Händerna på täcket, politiker!
"Vi är många som uppskattar den hållning som regeringen visat de senaste åren, och som uppskattar politiker som förstår att inte gå över tuschstrecket och börja lagstifta om sådant som vi parter ska klara att komma överens om på egen hand."
Sluta tjata om att Sverigedemokraterna har fel
"Det bästa sättet att hantera nationalistiska och främlingsfientliga partier är att göra på samma sätt som man vinner val på i största allmänhet; genom att prata om sin egen politik och förklara varför den är bäst givet alla andra alternativ."
Arbetslinjen gör samhället ineffektivt
Arbetslinjen låter ju som en bra idé. Men i ett samhälle där alla måste arbeta så finns en risk för att arbete skapas för arbetets egen skull, snarare än för effektivitetens.
It hurts, it hurts, it hurts!
Ja, "it hurts" när Darin sjunger sin låt "You´re out of my life". Mina tårar rinner, till min egen förvåning. Han sjunger med bra röst och äkta inlevelse. Därmed hamnar han på första plats i MIN lista tillsammans med charmige Johannes Bah Kuhnke.
Politiker – lev som ni lär!
"Det är i praktiken inte mer än rätt att de folkvalda representanterna får smaka på sin egen medicin och vad är det som säger att politiker är mer renläriga än sina väljare?"
Melodifestivalen 2009: Heter det "plenissalen"?
Mina reflektioner i korthet om gårkvällen, är att Melodifestivalen har funnit sin egen melodi med komikern Petra Mede, som den som slussar programmet i hamn.
Ekvation II
Blev inspirerad och skrev därför en egen liten diktekvation
