Strunta i pudeln Wanja!
"Jag har jag ingen uppfattning i frågan om vad som har gått fel och vad som har gått rätt – det är viktigt att säga – men jag tycker likväl att det är lite konstigt att medias fokus ligger på att få Wanja att be om ursäkt, att göra en pudel. Varför?"
Andra Chansen: af Ugglas bidrag - en skitlåt!
"Jag kan inte låta bli återkomma till Caroline af Ugglas skitlåt och säga så här: Texten är ganska okej, men melodin är en katastrof i Schlagersammanhang."
Dessa svartmuskiga européer
Med detta vill jag säga att vi svenskar måste öka vår tolerans mot européerna i såväl samhället som krogkön.
”Parfymen” – en oroväckande berättelse om ondska
Låt mig säga det direkt: Det här är en film om immoralitet och kvinnoförakt. Men det är också en film om känslomässig autism, besatthet och genialitet, som i sin destillerade form förvandlas till ren ondska.
Fransmän ljuger till opinionsinstitut
"Om det är så att den franska nationalkaraktärens bångstyrighet uttrycks vid opinionsundersökningar förklarar det kanske varför de svenska nästan alltid stämmer, ingen svensk skulle väl förmå att inte säga sanningen? Handen på hjärtat."
Demokrati eller Byråkrati ?
Det är ingen överdrift att säga att byråkratin håller på att urholka demokratin.
