Vedhuggarfilosofi
Visste ni att svenskarna eldar upp tre miljoner kubikmeter ved årligen? Det låter som skövling men är mindre än fyra procent av den årliga tillväxten.
Idol 2008: Yes, jorden gick inte under!
Juryn är helsäker på att finna en riktigt bra idol i Sverige! Svenskarna kan sjunga, tycker de!
Båda svenskarna kvalade vidare
Idag var det träning två omgångar och sen kval i Schweiziska Einsiedeln. Både Andreas Arén och Isak Grimholm kvalade lätt vidare till tävling.
Kritik är svårt
Varför har svenskarna så svårt för att ge konstruktiv kritik? Vad är det som gör att det är så lätt att klaga men så svårt att säga till någon vad bra du är.
Den skapade diskrimineringen
I brist på verklig diskriminering tvingas Diskriminerings Ombudsmannen DO att skapa den. Såväl marknadsekonomin som svenska folket drabbas av detta. Svenskarna är "de onda" och kan inte värja sig mot DOs finurligheter.
Det är nåt sjukt med svenskarna
Munsår. Sura uppstötningar. Musarm. Inte visste jag att vi var så krassliga.
Invandrare förebild för nationalkänslan den 6 juni
"Så länge svenskarna hånar sina politiska ledare, och kallar sin Kung för "dum i huvudet" kan Sverige aldrig få en riktig nationalkänsla som exempelvis norrmännen har."
