Festivalsverige - var är tjejerna?
Jag tänkte länge att kvotering på festival var en idiotisk idé. Det ska ju handla om kvalitet och inte kön. Sedan började jag fundera på hur det kommer sig att de flesta av mina favoritartister är just män.
Ursäkta Fröken, men hur tänkte du?
Mobbning är något jag tänker på varje dag. Det är ett ämne som inte kommer att sluta engagera mig förrän det slutar vara aktuellt, varje dag och överallt.
Därför trampar vargjaktsdebatten vatten
Det är fantastskt att så många yttrar sig i vargjaktsdebatten. Men det är tråkigt att så få granskar validiteten och logiken i allt det som påstås. Därmed tänkte jag prova.
Hur tänkte Hamasledarna?
De nu upptrappade krigshandlingarna är förödande och dumdistriga
Om människans dårskap del 2
När jag läste Applebaums bok Gulag tänkte jag att det var samma dårskap som i min första artikel om dårskapen med krig, förintelser, fängelser och tvångsarbete.
Otrevliga kunder eller rasistiskt bemötande?
"Förra veckan råkade min kollega ut för ett rasistiskt uttalande från en kund och hon mådde så dåligt av detta att hon drabbades av sömnsvårigheter. Jag tänkte mycket på min kollega och att hon inte ska ta det personligt."
Så här lägger du av!
Om du är nykter! och har funderingar på hur du håller på, häng med här lite. För jag tänkte dela med mig lite tips om vad du behöver göra. Det är enkelt, och det gör inte ont.
