Bottenbetyg till SVT:s OS-sändningar
Det är fascinerande hur min upplevelse av OS i TV präglas av total inkompetens från SVT:s sida vad gäller att berätta en historia.
Polisarbete på hög nivå
Blev vittne till hur ett snatteri lyckades med att få två polibilar till platsen inom 15 minuter. I Östberga får vi vänta i flera timmar när vi ringer till polisen om den ens kommer.
Rätt/fel - tyvärr svårt för vissa
Hur svårt kan det vara att lära sig vad som är rätt och fel? Det borde inte vara svårt, men uppenbarligen är det så, eftersom vi dagligen läser om tråkigheter. Barn är vår framtid, satsa på dem.
Min kompis har haft panikångest i över 20 år
"Hur många ursäkter man än får av folk som anser sig vara ansvariga för det man gått igenom, så, visst kan man förlåta, men absolut inte sluta sakna en barndom."
Påvens makt - rapport från Madrid
Johannes Paulus II har avlidit. Hur kommer eftervärlden att se på honom; som en historisk påve före sin tid eller som en hycklande gammal gubbe? Om mediers inflytande.
Råttan och piloten
Ett försök till minimalistisk novell om hur man behandlar människor.
Den stora kvinnokonspirationen
Ingen man orkar längre leva i detta tillstånd av dåligt samvete för hur kvinnor behandlats genom historien. Även kvinnor drabbas idag av dåligt samvete då de förnekas rätten att vara kvinnor.
