"Kokain" av Lasse Wierup
Jag såg en intervju med en skådespelare som gjort en film för några år sedan. Hon sa i en bisats att det första hon blev erbjuden när filmen var klar och hon gick ut i Stockholms nattliv var kokain.
Vi kände alla till vad som pågick runt Doris Hopp
"Som strippa under hela 70-talet så känner jag ju till flera av de inblandade. Det fanns nog få, om ens någon, i Stockholms porrvärld som inte visste vad som pågick runt Doris."
Förlorad barndom - värd 3 miljoner!
En 55 årig man har stämt Stockholms Stad för stulna barndomsår. Kravet är 3 miljoner.
Sett på Filmfestivalen
Jag har varit på Stockholms filmfestival och såg bland andra de här tre.
Allmännyttans "bratt-sponsring"
Daniel Somos har rätt men också fel. Subventionerade hyreslägenheter i attraktiva områden som i Stockholms innerstad gynnar bara de redan rika, men lösningen är inte att avskaffa hyreslägenheten.
Stockholm, till salu!
Varför tar inte politikerna i Stockholms stadshus demonstranters paroll: "Stockholm är inte till salu" på allvar?
