Borde Sverige försöka sig på dansk drogpolitik?
Förra året dog över 400 tunga missbrukare. Med den siffran ligger Sverige i den absoluta världstoppen vad gäller narkotikarelaterade dödsfall och inget görs för att förändra detta.
Haiti är tyvärr inget mot vad som kan hända
"Carpe diem, är kanske den klokaste slutsatsen av av den här artikelns innehåll."
Jag söp bort min mammas begravning
"Jag vet inte hur många bra jobb jag söp bort. Hur många vänner jag förlorat, hur många flickvänner eller blivande flickvänner jag skrämt bort eller hur många jag svikit eller gjort illa. Och detta är inget man väljer. Jag valde inte att bli alkoholist."
Radiohead - en gravskrift
En radio har inget huvud. Detta hindrade dock inte medlemmarna i Radiohead från att runt 1990, på inrådan av EMI, byta bandnamn från förutvarande On A Friday till just Radiohead.
Vänsterblocket borde sitta still i båten
Världsekonomin har som bekant råkat in i en djup depression. Men den är inget jämfört med den depression som vänsterblocket i Sverige har råkat in i. Den solklara seger som alla till vänster räknat med nästa år är plötsligt helt borta.
Förbjud att folk mår dåligt!
Finns det inget annat sätt att komma åt ohälsan kan man ju alltid förbjuda den. Men innan regeringar kommer med så här intelligenta förslag så skulle jag vilja förbjuda en rad andra saker.
Lycka till Mona! Tänk på miljön!
I helgen väljs Mona Sahlin till partiordförande för Socialdemokraterna. Vare sig personen eller själva valet är särskilt spännande, men spänning är nog inget för dagens sossar.
