Bananångest och muffinterapi
”Klimatkompensera med stil!” lyser texten i grönt. ”Det finns hopp!” tänker jag och kniper åt mig ett ex.
Andra Chansen: af Ugglas bidrag - en skitlåt!
"Jag kan inte låta bli återkomma till Caroline af Ugglas skitlåt och säga så här: Texten är ganska okej, men melodin är en katastrof i Schlagersammanhang."
Mia från "Gömda" träder fram - jaha och varför?
"Liza Marklund har i mina ögon fullständigt gått över gränsen. Senast när jag såg att hon skrev någon krönika eller blogg i någon av kvällstidningarna så hade jag lust att kommentera texten med ett sluta skriv, jag orkar inte se din byline."
En bra flickvän biter inte ihop och blir påsatt
Tove, din avsändare, "felstavad cyniker", säger mer än hela din artikel. Om det du beskriver i texten med rubriken "Om jag vore en bra flickvän" är vad du tror förväntas av dig som flickvän är du sannerligen en cyniker.
Psssst!
Nu vill jag vara lite mera allvarsam av mig. Här ska nämligen författas lite information om vad som händer och sker på poesitorpet. Alla som är intresserade av detta bör alltså ägna den här texten en liten stunds intresse.
Den jag skulle vara
Det här är egentligen en sång som jag skrivit men jag tyckte att texten passade bäst i denna kategori. Den är trots allt smått politisk eller vad man nu ska säga...
