Zlatan förtjänar inte Jerringpriset
"Inget ont om Zlatan – han har mognat som människa och verkar mycket sympatisk – men om man tror att ett landslags framgångar beror på en enda spelare så är man antingen lätt okunnig – eller också är man sportjournalist!"
Lyckliga författare - finns de?
"Nej, det var inget roligt liv Moberg levde. Det hade varit bättre om han struntat i skrivandet och i stället försökt bli en lycklig människa."
Det handlar ju om en människa!
I min krönika "Avskaffa ordet sär-" 061220 skrev jag om en lokaltidning som genom sin rubrik om särskoleelever satte en stämpel på dessa. Denna vecka presenterade samma tidning en liknande rubrik.
Det är synd om Britney Spears
Jag trodde aldrig att jag skulle skriva dessa ord. Men som människa är det tragiskt att se Britney Spears sammanbrott. Jag tycker synd om henne.
Svenskt NäringslivLO Sant!
I mitt enskilda förlag kommer aldrig att anställas en enda människa! Inte så länge jag andas!
Ett livsöde, tusen äventyr
När han börjar berätta så känner man att orden kommer från hjärtat. Men efter en stunds lyssnande börjar man undra om någon människa egentligen kan ha upplevt så många äventyr under sin livstid...
