Katolska kyrkans övergrepp – är de verkligen så allvarliga?
Jag har funderat och tagit invändningarna till mig och övervägt om försvararna av katolska kyrkan har rätt. Låg till exempel ribban, för vad som ska kallas sexuella övergrepp enligt amerikanska John Jay-rapporten, för lågt?
Jag blev tvungen att vikariera för Gud
"Veterinären undersökte honom och bekräftade vad vi redan visste: Bamse fanns inte mer. Att lämna honom där var svårt när han såg så levande ut. Och givetvis började jag redan på hemvägen drabbas av tvivel. Hade jag tagit rätt beslut?"
Strunta i pudeln Wanja!
"Jag har jag ingen uppfattning i frågan om vad som har gått fel och vad som har gått rätt – det är viktigt att säga – men jag tycker likväl att det är lite konstigt att medias fokus ligger på att få Wanja att be om ursäkt, att göra en pudel. Varför?"
Nu växer gröna företag så att det knakar
"Jag är glad att kunna råda alla som tar studenten nu att verkligen satsa på miljöinriktat företagande. Det finns fortfarande mycket att göra. Den som vill vara med i en växande sektor gör rätt i att satsa grönt nu."
Film: "Blades of glory" - rätt kul konståkarrulle
"Kalla mig gärna tråkmåns, men så är ju det där med humor en gång för alla något särskilt särdeles personligt."
Bojkotta prostitutionen - inte fotbollen
Är bojkott av fotbolls-VM rätt metod för att motverka problemet? Jag tror inte det.
Låt kameror döma offside i fotbollen
Domarmissar som avgjort finaler och nyckelmatcher har tillåtis i ett sekel trots att man den senare delen av seklet haft en teknologi som kunde hjälpa domaren att göra rätt.
