Ge kriminella en chans
Fångvård. Vad är det? Varför ska man bry sig? ”Lås in dom! Dom skadar!” skriker många. Vi matas ständigt genom media med information om hur mycket våld och övergrepp det finns. Rädsla och vrede väcks, istället för att riktig hjälp ges.
Ge mig hellre regn än snöelendet!
"Okej så man kan bygga snögubbar och barnen kan ha kul, men herregud häromdagen fick jag gräva fram min bil ur snön och under de först femton minuterna under körningen höll jag på att frysa ihjäl innan värmen kom i gång."
Studenten... Ack ja... !?
"Vi har tagit studenten, fan va vi är bra…" Idag den 9 juni tar många studenten och hoppas på en ljus framtid. Nu ska tolv års "slit" ge utdelning och framtiden danas. Släkt och vänner...
Häxjakt på drinkare & nymfomaner
Själv tycker jag det är försvarbart att ge en tjuv på käften.
Tillväxt; pengar eller livslust? 1.
Försumbara levnadskostnader bör ge vem som vill mer tid, ork, ekonomiska resurser och valfrihet för att göra det som ger ökad livslust, rekreation och optimal hälsa.
Livsfarliga signaler
KD vägrar ge narkomaner rena sprutor med motiveringen "det handlar om vilka signaler man sänder ut". Vilken signal tror KD egentligen att detta ger då? Och vad blir konsekvensen för narkomanerna?
Ensam i storstaden
Den ofrivilliga Ensamheten i ”väst”. En verklighet där man kan vara en lyckad karriärist på dagarna och en internetdebattör på kvällarna. Kanske är det dags att ge sin näste en kram.
