"Kokain" av Lasse Wierup
Jag såg en intervju med en skådespelare som gjort en film för några år sedan. Hon sa i en bisats att det första hon blev erbjuden när filmen var klar och hon gick ut i Stockholms nattliv var kokain.
Vi kände alla till vad som pågick runt Doris Hopp
"Som strippa under hela 70-talet så känner jag ju till flera av de inblandade. Det fanns nog få, om ens någon, i Stockholms porrvärld som inte visste vad som pågick runt Doris."
Sett på Filmfestivalen
Jag har varit på Stockholms filmfestival och såg bland andra de här tre.
Hur tänker egentligen Stockholms socialborgarråd?
Jag trodde att det var demokrati i detta land? Vem får ta sig rätten att kräva av en annan människa över 20 år att den inte får dricka alkohol, för då får den människan bo på gatan?
Allmännyttans "bratt-sponsring"
Daniel Somos har rätt men också fel. Subventionerade hyreslägenheter i attraktiva områden som i Stockholms innerstad gynnar bara de redan rika, men lösningen är inte att avskaffa hyreslägenheten.
Stockholm, till salu!
Varför tar inte politikerna i Stockholms stadshus demonstranters paroll: "Stockholm är inte till salu" på allvar?
