Kaos i Gaza och följderna
Tusentals Gazabor firar sitt frisläppande och köper allt de kan i Egypten. I detta läge kan man fråga sig följande:
Jag är mamma till ett kändisbarn
"Stackarn, tänkte jag, med allt som det innebär att vara ett kändisbarn." Det knöt sig lite i min mage. "Ja, ja det finns ju faktiskt positiva sidor med det också tänkte jag sedan och log för mig själv."
Ska vi förbjuda allt i Sverige?
Det pratas om att friskolor och privatisering inte fungerar? Men gör något åt saken då istället för att klaga.
Det låg i luften. Visst gjorde det?
Först pumpas ballongen upp och sen spricker den med ett poff och allt blir bara grått och meningslöst trots sommarvärme och sol.
Feminism och marxism
Likheterna är tydliga. Samma enkla förklaringsmodeller. Allt från klassföräderi till de grundläggande axiomen som inte kan ifrågasättas går igen.
Den generöse rumsuthyraren
Jag behöver spara pengar, så om vi skriver kontrakt på ett år så kan jag dra på en jordenruntresa sen? Bostadsmarknaden blir allt mer pressad och ungdomar och studenter tvingas betala andras boende.
Varför bad inte hockeykillarna om ursäkt?
"Vilken PR man som helst hade sagt Gå ut i media direkt - ni syns ju redan och så länge ni tiger blir det bara värre - säg som det var och framför allt BE OM URSÄKT!"
