Det ofattbara
Finns det en möjlighet att man kan glömma sitt barn i en bil? Kan det hända mig? Kanske, blir mitt svar efter att jag rannsakat mig själv. Jag lider med det ofattbara när kväll övergår i natt.
Prinsessa av mörker
Jag plockar svarta tulpaner och pryder mitt bord dukar för fest i kväll med tristessen som sällskap allena
Fotbolls-EM: Sagan om maskrosen
Fotbollen är en saga som aldrig tar slut, en låtsasvärld som ändå är på riktigt. Igår kväll skrevs ett nytt kapitel: Berättelsen om Maskrosen.
Vem får vara barn?
Stans barn lyser med sin frånvaro. Parkerna, som förr var fyllda med stojande ungar ifrån tidig morgon till sen kväll, är nu tomma. Inga toppaluor ligger på gröngräset som fotbollsmål...
Expressen ljuger igen om Melodifestivalen
Expressens redaktion måste vara jävligt desperat att sälja lösnummer inför Melodifestivalen i kväll. I en artikel undertecknad av freelansaren Lars Johansson påstår tidningen att hela finalen är "uppgjord" i och med låtordningen.
ABBA - återförena er för flodvågsoffren!
Jag uppmanar Björn Ulvaeus, Benny Andersson, Annifrid Lyngstad och Agnetha Fälthskog att återförena sig i supergruppen ABBA för en kväll, för att följa Bob Geldofs exempel och hålla en världskonsert till förmån av de drabbade i Sydostasien.
Gatans prinsessa
Var kommer de ifrån, flickorna som Du passerar en mörk kväll och sneglar lite försynt på. Rädd att bli tagen för en kund och samtidigt nyfiken. En gång var de också någons lilla prinsessa.....
