Hur kan man sätta något framför människans bästa?
Jag har en tro, en tro på en kraft, större än mig, än oss, Den har jag fått gratis, utan att ha bett om det. Jag är så tacksam för det.
Det finns ingen gratis lunch!
Så fort en försäljare säger att något är gratis skall man, som de flesta redan vet, se upp. Man får alltid betala på något sätt. Det samma gäller förstås när staten erbjuder “gratis" tjänster.
En matsked kall gröt kanske?
Jag har en väninna. Som har en mamma. Som har en sjukdom. Ni vet den där sjukdomen som så många äldre har utan att de själv vet om det. Eller gör dem det? Det har jag glömt.
"Vem har snott mitt land?"
Så frågar Michael Moore i sin bok där han gör upp med USA´s utrikes- och inrikespolitik. Han anser att det är dags för de vanliga människorna att ta tillbaka landet från dem som snott det.
