Jag har firat min sista jul
"Jag tänker inte lägga ut en massa pengar i onödan mer. Jag behöver ingen skinka eller rökt lax för att må bra. Jag vill ha falukorv och sallad eller när jag slår på stort, potatissallad. Ett glas vin till maten blir pricken över i:et."
Gosa med dina medmänniskor!
Mot djur vi möter är vi extremt kärleksfulla. Jag förstår att de mår bra av det, för närhet är stärkande.
Har du verkligen schyssta kläder på dig?
Nu är det dags att inte bara stirra på klädernas utseende. Nästa gång du säger "schysst tröja" till någon vore det bra om den också verkligen var schysst - mot människorna och naturen.
Min egen värld
Jag har samlat på mig en del "bra att ha" genom årens lopp
Förbjud herrar spela bättre fotboll än damer!
I en intervju i radio påstod professor Jonny Hjelm att damfotboll är lika bra som herrfotboll. "De som tror något annat är bara ute efter att förlöjliga, osynliggöra och marginalisera kvinnor", menar professor Hjelm.
Jag älskar fildelning!
Det talas mycket om nerladdning av musik och film från nätet, och om fildelning. Det är roligt, det finns så mycket bra musik att ladda hem.
Tillfrisknad trots systemet
Såhär mot slutet av en epok vill jag bra gärna veta när nerförsbacken började. När man först bortrationaliserade uppgiften att upphitta och motivera missbrukare. Jag måste ha missat ett möte där.
