatet: Oreda i debatten i SvT:s Agenda
Agenda i SvT gjorde i söndags ett stapplande försök att självkritiskt lyfta in klimatdebatten i finrummet. Tyvärr verkar de inte, inför programmet, ha bemödat sig med att lära sig att förstå vad knäckfrågan i sammanhanget är.
Klimathotet: Ersätt bensin och diesel nu!
Vid förändringar är det normalt att kritisera och vara skeptisk. Vad gäller etanol har debatten tyvärr slagit över till att bli så kritisk så att man slutar att se att det finns stora möjligheter.
Film: "Hannibal Rising... " - mördare på tomgång
"Morden blir bara en våldspornografisk exposé och tyvärr mer utstuderat sökta och spektakulära ju längre filmen lider: Våld för våldets egen skull."
Är Kuba en ditktatur?
Jag sympatiserar fortfarande med Kuba men det är tyvärr inte någon demokrati.
Den globala Intifadan är här
Tyvärr tror jag neutralitetspolitiken har spelat ut sin roll. Den har heller inte samma bärkraft som under Kalla Kriget eller under andra världskriget.
Vad händer nu då?
Efter Asienkatastrofen. Blir det bara nya utredningar som leder till ingenting? Mycket talar tyvärr för det.
