sourze.se

Det är på läraren det hänger

"Det är intressant med nya lösningar och att vara modern är aldrig fel, men man kan aldrig få barnen att växa upp snabbare genom att låta dem arbeta självständigt i en ålder då de inte är mogna för det."

Kommentarer

Hopplös framtid för Haiti

Det är synd om människan sa Strindberg. Just nu är det mest synd om haitierna. Men snart tappar världen intresset för dem. Nya katastrofer i världen kommer hela tiden.

Kommentarer

Champions League: Mästarna utslagna

I går kväll bokade fyra lag in sig för att få spela vidare i Champions League och fyra lag fick tacka för sig, bland dem de regerande mästarna.

Kommentarer

Världens fattigaste speleman

Vi minns och ärar de som lyckats och gjort något stort. Lilljonte var inte en av dem.

Kommentarer

Jordkällarfamiljen - hur synd var det om dem?

Vem bär ansvar för sitt eget liv och vem slipper bära ansvaret?

Kommentarer

Gäller lagen lika för alla?

När jag gick i högstadiet hade vi två poliser i mitt bostadsområde som kände igen varenda unge och säkert kunde namnet på minst hälften av dem.

Kommentarer

Skjut inte på politikern

Våra politiker måste få hjälp med idéer och lösningar. Och det är vi som ska hjälpa dem.

Kommentarer