Erfarenhetens logik
Jag är nu 80 år och har lust till att här berätta om den delen av min generation som vägrade anpassa sig en absurd värld. Kanske finns någon som ids läsa en sådan berättelse?
80-talist, ja visst!
Jag är född 1988, så jag har gått miste om det chockrosa modet. Min generation är uppväxt på 90-talet, och man vet att det är 80-talister man har göra med när de berättar om små glimtar i sin uppväxt.
Vilken framtid har Kinas ungdom?
"Little Emperors or Frail Pragmatists? China´s ´80ers Generation. Rubrik i Current History september 2006
Ingen bryr sig om oss - de glömda barnen
Nu syns vi, de glömda barnen. Jag är för gammal nu, men vad händer med nästa generation när alla pratar men aldrig gör någonting?
kärleksfrön
Värmefrön givna av en äldre generation - att inte glömma bort.
"Ni stinker av sprit unge herr"
Det talas tyst om det, men min generation håller på att supa ihjäl sig. Snabbt och snart billigt.
Är jag inte den jag är?
Vissa psykologer hävdar att den unga generation söker sin egen identitet. Men vet vi inte vilka vi är själva?
