"Försök inte berätta för mig hur jag ska vara för att duga"
Att vara människa i Sverige 2013 är att blanda hopp och förtvivlan med lyckan över allt vi hittills uppnått.
Jämställdheten kostar kvinnan för mycket
"Mannen kan inte acceptera att ligga på delad förstaplats tillsammans med en kvinna han älskar, han måste ligga i topp för att kunna fungera. De kvinnor som inte kan acceptera detta och leva efter de kraven, är i fara."
Ingen kvinna som stadsminister än på ett tag
"Nej det är inget krut och ingen självständighet i den kvinnliga valmanskåren. De skulle hellre rösta fram Jimmie Åkesson som statsminister än Mona Sahlin."
Att bo i lappkåta - en kulturkrock
Jag hade aldrig sett en naken kvinna - inte ens min mor.
Jag arbetar helst naken
Jag snackade med en frispråkig kvinna för några år sedan. Hon var veterinär och levde lösaktigt.
Kvinna i Saudi Arabien: Nu har jag fått nog
Alla de förbud som man vet finns här stör inte så mycket eftersom det är de oskrivna reglerna som är hårdast i det vardagliga livet.
Att bli betraktad som en idiot
Jag är gravid. Därmed har min existens reducerats. Från att ha varit en självständig person/akademiker/kvinna, blir jag numera betraktad som ett korkat barnaväntande objekt.
