Melodifestivalen 2009: Heter det "plenissalen"?
Mina reflektioner i korthet om gårkvällen, är att Melodifestivalen har funnit sin egen melodi med komikern Petra Mede, som den som slussar programmet i hamn.
Allting handlar om oberoende!
Den stora skiljelinjen i allt är inte själviskhet kontra osjälviskhet utan beroende kontra oberoende. Det är inte ädelt att offra sig själv för andra och det är heller inte ädelt att offra andra för sin egen skull.
Dublin - hjälpsam storstad
Att resa utomlands ger en inte bara lite avkoppling från vardagen, nya intryck och lite hål i plånboken såhär efteråt. Ibland börjar man också fundera över vår egen självbild.
Freivalds - en vanlig minister
Går något bra utan Din egen förskyllan - lapa i Dig berömmet. Går något åt helvete inom Ditt ansvarsområde - skyll på andra.
Förnekelsens tid - strålningen som vi inte vill se
När ett samhälle blir en produkt av sin egen teknologi förstör det sig självt.
Ett par av mina bästa vänner bor i ett kollektiv
De är så hyggliga och omtänksamma i kollektivet så man vill nästan flytta dit själv. Och nästan alltid finns någon hemma som har lust att ta hand om min lilla dotter om jag behöver fixa något på egen hand.
Egen tid
Var till läkaren med en illvillig magkatarr som hade tänkt sig göra karriär och befordras till magsår. Läkaren, med brottsjöglans i ögonfärgen, struntade i alla symtomstävjande råd. Han sa;
