Sourze fasar ut forumkommentarer
Efter tolv år börjar nu även Sourze fasa ut forumkommentarer på sidan. Möjligheten till anonyma kommentarer skapar ofta en plats för ett fåtal att ge uttryck för arrogans och spridande av tråkig stämning och osaklig diskussion.
Den odemokratiska mångfaldspolitiken
"Överheten vågar inte vågar ta den demokratiska debatt som de säger sig värna. Och det ger en vink om att deras argument inte är hållbara. Makten motarbetar den demokratiska principen om argument och diskussion."
Sprauk
Jag hamnade i en diskussion om språk. Min mening i det hela är att det inte kan finnas ett korrekt språk och inte heller ett inkorrekt. Det enda som finns är olika grader av formalitet i det språk man väljer att använda.
Prosumenter, anvesterare och Open Source
Med några här publicerade artiklar, så har jag försökt att få igång en diskussion om att en del av de befintliga sociotekniska infra- systemen bör utvecklas i takt med tekniken.
Hur diskuterar man invandringen?
Ett av de känsligaste och mest affekterade ämnen man kan ta upp till diskussion är invandringen. Inte sällan mynnar diskussionen ut i diverse förolämpningar och personliga påhopp.
Maten tystar mun - för gott
Vissa saker är så känsliga att de aldrig går att få någon form av öppen diskussion. De som försöker ifrågasätta eller kritisera tystas effektivt ner.
Skulle du våldta för en miljon?
Vi hade en diskussion, tre killkompisar och jag.
